rechter aandrijf as

Gestart door martin 1978, 22-02-2009 20:06:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

martin 1978

Bij mijn automaatje is nu de rechter ashoes kapot aan de wielzijde heeft iemand ervaring met universeel hoesen en een spreider?
koop je dit als setje dus met spreider erbij? zit de as vaak vastgeroest in de naaf?

groeten,

martin

Sbv

Ik verwacht dat de as vastzit met locktite ofzo. Bij mezelf zaten ze heel erg vast, het is uiteindelijk wel gelukt met wat speciaal gereedschap, maar makkelijk is anders.

Of er een spreider bij de ashoes zit durf ik niet te zeggen

martin 1978

Ik heb het ale een keer bij mijn S 70 gedaan maar was een avond werk om de as uit de naaf te krijgen. Ik hoop dat dit een uitzondering was.

Sbv

Bij mijn S70 was het met tool ca 10 min werk per kant. Zonder durf ik niet te zeggen. Ik heb het dan over de verwijderen van de as uit de fuse.
Ik had op mijn werk een soort van omgekeerd pulley trekker geleend. Deze druk de as uit de fuse en word bevestigd met de wielbouten

reneetje

Speider zit niet bij de universele ashoes , mits je er 20 koopt dan krijg je en "kegel" erbij  :eusa_sick:

Makkelijkst is en spreider op perslucht, dan is het karweitje een makkie (het gesmeer met het vet buiten beschouwing gelaten  :-\ ).
--->  
Monteren met de kegel kost veel kracht en derhalve niet zo makkelijk , vooral de eerste paar keren als je er mee werkt.
--->
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

dennis850estate

Om de ashoes te vernieuwen hoeft de homokineet niet uit het fusee. Scheelt je (mogelijk) een hoop ellende en je hoeft ook de centrale moer niet te lossen. je kunt gewoon een Spidan hoes kopen (lijkt veel op origineel of 1ntje van de dealert) Ik heb het denk ik als hieronder beschreven al een 100 keertjes gedaan Hoe?

Auto flink eind opkrikken aan 1 kant, loopt bak niet leeg
Fusee met draagarm en aandrijfas in 1 geheel verwijderen.
Oude hoes met kniptang verwijderen
As in bankschroef
Veerclip openen en homokineet van fusee en draagarm verwijderen
Nieuw hoesje erop

Alles weer terug en klaar  :)


razorx

Mijn dank is groot Dennis!

hier in plaatjes:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg664056.html#msg664056

Mocht je nog aanpassingen of correcties hebben dan pas ik mijn post aan.
Groeten,
Yits.

dennis850estate

Citaat van: razorx op 30-04-2009 20:24:53
Mijn dank is groot Dennis!

hier in plaatjes:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg664056.html#msg664056

Mocht je nog aanpassingen of correcties hebben dan pas ik mijn post aan.
Groeten,
Yits.

Is beter truukje dan die ellende die je te wachten kan staan als de as niet uit je fusee wil. je hoeft zelfs geen dop 32 te lenen!

Gr, dennis

arjenT5R

Citaat van: dennis850estate op 30-04-2009 21:35:59
Citaat van: razorx op 30-04-2009 20:24:53
Mijn dank is groot Dennis!

hier in plaatjes:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg664056.html#msg664056

Mocht je nog aanpassingen of correcties hebben dan pas ik mijn post aan.
Groeten,
Yits.

Is beter truukje dan die ellende die je te wachten kan staan als de as niet uit je fusee wil. je hoeft zelfs geen dop 36 te lenen!

Gr, dennis

;D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

dennis850estate

Citaat van: arjenT5R op 01-05-2009 11:31:48
Citaat van: dennis850estate op 30-04-2009 21:35:59
Citaat van: razorx op 30-04-2009 20:24:53
Mijn dank is groot Dennis!

hier in plaatjes:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg664056.html#msg664056

Mocht je nog aanpassingen of correcties hebben dan pas ik mijn post aan.
Groeten,
Yits.

Is beter truukje dan die ellende die je te wachten kan staan als de as niet uit je fusee wil. je hoeft zelfs geen dop 36 te lenen!

Gr, dennis

;D ;D

Je hebt gelijk, komt omdat ik een 1" 7/16 gebruik  ;D heb het niet omgerekend!!

Gr

combinedforces

Citaat van: dennis850estate op 23-02-2009 21:08:02
Om de ashoes te vernieuwen hoeft de homokineet niet uit het fusee. Scheelt je (mogelijk) een hoop ellende en je hoeft ook de centrale moer niet te lossen. je kunt gewoon een Spidan hoes kopen (lijkt veel op origineel of 1ntje van de dealert) Ik heb het denk ik als hieronder beschreven al een 100 keertjes gedaan Hoe?

Fusee met draagarm en aandrijfas in 1 geheel verwijderen.

Hoe doe ik dit het makkelijkst? Kun je vertellen wat er los moet?

razorx


UserID6342

Citaat van: combinedforces op 01-05-2009 19:51:41
Citaat van: dennis850estate op 23-02-2009 21:08:02
Om de ashoes te vernieuwen hoeft de homokineet niet uit het fusee. Scheelt je (mogelijk) een hoop ellende en je hoeft ook de centrale moer niet te lossen. je kunt gewoon een Spidan hoes kopen (lijkt veel op origineel of 1ntje van de dealert) Ik heb het denk ik als hieronder beschreven al een 100 keertjes gedaan Hoe?
Fusee met draagarm en aandrijfas in 1 geheel verwijderen.
Hoe doe ik dit het makkelijkst? Kun je vertellen wat er los moet?
Anders kom maar een keer hierna toe Jonathan, doen we het samen wel ff en weet jij het voor de volgende keer ook.  Heb het zo al een aantal keren bij andere merken gedaan.

combinedforces

Klinkt goed Dirk, heb al een nieuwe hoes maar volgens mij is het echt de homokineet. Zie wel een scheurtje maar geen vet...

dennis850estate

Citaat van: combinedforces op 02-05-2009 12:15:19
Klinkt goed Dirk, heb al een nieuwe hoes maar volgens mij is het echt de homokineet. Zie wel een scheurtje maar geen vet...

Rechterzijde:
1. Stuurkogel losmaken
2. kabel ABS losmaken
3. remklauw verwijderen, met touw aan schokdemper binden
4. 2 bouten verwijderen waar de schokdemper aan fusee zit
5. 2 bouten verwijderen waar de draagarm aan subframe zit
6. 2 bouten verwijderen van aandrijfaslager

Linkerzijde:
punt 1,2,3,4 en 5
6. aandrijfas uit bak losmaken door voorzichtig tussentikken van passende beitel, schroevendraaier oid