welke turbo op een T-5R automaat?

Gestart door vasquez, 17-02-2009 01:10:34

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Citaat van: vasquez op 17-02-2009 01:33:32
bedoeling is dat de auto uiteindelijk bij ET word afgesteld.

als het heel blijft met een 18T wil ik dat best overwegen

morgen eerst maar eens afwachten wat de uitkomsten van de garage zijn....

auto reed eigenlijk niet heel slecht maar de blauwe rook baart mij (en de 1e monteur) nogal veel zorgen  :-\

Al nieuws over de blauwe rook?

R o b

Citaat van: coyote1980 op 25-02-2009 11:26:16
Tja, een CY is gewoon mooi om met een stoeltje, fles cola en een bakje chips naast te gaan zitten genieten ;D

Precies jij begrijpt het!  :eusa_clap:

vasquez

Nou ehhmm....

Status is dat de carterventilatie vorige week woensdag is schoongemaakt/vervangen.
Blauwe rook was weg maar kwam afgelopen zondag weer even hard terug.
Vreemd genoeg lijkt het alsof de auto alleen/meer rookt de als hij stationair draait.

Dealer kijkt morgen weer naar de auto, heb zelf in ieder geval al aangegeven dat de turbo wel eens aan zn einde kan zitten.....

Morgen mn afspraak bij ET maar afzeggen, word nu niks, moet eerst een goed gevoel hebben over de auto!

Ben nu aan het twijfelen eigenlijk, nieuwe 15G erop, verkopen en opzoek naar een handbak of toch een 18T erop en mee blijven rijden.

Deze 850 is echt een pracht-exemplaar maar het blijft toch knagen denk ik......... had ik maar een (snellere) handbak gekocht  :eusa_think:

Vulk

Omhoog naar handbak is "zo" gebeurd. :)

Diederick

Heb echt nog geen seconde spijt van dat ik nu handbak heb

reed 855R AT
nu V70R AWD handbakkie

helemaal toppie

arjenT5R

gaan we nou weer automaat afzeiken  ;D

Wat geef jij dr nou om laat die 18T dr onder zetten
en probeer je automaat heel te houden met een rustige chip
en een beetje zeiden voetje dus niet volgas vanuit stilstand enzo
dan zal je dr best ff een tijdje mee kunnen rijden.

Gaat je automaat naar de heren dan schroef je dr gewoon een hark-bak onder  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 02-03-2009 09:44:55
Onzin joh, dan schroef je er gewoon weer een AT onder zoals het hoort.  Die paar kilometer dat het harder loopt, nou en ??  Weegt echt niet op tegen het comfort van een (goede) automaat.

elianmars

18T er op schroeven.

Gaat je automaat toch kapot (wat ik niet zo snel verwacht), dan heb ik er nog wel eentje voor je liggen  ;D

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 02-03-2009 22:14:21
Citaat van: arjenT5R op 02-03-2009 09:44:55
Onzin joh, dan schroef je er gewoon weer een AT onder zoals het hoort.  Die paar kilometer dat het harder loopt, nou en ??  Weegt echt niet op tegen het comfort van een (goede) automaat.

:D kijk dat is uiteindelijk wel the spirit natuurlijk  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez

En het is geworden....... de 18T  ;D

uiteindelijk een hele soap geworden, bedoeling was ruil/revisie 15G erop, verkopen en op zoek naar een andere auto met handbak.
Ruilturbo bleek een 15G met rechte flens en niet de conische, uitlaat paste niet meer en andere bleek niet snel te regelen.

Uiteindelijk 2 weken verder en een auto bij de garage op de brug zonder turbo, was stoelendans met turbo's ondertussen zat! Marc gebeld voor advies over 18T setup en op zijn advies gekozen voor het compleet tegengestelde  :eusa_shifty:

15G is dus door garage onder garantie vervangen voor 18T, nieuwe ferrita zonder cat aangeschaft en oude ferrita terugverkocht aan Sas.
Blauwe rook probleem was toen opgelost, moest alleen nog 2 weken wachten op een remap en plaatsen van grotere injectoren door ET.

Auto is nu sinds donderdag klaar en ben geloof ik wel tevreden, rijd beter dan ooit  :eusa_clap:

Herken de auto niet terug, is absoluut veel sneller, onderin toeren iets minder vinnig dan met 15G maar als de turbo erin komt is het des te heftiger, heb een nieuwe auto  :eusa_drool:

R o b

Doe je wel een beetje voorzichtig.......