855 R of V70 R of .........

Gestart door Flipjes 850 R, 09-02-2009 20:20:20

Vorige topic - Volgende topic

Flipjes 850 R

Tijd om eens een discussie op gang te helpen.

Zoals m'n nickname aangeeft ( en sommige weten ) heb ik een 855 R ( DOP / aut ). De auto staat nu bij een garage omdat de automaatbak er geen zin meer in had. De bak van sbv z'n oude S70 R komt eronder.
Ik had de auto te koop staan toen de bak het begaf. Waarom te koop ? Ik wil een V 70 R.
M'n vriendin en ik zijn helemaal weg van een LBP. Niet de makkelijkste kleur om te vinden als je een V 70 R zoekt.

Nu het volgende:

Na de nodige discussies met m'n vriendin, maar ook met de boekhouder ( ben zelfstandig ondernemer ) weet ik eigenlijk niet helemaal wat ik wil ( lees dit ook een beetje als : " wat verstandig is " )

1.  In de 855 blijven rijden , en hier en daar evt iets extra's uit geven om deze helemaal naar m'n zin te maken.

2.  Op zoek naar een V 70 R ( liefst dus LBP ) met in het achterhooft aan deze auto evt een beetje achterstallig onderhoud aan te treffen, en de wens om iig optisch eea te veranderen. Maar wel te genieten van de 1000 + "verbeteringen"

3.  Een andere Volvo ( V 70N / V 50 ) te kopen, en deze op de zaak te kopen. Ik ben inmiddels wel "Volvo-minded"

4.  Of ? ? ? ?

Helaas zal de 855 niet buitellingsvriendelijk gaan worden ivm een aangepaste regelgeving per 01-01-2010, dat had de keuze makkelijker gemaakt.

Ik heb de auto niet nodig voor zakelijk verkeer, daar heb ik een Berlingo voor.

Keuzes, keuzes, keuzes......
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Sbv

Hi Philippe,

Mijn mening weet je al. Gewoon lekker houden. Je weet nu wat je hebt allemaal. Verder opknappen en genieten zou ik zeggen.

t5karel

Puur zakelijk gezien,helemaal geen auto nemen :eusa_shifty: ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

elianmars

Verstandig is het inderdaad nooit om een wagen te kopen.

Maar als je vriendin en jij weg zijn van een LBP, gewoon gaan zoeken naar zo'n R en die gaan rijden.

hathü

Gewoon een mooie LBP V70 R kopen. Geniet van het leven, pluk de dag nu het nog kan. 8)

wepster

luister naar je hart kijk naar je beurs en volg je gevoel ;D

innocenti

Staar je niet blind op de 1000 verbeteringen tov de 850. Ik kan veranderingen genoeg opnoemen ( 2x 850 gehad alvorens ik een V70R heb gekocht) maar geen verbeteringen. Alle verbeteringen lijken alleen kostenbespraringen voor Volvo. Tevens zijn de LBP alleen als AWD geleverd met electronische gashuisklep. Als je pech hebt en hierin moet investeren gaat het harder dan inversteren in je 850R. Rijdend heb je misschien nog wel het gevoel dat je 850R sneller is dan een V70R AWD.

Persoonlijk zou ik voor de 850R kiezen. Al vind ik de V70 ook mooier.

Flipjes 850 R

Het " beruchte " AWD systeem is in eerste plaats niets om de aankoop van een v70 af te ketsen.

Over het rijdend minder snel aanvoelen; heeft denk ik te maken met evt aanwezigheid van meer geluidsisolatie. Als de 850 blijft ga ik wel stevig aan de gang met het plakken van geluidsisolatie ivm het upgraden van de geluidsinstallatie. Ik ga ervanuit dat de snelheidsbeleving hierdoor ook ietsje minder zou kunnen worden. Dit zal echte ook het geval zijn bij een ander te kopen auto. De kwaliteit van het geluid is naar mijn mening nou eenmaal niet goed genoeg.
855 R Automaat Dark Olive Pearl

innocenti

Geluidsinstallatie en geluidsisolatie vind ik wel een van de verbeteringen. Stoelen van een 850R vind ik beter, geen turbo meter aanwezig in de V70R. En rammelen doet een V70R ook.

Turbobiker

Staan momenteel 2 blauwe op Marktplaats, dus die zijn wel te vinden (waren er toch maar 14 in NL?)

Auto geeft een heel andere beleving, maar is al reisauto daardoor juist weer aangenamer.

Als het in je kop zit en je hebt er de centen voor, gewoon doen.
De Tussenpaus

Laserblue

Ik weet er misschien nog wel ééntje te staan met alles er op en er aan  :eusa_shifty:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

elianmars

Citaat van: Laserblue op 09-02-2009 21:47:44
Ik weet er misschien nog wel ééntje te staan met alles er op en er aan  :eusa_shifty:

Niet doen!!!  :eusa_naughty:

The Saint

Een auto verkopen vlak na een flinke investering (zoals nu met die bak) vind ik altijd zonde van het geld, jij niet? Maar als jullie graag een LBP willen, dan moet je dat gewoon doen, lekker je droom waarmaken!

Al moet het natuurlijk wel verantwoord zijn. Hopelijk zit je niet in de automobielbranche of de financiele sector..  ;)

NB: "achterhoofd" is geen werkwoord dat op een "t" kan eindigen hoor  ;D ;)
No shirt no shoes, no pinball

elianmars

Citaat van: The Saint op 09-02-2009 21:54:44

Wel als je er op gevallen bent  :eusa_whistle:

kyro

Citaat van: elianmars op 09-02-2009 21:56:01
Citaat van: The Saint op 09-02-2009 21:54:44

Wel als je er op gevallen bent  :eusa_whistle:

;D