fout code 47

Gestart door pcdaaf, 18-02-2009 23:13:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pcdaaf

Hallo allemaal,
Een vraag: ik heb vandaag bij auto Paashuis mijn 850 TDI laten uitlezen omdat ik mijn motormanagment lampje de laatste 2 weken steeds gaat branden. Het lampje is gaan branden na een uitgebreide reparatie/vervanging van distributie compleet, krukaspoeli, vacuumpomp en kontaktblokje.
Opvallend is dat het lampje met een goed afgekoelde motor niet brand, begint na een km of 10 te branden.
Het uitlezen op een Macs Gutmann geeft een foutcode 47 aan, zonder tekst. Dus geen aanwijzing wat evt de oorzaak kan zijn. Resetten levert even op (ongeveer 10 km) dat het lampje uit is.
Heeft iemand ervaring met foutcode 47 en weet iemand een aanwijzing hierin te geven.
Ik hoor graag jullie ideeen, want het lampje irriteert me behoorlijk (ik heb nl het idee dat ik ergens aktie in moet ondernemen, maar weet niet goed in welke richting)
(PS reparatie is in eigen beheer uitgevoerd, dus niet bij dealer of Paashuis).
Groeten,
Ewald

thuur

Kun je er geen andere foutcode uitkrijgen? Ze bestaan uit 3 cijfers nl.


Gr ;)

pcdaaf

Nee, ik heb naast de monteur van Paashuis gezeten en zag samen met hem 1 storing staan, vermeld foutcode 47 zonder een vermelding erbij. Het leek op een storing van bijv een vervuilde stekker na vervanging vacuumpomp (olie op de stekker, die ik schoon gemaakt heb). Dus resetten leek een goede oplossing. Dat leek in eerste instantie ook zo, maar na een km of 10 ging het lampje weer branden.
Is uitlezen bij een diesel specialist (ivm misschien afstelling brandstofpomp) een andere optie??
Macs 40 Gutmann is volgens zeggen van monteur, uitlees app die gebruikt is geweest door de ANWB, totaan de apparatuur die zij nu gebruiken.
Groeten Ewald

thuur

Als er echt maar 2 cijfers uitkomen, dan leest ie niet goed uit, of heeft ie een 'eigen tabel'.

Ik zou even langs de dealer of specialist fietsen. Die heeft OBD apparathuur wat wel op onze niet-standaard Volvo's werkt.


Gr ;)

pcdaaf

Zal ik binnenkort doen en laat het weten wat er uitkomt.
Gr Ewald

pcdaaf

Ik ben er in ieder geval uit vwb de storing. Ik ben naar de Volvo dealer geweest en heb de auto daar op de computer uit laten lezen. Resultaat: inspuitregeling van de brandstof pomp staat verkeerd.
Was al een vermoeden nav de reparaties die uitgevoerd waren.
Dus op naar een goed dieselcentrum.
Gr Ewald.

Ludo

Citaat van: pcdaaf op 20-02-2009 17:25:11
Ik ben naar de Volvo dealer geweest en heb de auto daar op de computer uit laten lezen. Resultaat: inspuitregeling van de brandstof pomp staat verkeerd.

Dus op naar een goed dieselcentrum.

die Volvo dealer kon de pomptiming niet goed zetten. ???

pcdaaf

Ik was vrij laat op vrijdagmiddag, dus geen tijd om de pomptiming af te stellen. Maar dat had ik al ingecalculeerd. Ben wel blij dat ik nu weet waar ik zoeken moet.
Gr Ewald.