zoemen en lawaai in het vooronder

Gestart door pietersen, 15-02-2009 12:57:01

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Het kan natuurlijk ook nog een gecupte band zijn. "zoemen linksvoor" is een tamelijk ruim begrip.

Citaat van: pietersen op 15-02-2009 13:45:21
nee heb het vreselijk druk met werk en kom nergens aan toe

Citaat van: pietersen op 15-02-2009 13:50:56
Dank voor de tip ; ik ga vanmiddag proberen

:eusa_think:

pietersen

nee dank het niet want het kwam zo maar opzetten en wordt nu steeds erger; klinkt meer als een mechanisch probleem dan een bandprobleem voorzover ik kan beoordelen

pietersen

boel even opgelicht maar dat loopt allemaal zo soepel als wat; hoe nu verder?

V70geRwin

geluid is soms lastig te localiseren.

als het een lager is dan is het meestal luider bij remmen en in bochten hoor je het lager dat aan de buitenkant van de bocht zit (als het gaar aan het worden is).

-D©©©L-

Citaat van: pietersen op 15-02-2009 15:57:19
boel even opgelicht maar dat loopt allemaal zo soepel als wat; hoe nu verder?

Dus geen lagerspeling voelbaar bij het vertikaal heen en weer trekken van het wiel met de handen boven en onder ?

pietersen

nee geen speling en in bochten e.d. is het niet meer of minder erg dit blijft een constant brommen in feite.

thuur

Banden al van voor naar achter gewisseld?

Gr ???

Schnappi

dit topic weer nieuw leven in blazen :)

zit met het volgende probleem (inmiddels waarschijnlijk probleem al gevonden), maar toch even mijn verhaal.

zo ongeveer een 3 weken geleden APK uit laten uitvoeren, was dolblij omdat het niks gevonden was, maar had wel aan de garage al aangegeven dat al een paar weken daarvoor al een aantal keren een soort lichte kloenk geluid hoorbaar was, dacht zelf dat het een veer was die misschien kapot of gesprongen was.

Ook was een een soort zeer licht zoemend geluid hoorbaar uit het voorronder, maar dacht dat het aan de nieuwe banden lag of banden die gecupt waren.

Deze banden had ik laten monteren in juli dit jaar bij de bandencentrale in Oss

Alleen de laatse paar dagen lijkt het wel soms een compressor die mee draait, dus besloot vandaag maar eens langs de bandencentrale te gaan en gaf aan dat er een zoemend geluid was. Ze reden de auto naar binnen op de brug en de monteur ging een soort apparaat aansluiten en ging zo de banden aandrijven. totdat men linksvoor bij het wiel gingen draaien en hij zij wiellager ral. O.O

Hoe is het mogelijk dat men bij een APK dat niet opgevallen is?

Wiellager kan niet zomaar in eens de geest geven of wel?

weer extra kosten :( distributie en toebehoren zitten er ook aan te komen.

Jack v

Er hoeft geen speling op het lager te zitten ook al is ie ral, bij de apk kijken ze meestal alleen naar speling, als je het juiste gereedschap hebt is dit zelf uit te voeren. Pb Dirk 324 anders eens geloof dat hij dit ook wel kan doen.
Je vorige post is van vorig jaar heb je nu de hele tijd hier mee gereden?

gr  :eusa_think:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Schnappi

nee heb niet zo een jaar rond gereden, moet wel zeggen dat ik het kloink geluid soms gehoort heb net alsof er iets los schoot.

is het schadelijk om ze rond te blijven rijden met een ral lager of kan men nog een paar weken mee rijden?

verburgh

Citaat van: Schnappi op 12-11-2010 19:23:45
nee heb niet zo een jaar rond gereden, moet wel zeggen dat ik het kloink geluid soms gehoort heb net alsof er iets los schoot.

is het schadelijk om ze rond te blijven rijden met een ral lager of kan men nog een paar weken mee rijden?

Gewoon zo snel mogelijk vervangen dat lager, hij kan vastlopen of warmlopen.

verburgh

Ik heb nog wel een goed lager liggen ;) als je interesse hebt PB je maar ;) hij heeft 175dkm gereden.

Ronald21

omgeving Oss: |Dirk kent nog wel een adresje in nijmegen

Schnappi

UserID6342

Die dus juist niet !  Bij die tillers moet je niets laten doen aan je auto, zelfs nog niet laten wassen daaro, pffff.  Als je een lager hebt (wil ik ook wel regelen hoor) ben je voor een paar centen klaar en zit het er zo in.  Kan wel een keer tussendoor hier.