Pirelli

Gestart door LekkeRRRR, 03-10-2003 11:12:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DopdeDouwer

ow ik vergat te melden dat de bandenmaat 195/60/r15 is
Vierkant Rules

Jan_D.

Nav opmerking van "Jan LekkeRRR" even dit: ook ik had eerder een 740. Die stuurt zichzelf  maar is soms wel wat vaag. De R lijkt in het begin alle kanten op te willen als je plotseling veel gas geeft, maar dat went en kan je vast wel verbeteren. Een veerpootbrug helpt echt en controle van de ophanging voor is ook een goed idee. Bij mijn auto bleek daar iets mis te zijn met een draagarm;  bij de ANWB-keuring was dit niet ontdekt!
Ik rijd op P-zero's en nu op Wintracs, met de 740 op Michelin MXT, Good Year Eagles en Snowtracs. Good year  reed veel beter, maar sleet flink wat sneller.

Jan

850Joris

#47
Heeft iemand er al eens conti sportcontacts op gehad?

Deze hebben een soort lip die je velgrand enigszins beschermt en in tests doen ze het altijd goed.

LekkeRRRR

Citaat van: Daan1976 op 04-10-2003 18:55:11
Citaat van: LekkeRRRR op 04-10-2003 13:46:32
Na een lange rit heb ik echter altijd een behoorlijk lamme arm. De R wil altijd naar de kant. Meestal naar rechts, doch ook wel naar links. Ik heb daar nog geen verband in kunnen ontdekken.

Zelfde symptomen heb ik ook!

Ben ook al langdurig op zoek naar een ander merk


Daan


Na een 'Hooftman-kuur' (ondermeer balanceren en uitlijnen en een vervangen overspelig rubbertje in (als ik me het woord goed herinner) veerpootdekseltje) ga'k weer als een kaars.
Kortom een ander merk is niet nodig. Wellicht bieden deze onderzoeksgebieden ook soulaas...

jan

zwamborn

Ben na een uitstapje naar Dunlop ook weer terug naar de orginele Pirelli's (P-Zero Asim.). De eerste set Pirelli's (nieuw erop gezet bij aflevering van m'n 855R door Hooftman, perfect gebalanceerd, kunnen ze blijkbaar goed!) helemaal opgereden zonder één keer na te balanceren (alleen een keer bij het wisselen voor-achter). Geen trillinkje gevoeld en perfect recht gesleten. De Dunlops daarentegen zijn nooit helemaal trillingsvrij geweest. Ik zal dan ook blij zijn als ze achter ook op zijn, dan gaan er weer Pirelli's onder (ze zijn me toch iets te duur om ze nu al te vervangen). Ik blijf graag op de hoogte van de prijsontwikkelingen, kan ik m'n bandenmaatje (bij een Profile Tyrecenter) vertellen wat ik er bij hem voor over heb.