Geen bas

Gestart door katjang, 10-02-2009 11:07:17

Vorige topic - Volgende topic

rovelra

Zitten de speakers wel goed tegen de deur ?
Niet dat je ergens accoustische kortsluiting hebt.
Dit krijg je als de speaker houders (soort open kom) er niet of niet goed inzitten.
Deze zaten inmijn estate in eerste instantie niet in , op de sloop een set gehaald en zie daar er was bass

Laserblue

polariteit is inderdaad goed mogelijk.

maarrrrrr.......
Heeft je HU toevallig een highpass/lowpass voor een versterker?
dan gooit ie alle bas naar het subkanaal en dus niet naar je compo  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

katjang

Zo ben ik weer, moet ook gewerkt worden tussendoor natuurlijk ;)

Nou, eigenlijk heb ik liever toch geen kist/ amp extra. Dus wil toch iets puur met de speakers. Zou het helpen door puur de speakers in de achterdeuren te vervangen voor sterkere exemplaren? Ik heb trouwens geen speakers in de hoedenplank.

Wat betreft Hi/ Low- pass filter dat weet ik eigenlijk niet, maar ik denk het niet.

MAAR weet iemand iets over een 1-DIN radiohouder voor een 850 :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

thuur

Citaat van: katjang op 10-02-2009 11:32:39
Zo das snel................ :)

Loudness staat al op max.
De HU is met verloop ISO- stekkers aangesloten, dus ik ga ervan uit dat dat goed zit.
Dat van de individuele speakers ga ik ff testen:
- als blijkt dat het in tegenfase is aangesloten: wat dan?
- als de bas individueel ook bagger is: wat dan?

O ja, beetje off-topic maar ik zag op volvos een radiohouder voor o.a. de V70. Past deze ook in een 850. Mijn radio hangt er nu een beetje losjes bij :(

Ergens van uitgaan is niet de beste aanpak bij probleemoplossing...

- polariteit omdraaien. Vaak zijn die verloopstekkers makkelijk te 'bewerken'.
- had je ook weinig bas met de vorige radio? Nee -> radioprobleem. Ja -> speakers onvoldoende

Een standaard slede past gewoon in het gat (al dan niet met bakje).

Gr 8)

katjang

Citaat van: thuur op 10-02-2009 13:43:38
Citaat van: katjang op 10-02-2009 11:32:39
Zo das snel................ :)

Loudness staat al op max.
De HU is met verloop ISO- stekkers aangesloten, dus ik ga ervan uit dat dat goed zit.
Dat van de individuele speakers ga ik ff testen:
- als blijkt dat het in tegenfase is aangesloten: wat dan?
- als de bas individueel ook bagger is: wat dan?

O ja, beetje off-topic maar ik zag op volvos een radiohouder voor o.a. de V70. Past deze ook in een 850. Mijn radio hangt er nu een beetje losjes bij :(

Ergens van uitgaan is niet de beste aanpak bij probleemoplossing...

- polariteit omdraaien. Vaak zijn die verloopstekkers makkelijk te 'bewerken'.
- had je ook weinig bas met de vorige radio? Nee -> radioprobleem. Ja -> speakers onvoldoende

Een standaard slede past gewoon in het gat (al dan niet met bakje).

Gr 8)

Ja , heb ik nu oo. Maar de HU zakt nu een beetje naar beneden, hij heeft geen "balkjes" waar ie op ligt. Niet heel duidelijk wat ik hiermee bedoel....maar: http://www.volvos.nl/index1.html

Op de bovenstaande link zie je een radiohouder en daarop zie je van die balkjes in de lengterichting. En dat wil ik eigenlijk ook.

Wat betreft de speakers: ik denk dat het toch aan de speaker ligt. Ik ga eens op zoek naar een leuk setje voor in de achterportieren, 16cm? of ook 13.5 cm?

-D©©©L-

Gewoon de radio met de metalen houder strak inbouwen en een origineel bakje (paar euro) eronder. Zit er strak in.

bassie81

Citaat van: katjang op 10-02-2009 13:27:44

Nou, eigenlijk heb ik liever toch geen kist/ amp extra. Dus wil toch iets puur met de speakers. Zou het helpen door puur de speakers in de achterdeuren te vervangen voor sterkere exemplaren? Ik heb trouwens geen speakers in de hoedenplank.

