verbruik 850tdi

Gestart door nakkie, 22-02-2009 21:53:35

Vorige topic - Volgende topic

sven861

-Laat je pomptiming eens controleren (moment van inspuiting)
-Egr dicht?
-vers luchtfilter?
-Inlaatspruitstuk eens reinigen aan de binnenkant (veel afzetting door EGR)
-Hoe is de oxidatie KAT? Bij mij was er ooit een stuk afgebroken na het rammelen van de kat en die was verder de uitlaat ingegaan.....resultaat....zuipen als een gek.
-intercooler uitspoelen en reinigen.

Als een diesel begint te zuipen bij rustige rijstijl is er 9 van 10 keer iets mis met de ademhaling van de motor.

gr $ven
PA1SVM........Volvo 4 Life

volvofred

afgelopen 60000 km gemiddeld 1 op 14,5.  Relatief veel korte ritjes

handgesch. v70 tdi 1997 365000km

breakman

50% snelweg en 25% binnenwegen en 25 % stad levert mij 1 op 13 ( automaat)

kvcuijck

V70 2.5D handgeschakeld 1 op 16,7 (aan de pomp) over 5.600km. (Voornamelijk snelweg.)

Hier het bewijs ;)

http://www.spritmonitor.de/en/detail/326782.html

Koen

D-J

Gemiddeld nog steeds 1:17 - 1:18
V70 TDI
V70 T-5D

Garrett

Kijk eens of je pompriem op tijd staat, die moet namelijk dynamisch afgesteld worden via de parameters.
Daar heb je wel een computer voor nodig die je aansluit op je auto.
Kan zo 2km schelen.

GR GARRETT

99fl

Ik heb een 855tdi handbak met inmiddels 475 dkm onder de wielen gehad. Ik reset maar zelden de verbruiksmeter. Nu staat hij op 7.0 liter/100km. In de winterdag ligt het verbruik op ca. 7.2 liter/100km. Ik rij ongeveer 12000 km woon/werk en daarnaast ca. 20000 prive, trap altijd door (+30km/uur). 1:11 lijkt mij dus behoorlijk schadelijk, ook voor een automaat.

de boekhouder

Het valt mij op dat veel mensen de boordcomputercijfers aanhouden. Dagteller / getankte liters geeft het werkelijke beeld. De bc. geeft ietwat geflatteerde cijfers weer.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Rayman

Citaat van: de boekhouder op 27-06-2009 11:10:03
Het valt mij op dat veel mensen de boordcomputercijfers aanhouden. Dagteller / getankte liters geeft het werkelijke beeld. De bc. geeft ietwat geflatteerde cijfers weer.

Inderdaad, ga er maar gemakshalve van uit dat een BC je een 7 tot 8% zuiniger voorspiegelt dan de werkelijkheid.
Dark Side of the Force is German

Scooby Doo

Hangt van auto tot auto af.

Ik heb ook een V70 tdi (MY '99) gehad, en de boordcomputer scheelde met uitrekenen max 0,1 liter op 100 KM.

Ik mocht al duchtig doorrijden en dan zat ik nog steeds tussen de 6 en de 6,5L per 100 KM.  Bij rustig rijden heb ik 'em zelfs eens op 5,5 gezet.  8).

De verbruiken die ik hier ziejk zijn toch echt hoger :eusa_think:
Puppy Power!!!

rpakuypers

Ik rij sinds enkele weken een V70 TDI met handbak en kom op een gemiddelde van 6,81 per 100 km. Op zich valt me dat niet tegen want voorheen reed ik een 940 TDIC met VAG-diesel en die gebruikte soms 11,2 per 100 (met dikke automaatbak). En ik merk dat ik die cruisecontrol nog niet heb want ik rij nu vlug te snel (zit soms 700 toeren hoger dan ik gewend ben met de 940 en dat scheelt zeker 30 km per uur) en omdat ik nu de pk's heb gebruik ik ze ook wat meer.

Groet,
Roger

Red Devil

V70 2.5D

volgens de bc 5 ltr /100 km. Op basis van getankte liters 5.5 ltr / 100 km. per dag rijd de auto 30 km snelweg en 80 binnendoor.

gr. Ted

nakkie

Verbruik blijft rond de 9 liter per 100km. 3 weken geleden naar oostende geweest volgens bc  8.2liter/100km.
Snelheid rond de 130/140km.
Zolang ie goed loopt (en dat doet ie ) vind ik het prima ;D

pimsam

Maar heb je je pomptiming al een keer laten controleren / afstellen? Ik heb de mijne vorige ook laten doen en ondanks dat ie goed startte en liep, stond ie toch verkeerd. Moest hebben -0.7, het was 2.3 graden maw er werd iets teveel diesel ingespoten.

Hij loopt nu veel rustiger en is merkbaar stiller. Verbruik heb ik nog niet gemeten maar dit was 1:12,8 (automaat met veel stadsverkeer en veel Duitsland (150 +).

macdriver

van de week gemeten en ik kwam op 1op 14.5
ik rij toch zeker lekker door 140 op de cruise control op de snelweg
schakel wel bij 2500 toeren al door dus echt wakker worden doet ie niet ;D