Me groene roffel wil niet meer op Gas en sputterd op Benzine, OPGELOST!!!

Gestart door dokkie, 11-02-2009 15:11:49

Vorige topic - Volgende topic

dokkie

Citaat van: Snellebaksteen op 13-02-2009 13:22:21
Als je vlamdover er uit is, komt dan je carterdamp niet direct in je inlaattraject terecht zonder verdere weerstand? Dat lijkt mij niet geheel de bedoeling!

En witte rook duidt meestal op koelvloeistof verbruik. Dit in combinatie met de hoge carterdruk die je blijkbaar hebt lijkt het ergens te lekken. Kan koppakking zijn (niet waarschijnlijk bij 850 maar niet onmogelijk natuurlijk) of iets anders.

Lekage is duidelijk, ik vermoed dat zeker, vanwege alle smurrie die ik overal zie bij en rond de gasklep, stationregelklep..
Nu raak ik wel in de war qua vlamdover, moet die er nu uit of niet? In iedergeval zit er geen gaasje in en is die afgedopt.
Jammer genoeg heb ik niet het gereedschap om even de bougie kabels enzo te bekijken.
Ik begin echt wel treurig te worden..  :-[

dokkie

Citaat van: Snellebaksteen op 13-02-2009 13:28:21
Dan ga je te snel. De vloeistof geluiden die je hoort is de retour die terug plonst in je tank. Het piepen is je pomp. Tank bijna leeg toevallig?

Oke, das duidelijk, thnx, in de tank zit nog 40 liter verse benzine.

LPGLE

ik wilde het in de eerste reactie al ´schreeuwen´ , maar ik denk dat je carter ventilatie volledig verstopt zit.
Wilde je alleen niet al te ongerust maken met diverse reparaties.
Er is op dit forum ook genoeg geschreven over het vervangen van carter ventilatie. ( onder het inlaatspruitstuk .)

Geen half werk, gewoon alles nieuw , slangen,  potje , vlamdover, inlaatspruitstukpakking , ring oliepeilstok.

dokkie

THnx LPGEL ik heb net garage gebeld, ze komen me roffel ophalen, ik heb alles uitgeprint wat hier in deze topic gepoost is, ze zullen alles eerst goed schoonmaken, dan controleren op lekages, onsteking en inderdaad ook de  carter ventilatie werdt genoemd. Daarbij wordt ik eerst gebeld als blijkt dat een onderdeel vervangen moet worden. Dit is geen volvo gagare, maar ze hebben wel veel ervaring 850's..

Alleen het ophalen kost al 150€ ik hoop maar op een milde rekening...
Zodra ik meer weet van de garage, oplossing en dergelijke poost ik t meteen hier.

Iedereen hartelijk bedankt voor al het meedenken.  :eusa_clap:

Mischien rij ik volgende week weer heerlijk in me groene dame  ;D, inplaats van op de fiets :eusa_doh:

grtjes

Dokkie  8)

thuur

Citaat van: Snellebaksteen op 13-02-2009 13:22:21
Als je vlamdover er uit is, komt dan je carterdamp niet direct in je inlaattraject terecht zonder verdere weerstand? Dat lijkt mij niet geheel de bedoeling!

De vlamdover moet voorkomen dat een backfire het carter bereikt. Vandaar ook de naam.

Carterdampen worden juist verbrand, zo is het ontworpen. Of dat zeefje er nu zit of niet.

Overigens laten uitgerekend veel LPG-inbouwers het zeefje weg.

Gr 8)

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

LPGLE

@dokkie  , laat ze ook naar je bougies kijken ,  denk dat deze ook de beste tijd hebben gehad , na al die olie.

dokkie

De chaufeur/monteur die me roffel kwam ophalen heeft de printout van deze threat heel seriues genomen.
Nadat ik hem vertelde wat ik zelf gedaan heb deed hij huiverig de motorklep open, daarbij gaf die aan dat het waarschijnlijk alleen een grote schoonmaakklus wordt. Maar ook onsteking wordt gecontroleerd, bougie's , bougie kabels, gasklep, brandstofpomp, de hele rattaplan. Ondanks mijn poging om de stationnairregelklep te reinigen zal die dat zelf ook nog eens goed doen, verder wordt alles gechecked op lekages. Morgen, eind van de dag, krijg ik een telefoontje, dan zal hopelijk duidelijk worden wat er mis is. Ik zal dan ook meteen weer hier poosten wat hun te melden hebben.

grtjes  D 8)

LPGLE

Citaat van: dokkie op 13-02-2009 20:46:07
. Ik zal dan ook meteen weer hier poosten wat hun te melden hebben

Dat wordt altijd gewaardeerd,  wordt iedereen wijzer van ;)   succes , en hopen dat het meevalt.

dokkie

Alles is opgelost, ze rijd weer als een groene duvel..   ;D
Stationnair, toerental strak op 850, in ze twee vol gas ,in no time, 110 km/uur op 5000 toeren, gas of benzine, start elke keer direct.
Alles is onderhanden genomen, motor was totaal verzopen, stationnair regelklep goed schoongemaakt, nieuwe realis 103, gasklep schoongemaakt, carter ventilatie schoongemaakt, nieuwe bougies, twee nieuwe bougie kabels, verder alle slangen gecontroleerd en twee knietjes waren lek deze zijn vernieuwd.

Grote probleem was, het schroefdraad van de gastoevoer waar ze gasklep ingaat was verrot, andere gastoevoer  slang/buis , uit sloop roffel, derin gemonteerd.

Nu is het blok weer mooi schoon en ze rijd weer als een echte roffel...  :eusa_dance:
Tijd, 1,5 dag werk in de garage, kosten excl. het ophalen 200€,  totale kosten 350€.. ::)

allen heel erg bedankt voor het meedenken.  :eusa_clap:

ik en me vrouwtje kunnen weer lekker genieten...  8)

grtjes D  ;D

LPGLE

gefeliciteerd.   

als je het genot van de roffel weer hoort , zal 350 euro toch geen pijn doen denk ik ;)

dokkie

als een kusje op baby billetjes, die 350 gaf ik met plezier...  :eusa_angel:

Ralfb

Is wel een hele goedkope garage dan, met een uurloon van 15 euro??