stotterende tdi tussen 2000-2500 rpm

Gestart door Bart de B, 09-07-2008 10:02:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342


850estatetdi

misschien kom ik dan toch nog eens bij je langs dirk ;)

ik-rol

Ik zou zelf eerst zeker willen weten waaraan het nu precies ligt, voordat ik het laat repareren. Als het een onderdeeltje is van de pomp is het goedkoper dan de hele pomp. Bosch Gouda heeft al eens aan mij aangegeven dat een geheel gereviseerde pomp 1.500 kost  :o. Maar dat moet m.i. goedkoper kunnen, zeker bij het vervangen van een gedeelte(zie een topic van Jan Piet hierover, Bosch Terlouw, Mijnsherenland). Laat je weten als het opgelost is en wat het dan was geweest? Ben nl. benieuwd.

850estatetdi

#48
ik laat het weten als ik weet wat het is,Wat me wel op valt is dat als ik de stekker van de tempratuur sensor er af haal dat de auto dan wel gelijk start.Tempratuur sensor is vorige week een nieuwe in gekomen dus dat kan het niet zijn lijkt mij.

ik-rol

Je kunt ook een mail sturen naar Terlouw en dan een discussie starten met Peter Terlouw wat het mogelijk kan zijn. Ik heb mailwisseling gehad en hij gaf daarbij aan dat bij loskoppeling van de temp.sensor en de motor goed start de hogedrukkop van de brandstofpomp versleten kan zijn. Succes.

850estatetdi

ik zal morgen is ff contact zoeken met ter louw en gelijk is vragen wat zoiets gaat kosten hou me hart vast

MICHEL306

Citaat van: jan piet op 27-09-2009 10:12:55
Citaat van: barry26 op 26-09-2009 20:47:55
lmm is vandaag een nieuwe voor op de plaats gekomen en heb nog steeds het probleem dat die niet wil starten als die warm is,pomp is afgestelt nieuwe lmm.wat zou het nog meer kunnen zijn

Hoi Barry,
Je bent nu al meer dan een maand aan het kloten, maar nauwelijks een steek verder lijkt het wel.  :-X  Inderdaad zoals ik-rol aan geeft kán het dus gewoon een slecht ventiel of klep in je pomp zijn. Onderdelen van €40-80 per stuk, maar daar komt nog wel 2 uur arbeid bij. Ga nu gewoon eens naar een échte dieselspecialist  :eusa_shhh: , uiteindelijk gaat je dat én minder geld kosten én krijg je een auto die gewoon rijdt zoals ie ooit bedoeld is. Een dealer of 'merk-specialist' of "Bosch garage' zal in 999 van de 1000 gevallen hier gewoon niet uitkomen.....
Mijn ervaring, zoals al veel eerder en ook op andere plaatsen op het forum met zówel mijn V70 diesel áls met mijn 745 gasbak is dat men alleen de nieuwste uitleesapparatuur gebruikt bij de garage. En die pikt bepaalde storingscodes niet (meer) op die je auto wél meldt! ( Blijkbaar kun je voor €75 per uur niet verwachten dat ze even een kast uit d ehoek halen.... :eusa_wall: )
Toen ik bij, daar is ie weer, Terlouw was met mijn V70 kwamen er storingen uitrollen van klachten die ik had maar altijd 'onvindbaar' waren feilloos vaststelden. Gewoon door de JUISTE software te gebruiken ( wat je bij een dealer zou mogen verwachten..) kwam het ellendige fluiten van mijn airco ná stopzetten van de motor er na ruim 2 jaar uit. 1 slecht ventieltje vervangen probleem opgelost! ( en had dus NIKS van doen met mijn probleem waar ik voor kwam: een slecht functionerende klep in mijn pomp)

't kost wat, maar je krijgt er vervolgens ook veel voor. Inclusief een grijns die nauwelijks in je gezicht past omdat je auto rijdt als nooit tevoren.

Gr, JP  :eusa_think:

HMM enig idee welk ventieltje? dat fluiten ken ik ook

gr M