niet vloeiende accelaratie

Gestart door Antonio, 09-02-2009 17:11:28

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Graag overleg over klein storend dingetje. Acceleratie gechipte T5 verloopt niet echt mooi vloeiend.

Vanaf 2000rpm begint de explosie, rond de 3000 even wat minder (alsof de motor dan een seconde aarzelt), terwijl vervolgens bij 4000 de voorwielen zelfs in z'n 4 nog doorslaan.

Bougies, rotor, verdelerkap zijn nieuw. Motor loopt verder keurig.

Dat aarzelen, hoort dat (bv turbo-gat ofzo) of is er iets niet goed?

Hoor graag,

Groet Ton

arjenT5R

bij mij krijg je een duw in de rug vanaf de 2000 en bij de 4000 krijg je nog ff een trap na
heb dit pas opgemerkt toen ik luchtfilter (van normaal naar open green) had vervangen samen met kapotte CBV.

Denk dat ie gewoon nog ff extra boost krijgt bij de 4000  ;D

edit: als je je bougie kabels niet vervangen hebt dan zou ik die ook nog even mee nemen om dat uit te sluiten.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Turbobiker

Hoort in ieder geval niet...

Idd je bougiekabel nog vervangen. Verder alle vacuumslangetjes goed nakijken. ´Standaard´ software?
De Tussenpaus

Antonio

waar staat CBV voor?

bougiekabels zijn 2 jaar oud. moet nog wel kunnen dacht ik, vooral omdat ze bij hogere toeren weer geen probs geven. K&N lampenkap is onlangs gewassen.

gezien je identieke beschrijving hoort t er kennelijk gewoon bij, zo'n trap in je rug vanaf 4000

Antonio

Oow, had ik het toch verkeerd begrepen. Het hoort dus niet!!

Grappig dat je begint over vacuumslangetjes. Lamba brandt sinds kort continu.

Zal de vacuumslangen checken.

Of er met de software gespeeld is weet ik niet. Verkoper (huntervolvoparts) gaf aan dat er een 'ander chippie' in zit.

CBV=?

arjenT5R

nou ik merk toch echt dat ie bij 4000 nog ff wat extra heeft
maar heb geen vacuum problemen of brandende lampjes of what so ever  ;D

CBV= compressor bypass valve

Antonio

Zoow! Wat zit er toch lekker veel op die bakken van ons he! een Compressor Bypass Valve maar liefst :eusa_drool:.

Maareh...vertel, vertel, waar zit tie, wat doet tie, waaraan merk je dat tie kapot zou kunnen zijn? Of is dat bij mij helemaal niet aan de orde.

Ik zal iig eens OBD (ivm lambda-lampje) en vacuumslangen checken.

arjenT5R

ja precies ff je obd uitlezen en reseten en vacuum spul bekijken.
en die CBV is een soort interne BOV  ;D
die blaast zeg maar af als je je gas los laat terug je luchtfilter in

Antonio

Gaan we doen!

Is zo'n CBV cq BOV hetzelfde als een WG?? :azn:

Antonio

OBD op a7 uitgelezen kwam uit:

113= open verbinding brandstofmetersensor
122= sensortijd motor temperatuur te lang

Zowel brandstofmeter als temperatuurmeter doen het prima. Lijkt me geen prio (als ik het mis heb, hoor ik dat graag)

Ik zal bij beter weer eens de vacuum leidingen checken.

thuur

Fijn dat we de foutcodes van de klokkenwinkel weten. Wat zei het motormanagementsysteem?

Gr ;D

arjenT5R

Citaat van: Antonio op 09-02-2009 21:27:10
Gaan we doen!

Is zo'n CBV cq BOV hetzelfde als een WG?? :azn:

Nee wastegate is weer heel wat anders  ;D
ik zou zeggen verdiep je eens in de materie genoeg te lezen op het forum

en motormanagement uitlezen is dat stekkertje in A2 steken  ;D ;D

je brengt wel leven opt forum hoor  ;D

Antonio

Topsport180

Mijn C70 vertoont exact dezelfde symptomen  :eusa_think:
Hij loopt heel mooi en trekt ook zoals gebruikelijk keihard, maar soms, vaak na overschakelen na fel gasgeven, is het net alsof de turbo een halve seconde of zo niet meeblaast ... en hij niet in dit tempo wil blijven versnellen. Een fractie van een seconde pakt ie dan echter wel weer op en kan het feestje weer doorgaan.

Het vreemde is dat ie andere keren weer wel ongestoord en vloeiend steeds harder gaat :eusa_doh:

Ik heb overigens ook wat probleempjes met mijn accu/dynamo; wellicht dat de brandstofpomp soms niet genoeg power krijgt ?
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Antonio

wel, dan kunde gij met mij de OBD (stekker in A2 ;D), vacuumslangen, bougieskabels enz gaan checken... hahaha.

Ik betwijfel of het aan de brandstofpomp ligt. Het lijkt me dat vol acceleren boven de 4000 (dan gaat tie zuiuiuiuiuipen) dan ook niet lekker zou moeten gaan. Maar goed zoals je boven kunt lezen heb ik er geen CBV verstand van.

Succes.

NB door griep nog niet aan verdere actie toegekomen, dus resultaten laten nog even op zich wachten.