Speakers geven zelf geen kracht, de kracht komt van de versterker, sterkere speakers zijn speakers die meer kracht kunnen ontvangen, dat gaat jou dus niet helpen.

Zet de fader eens geheel op voor en geheel rechts of links, is het nu beter met de bas dan heb je een fase verschil en moet je van een van beide speakers de + en - omdraaien (liefst allebei + op + en - op -).

Doe hetzelfde voor de achterspeakers (als je die hebt).

bestaat het probleem nog steeds dan heb je een fase verschil tussen de voor en achterspeakers. Beide paren bewegen tegengesteld aan elkaar en heffen dus elkaar geluidsgolven op. Ook dit verhelp je met het wisselen van de + en de -.

katjang

Ik heb het geprobeerd met fader en balans, maar ook als ik alles op 1 speaker zet blijft de bas achterwege. :'(

Wat nu te doen? Ik mag er toch vanuit gaan de interne versterker sterk genoeg is om een redelijke bas te geven. Toch andere speakers? Composetje is natuurlijk ideaal, ik heb alleen geen idee hoe ik dat aan moet sluiten.

Laserblue

Citaat van: katjang op 10-02-2009 17:56:39
Ik heb het geprobeerd met fader en balans, maar ook als ik alles op 1 speaker zet blijft de bas achterwege. :'(

Wat nu te doen? Ik mag er toch vanuit gaan de interne versterker sterk genoeg is om een redelijke bas te geven. Toch andere speakers? Composetje is natuurlijk ideaal, ik heb alleen geen idee hoe ik dat aan moet sluiten.

heb je al in je handleiding gekeken naar externe versterker instellingen?
of eventueel een parametrische eq?  ::)

katjang

Citaat van: Laserblue op 10-02-2009 18:04:18

Ik heb geen externe versterker, althans niet in de volvo ( die ligt boven op zolder een pak stof :angel:). Ik ben eigenlijk ook niet van plan deze aan te sluiten, ik heb daar zelf de kunde niet voor  en in laten bouwen door een auto HIFI zaak gaat ver boven mijn budget.

Wat de eq betref ( die op de Hu zit) deze heb ik zo ingesteld dat de bas op max. staat + de max. loudness.

Kortom ik weet het niet meer ???

mevita

probeer anders eens een andere radio, misschien is je nieuwe radio defect
want normaal gesproken met een pioneer radio heb je fatsoenlijk geluid

elianmars

Wat betreft de slede. Ik had in de 850 de slede vastgezet met twee kleine schroefjes in de zijkant. Ze moeten wel een klein kopje hebben, anders krijg je de hu er niet in.

Ik heb toch het idee dat er iets niet goed is ingesteld of aangesloten. Als er de standaard speakers in zitten, moet er best wel wat bas te horen zijn.
Met het monteren van de originele hoedenplankspeakers krijg je er nog wel wat bij.

Weet je zeker dat het de standaard Volvo speakers zijn, trouwens?

En hoe was het geluid voordat je deze hu inbouwde?

Laserblue

Citaat van: katjang op 10-02-2009 19:10:31
Citaat van: Laserblue op 10-02-2009 18:04:18

Ik heb geen externe versterker, althans niet in de volvo ( die ligt boven op zolder een pak stof :angel:). Ik ben eigenlijk ook niet van plan deze aan te sluiten, ik heb daar zelf de kunde niet voor  en in laten bouwen door een auto HIFI zaak gaat ver boven mijn budget.

Wat de eq betref ( die op de Hu zit) deze heb ik zo ingesteld dat de bas op max. staat + de max. loudness.

Kortom ik weet het niet meer ???

ik bedoel een instelling in je HU voor een externe versterker  ;)

katjang

De bas met de vorige HU klonk nog beroerder, dus heb het idee dat het niet de HU is. Voor zover ik weet zijn het originele speakers, alhoewel ik eerlijk gezegd dit alleen maar 100% zeker weet van de dash speakers.

Wat betreft een externe versterker: in het boekje staat alleen dat hiervoor een mogelijkheid. Verder worden er geen woorden aan vuil gemaakt.

Dus ik weet het echt niet meer............

Of heeft iemand een goed en goedkoop adresje waar je audio in kan laten bouwen??? Versterker heb ik al ( zij het een ouwe) en het baskistje ook ( maar of ik die nog wil, ben geen 20 meer ;))

Laserblue

Hier de handleiding klikklik

waar kom je vandaan?