Winterbanden ?

Gestart door Ben, 15-10-2003 13:22:50

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Ik heb nog nooit eerder winterbanden gehad. daarom wat vragen die me bij mijn keuze kunnen helpen.
???
Waarom winterbanden?
Heb je winterbanden?
Wanneer wissel je?

BartRas

Ik rij nog niet zolang Volvo hiervoor had ik een Stuttgarts bakkie met ruim 300 pk. Daar heb ik geleerd wat winterbanden voor je kunnen doen. Ik rij niet meer zonder (i.d. winter dan) Vanaf ca 7 graden en kouder wordt het intressant. (vooral echt koud, ivm met de silica id banden) Vooral als je in echte sneeuw rijdt met ijs en smeltwater. Op een droge koude autobaan is er minder verschil. Heb ze op aparte velgen. Type Pirelli snow sport 240 (=dus V-band, 240 km/h) 205/55r16 Laat de winter maar komen, in kombi met AWD een feestje ;D En om terug te komen op waarom, omdat het geen leasebak is en ik hem graag heel houd en het irritant blijft om de weg af te glijden, als anderen dat al wel doen.
there is no substitute for PK's

Xander

Winterbanden is echt een uitkomst zeker als er sneeuw ligt , maar ook zonder; bij flinke regen en temperaturen onder de 7 graden. ik heb zelf Contiwintercontact TS 790 van Continental zijn goed banden. Ik leg ze er begin december onder en haal ze er begin maart weer onder vandaan. kijk ook eens op de volgende site : http://www.bandenservicezuidwest.nl/luxe_banden_test_winter.htm

BartRas

Lekkere test joh!!
In het laaste tabelletje staat DROOGWEGDEK met id 1-ste kolom AQUAPLANNING (ps het is planing) dat voor 30% meetelt Hoe krijg je dat voor elkaar op een droge weg er af aquaplanen??? en nog slecht scoren ook!
Verder: in het 2-de en 3-de tabelletje zie je nogal grote verschillen (verschil 1 t/m 4) tussen bochten- en cirkelrijden, hoe rij je cirkel zonder een bocht te maken.

Verandert niet het feit dat winterdanden een niet overbodig geheel zijn, in de winter.

Jans Duiven

Grip, grip en nog eens grip.

Daar gaat het om.
Je remweg wordt in gladde omstandigheden en in sneeuw significant verkort (tot wel 50%!).
Heerlijk ploegen in de sneeuw met de AWD  ;D

Gezien de vrieskou 's ochtends vroeg, heb ik besloten om ze er nu al onder te laten zetten.
Ik heb ze op stalen velg met orginele Volvowieldoppen.
Pekel plays havoc met lichtmetaal.

Normaal gesproken doe ik ze er onder begin november en gaan ze er af begin april.

Hans

Fokke 01.01.005

Voordelen: grip bij nat en koud weer, stukken comfortabeler (stiller!)bij koud weer, geen kraak en piepgeluiden bij vrieskou, geen schade aan je lichtmetaal door pekel etc. , vier maanden geen slijtage van je dure zomerbanden.

Als je bij de bandenboer je wielen opslaat, geen extra ruimte in je schuurtje nodig, en twee keer per jaar prima uitgebalanceerde wielen/banden.

Nadelen? Je moet even investeren in een setje stalen wielen, en zonder wieldoppen zie je er uit als een Duitser!

Mijn Winterbanden:  Vredestein Wintrac, prima band voor weinig, op stalen velg.
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Entuscan

Tja dan moet je natuurlijk wel stalen velgen vinden die om je big-brake kit passen :(

Of op zoek naar een betaalbaar setje 17" volvo lichtmetaal maar dat is blijkbaar nog moeilijker te vinden.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Ben

Goeie adviezen.
Ik heb inmiddels even bij de dealer geinformeerd. Die heeft een complete set met zwarte velgen. Hij had het over een aktie die binnenkort komt. Daar wacht ik dus maar even op. :D

BartRas

Citaat van: S60-D5-NL op 17-10-2003 09:01:00
Goeie adviezen.
Ik heb inmiddels even bij de dealer geinformeerd. Die heeft een complete set met zwarte velgen. Hij had het over een aktie die binnenkort komt. Daar wacht ik dus maar even op. :D

Zelfs tijdens zo'n actie was de dealer nog duurder dan mijn bandenboer, let dus wel ff op de prijs. Maar zeker doen krijg je geen spijt van.

BartRas

Citaat van: Entuscan op 16-10-2003 23:42:51
Tja dan moet je natuurlijk wel stalen velgen vinden die om je big-brake kit passen :(

Of op zoek naar een betaalbaar setje 17" volvo lichtmetaal maar dat is blijkbaar nog moeilijker te vinden.

Kan natuurlijk ook alleen de banden 17" nemen, en telkens laten om zetten, zijn ze meteen mooi uitgeballanceerd 2x per jaar. Deed ik op mijn vorige auto ook, beviel prima

Jans Duiven

Citaat van: Fokke 01.01.005 op 16-10-2003 23:33:11
Mijn Winterbanden:  Vredestein Wintrac, prima band voor weinig, op stalen velg.

Heb ik ook. Nieuwe set 16 inch metalen velgen met Vredestein  Wintrac's gekocht voor €700,-- incl BTW destijds.
Ze bevallen mij zeer goed die Vredesteins. Had er destijds nog wat twijfel over.

Hans

Dreamer2

80% van de bij de volvo-dealer verkochtte winterbanden zijn Vredesteins. Hun winterbanden hebben een erg goede prijs/kwaliteitverhouding en zoals gezegd was Vredestein de eerste die complete sets winterbanden+velg aanbood aan de V40 en S40 rijders.

En het is Nederlandse kwaliteit!!!!! We laten al met ons allen Philips vallen, laat het met Vredestein niet gebeuren.
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Entuscan

Is bij volvo NL nu ook niet de winteractie bezig?
extra korting op winterbanden, velgen met winterbanden en ik dacht stockage vd zomervelgen bij de dealer.

Heb daar toch zo'n foldertje van gehad (lang geleden)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Ben

Nou, Volvo is gekomen met de aanbieding, past op V70 (nieuwe type) en S60. Maat 215/55R16

Dunlop Sp Wintersport M3  93H  1080 Euri
Dunlop Sp Wintersport M3x1  97H   1096 Euri
GoodYear Ultragrip GW3  93H  1080 Euri
Michelin  Alpine pilote  93H  1184 Euri
Allemaal incl stalen velgen, incl. 1 seizoen opslag zomerbanden, excl. BTW en excl. 21 Euri montage

Welke zouden jullie kiezen? Of toch iets anders?
bedankt vast voor het meedenken.

Pim_V70T5

Citaat van: S60-D5-NL op 13-11-2003 12:59:21
Nou, Volvo is gekomen met de aanbieding, past op V70 (nieuwe type) en S60. Maat 215/55R16

Dunlop Sp Wintersport M3  93H  1080 Euri
Dunlop Sp Wintersport M3x1  97H   1096 Euri
GoodYear Ultragrip GW3  93H  1080 Euri
Michelin  Alpine pilote  93H  1184 Euri
Allemaal incl stalen velgen, incl. 1 seizoen opslag zomerbanden, excl. BTW en excl. 21 Euri montage

Welke zouden jullie kiezen? Of toch iets anders?
bedankt vast voor het meedenken.

gelden deze prijzen bij alle dealers, zijn volgens mij geen echte "koopjes en weet je de snelheidscode?
sneller dan een nieuwe V70R