Houston we have a problem.

Gestart door GermanR, 13-02-2009 19:59:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GermanR


Ojah er zit een ecu in met 3.4 op de stikker er in. Mischien dat dat nog wat uitmaakt.

haasje

#16
het is inderdaad de b11 (geel/wit) en de a42 (massa) ik kan hier alleen niet vinden hoe ze tellen met de pinnummers. Misschien is het te lezen op de connector in de computerkast.

ecu met 3.4? ik ken wel de 3.2 en de 4.3 en 4.4

Wat je eventueel zou kunnen proberen is nameten:
a13,a28 en a42 zijn massa.
a7,a22,a26 en a41 staan altijd onder spanning.
Misschien dat je van hier iets wijzer van kunt worden.

GermanR

Thx, ga ik eens ff proberen.

En ja je hebt gelijk 3.2.
Was ff in de war met 4.3

Voor zo ver ik weet was er maar een pinetje met spanning.
Gemeten zonder de ECU.

Nummers staan maar aan een zijde aan de ene kant staat een 1 b.v. en in hetmidden 15 etc. Dus moet ff uitzoeken hoe ze dit precies tellen.

Ga morgen alweer eens wat proberen, zal toch te vinden moeten zijn.

GermanR

Ben net het Haynes boek aan het lezen en ze dat de Bosh 3.2 jettronis system niet voor de turbo motoren is. Deze regelt alleen de brandstof en niet de ontsteking. Hij is nagenoeg gelijk aan de 4.3 motronic, alleen de 4.3 regelt ook de ontsteking. Zoe hier dan mischien het probleem zitten??????????? Maar ik hab aan de andere kant wel de ECU van de R geprobeerd en die doet het ook niet. Ra ra

haasje

bij een jetronic 3.2 :

geel/wit op b13
spanning op a13,a17,a26
massa op b20, b29

mehn

Die 3.2 op de ECU heeft niets met Jetronic of Motronic te maken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Citaat van: GermanR op 17-02-2009 01:46:34
Ben net het Haynes boek aan het lezen en ze dat de Bosh 3.2 jettronis system niet voor de turbo motoren is. Deze regelt alleen de brandstof en niet de ontsteking. Hij is nagenoeg gelijk aan de 4.3 motronic, alleen de 4.3 regelt ook de ontsteking. Zoe hier dan mischien het probleem zitten??????????? Maar ik hab aan de andere kant wel de ECU van de R geprobeerd en die doet het ook niet. Ra ra

Ecu van de R heeft er startblokkering inzitten, een R heeft ook een dikke sleutel.....
Staan er nog meer nummers op de ecu?

GermanR

ok.

Maar een 3.2 komt ook voor in een T5R?

Omdat ik het Haynes boek staat dat die alleen de brandstof aanstuurd en niet de ontsteking. Of is dit niet de 3.2 jettronic???
Welke kast stuurt dan de ontsteking aan??? ik heb er maar 1 ecu in zitten.

Ik zal straks even alle nummer van de ecu er op zetten.

Gaan we zo weer verder zoeken.

Thx for the help.

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

mijn eerst lijstje was van de motronic 4.3

GermanR

Hhhhmmmm

dan is het dus wel raar dat er een 3.2 ecu in zit.
Altands er staat 3.2 op de ecu
Kan ik dus beter eerst even de nummers van de ecu hier op zetten, mischien dat jullie dan er iets meer aan kunnen zen.
Dus heel mischien is dat gewoon het probleem en zit er een verkeerde ecu in.
Dat zou dan wel heel frapant zijn.

Gelukig ken ik nog iemand hier met een T5R, kan ik hem wel eens even bellen of ik zij ECU mag proberen.

Ik laat het straks even weten.

Rijns_t5r

of steek er 1 in van een t5 ,werkt ook  ;)
ik heb er 1 reserve liggen,je mag hem proberen,alleen je moet er een aardig stukje voor rijden geloof ik  :D
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

GermanR



Even een foto van de ECU gemaakt die in de auto zat/zit.
Waarschijnlijk kunnen  jullie nu wel zien of deze er in hoort of niet.
Ik zag dat de geel/witte draar bij de 2 ECU's op een andere plek zit. (B11 en B13)
Dit zou natuurlijk wel de oorzaak kunnen zijn als deze verschilende waarde doorgeeft.
Ik heb onder de kap de geel/witte door gemeten en deze is o ohm, dus goed.  Van de ECU richting de bobine.

Ik kan vanavond van de T5R van een bekende van mij de ECU ophalen en proberen.

Het zou toch niet waar wezen dat er nu $%&^$##*)*^%#@  ;D  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: een verkeerde ECU inzit.
Dat is dan erg lekker en vorige eigenaar bedankt. Slapeloze nachten en veel vloek en scheld werk + een hele boel sleutel werk. Zon beetje de hele kabelboom onder de kap licht los.  :eusa_think: :eusa_think:

Foto's





Ik wou ff zeggen jullie zijn de beste en bedankt voor deze mega hulp.
Nu nog hopen dat we het kunnen vinden.  ;D Ik heb het volste vertrouwen er in.  :eusa_pray:

haasje

Dat boschnummer is (wat ik via google kan vinden) van een t5r. dat zou het probleem dus niet mogen zijn. Het kan natuurlijk nog zo zijn dat hij defect is.

GermanR

Nouja, das dan wel weer jammer.
Maar goed krijg er vanavond eentje uit een draaiende auto.
Kijken wat hij daarmee doet.

Thx.