Draaiende rechteras vanaf homokinetische koppeling??

Gestart door elianmars, 07-02-2009 19:08:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eugene

Ah, gewonnen met knikkeren? ;D

Originele klemmen zet je vast met een nijptang.

Bij een automaterialenzaak hebben ze normaal ook wel tubes van dat vet. Even vertellen waar je het voor nodig hebt.

If it's not blown, it sucks...

thuur

Meestal zit er bij een ashoes een portie homokineetvet.


Slangklemmen kan gewoon hoor. Na 350+ dkm ga je dat niet merken ;D


Gr 8)

-D©©©L-

Een paar goede tie-wraps (je kent ze wel) houden het lang uit. Meestal koop je echter een setje met hoes, vet en twee klemmen.

Wout309t

Ja, gewoon ashoes kopen compleet met klemmen en vet, ben je voor een paar 10tjes weer de baas.
2011 V70 2.0T R-Design MT

elianmars

Ik heb een inderdaad een ashoesset besteld. Daar zit vet en klemmen bij. 
Morgen kan ik de set ophalen en dan hopelijk morgenavond de wagen weer de werkplaats uitrijden.

elianmars

Oh ja, ik heb ook maar een liter bakolie besteld. Ik wil er toch maar wat in gooien, aangezien er wel een beetje is uitgelopen.

Waar kan ik de bak bijvullen en controleren of het peil goed is?

Rijns_t5r

bij mijn 850 zit hij bij de linkeras(bestuurderskant) aan de zijkant van de versnelingsbak op bijna gelijke hoogte van de as zal je een grote bout ik geloof maat 22 zien zitten,daar vullen tot hij overloopt ,wel de auto recht zetten!!!,
trechter met een slang eraan gaat het makkelijkst,of een flinke spuit.
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

LPGLE

idd exact dezelfe bout als de aftapplug onder aan de bak.  alleen dan links van de bak.

elianmars

Ok. Bedankt!

De wagen staat nu recht. Omdat er olie uit de bak liep, heb ik de krik onder de trekhaak gezet en de achterkant omhoog gezet ;D

Morgenavond maar aan de slag.

elianmars

Het is toch eigenlijk raar dat die as zomaar uit elkaar te trekken is?

Bij zo'n as van een automaatbak zit er een borgveer in.
Bij deze as niet. 

Sbv

Citaat van: elianmars op 09-02-2009 17:18:18
Het is toch eigenlijk raar dat die as zomaar uit elkaar te trekken is?

Bij zo'n as van een automaatbak zit er een borgveer in.
Bij deze as niet. 
Dat verklaard waarom die van mij niet uit elkaar gevallen is terwijl ik er best wel aan heb staan trekken

elianmars

#71
Nog maar even een paar foto's van het gebeuren:

De as uit de bak getrokken. Ik heb de fusee en naaf/lager laten zitten op de as.




De twee gedeelten van de as. Onderin de bak liggen de stalen kogels (en een hoop smurrie  :-X).




De twee gedeelten weer in elkaar. Nog even wachten op het vet en de klemmen voor de ashoes.




Omdat er wat olie uit de versnellingbak liep, de wagen recht gezet (zoals Johann al zei  :eusa_shifty:)


fbm

Wat heb je de rest van de middag gedaan dan, beetje lopen vegen voor de foto's  :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: fbm op 09-02-2009 19:56:37
Wat heb je de rest van de middag gedaan dan, beetje lopen vegen voor de foto's  :eusa_whistle:

Ik heb geprobeerd om ook nog te werken, maar word steeds gestoord door forumleden die onderdelen komen ophalen  :eusa_snooty:


;D ;D

Toen jij kwam was ik al "gewoon" aan het werk hoor. Ik kon toch niet verder met de wagen, omdat ik nog geen spul heb om het af te maken.

Enne, de vloer was al zo "schoon", hoor. Ik heb vandaag geen bezem in m'n handen gehad.

Sbv

Hoe is het met je handen, nog zwart van de knikkers monteren ?