S60 D5 onbetrouwbaar?

Gestart door Martijn27, 23-02-2009 14:54:38

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Voorin zit je in mijn beleving ruimer, maar achterin is het echt een stuk krapper. Kwa verbruik zat ik met mijn gechipte D5 automaat rond de 1:13-14.

Moosepower

Zeker een betrouwbare auto. Mijn vader rijd al bijna 3 jaar met een V70N D5 gekocht met 160k nu 285K zonder grote problemen. Er is maar een grote reparatie geweest en dat was het 2-massavliegwiel + koppeling en drukgroep.
Een reparatie zoals injectors vervangen kan je goed zelf doen stelt niks voor.

Ik zou zeggen zoek een mooie S60 D5 en rijden maar

Frederik_850

Hoi,
heb zelf ook een jaar met een S60 2.4D gereden
En ik heb geen problemen gehad.
Integendeel was daar heel tevreden over. en die had er al 170.000km opstaan
het eenige was de koppeling die versleten was.
Ik moet wel toegeven heb het ook al gezien da de injectoren lekken ze maar,
dat zijn de eerste modellen en dat er nog foutjes in zitten ofzo é.
Maar zou u daar niet door laten afschrikken ze  ;)
Is idd geen moeilijk job'ke voor die te vervangen ze.
Zou er gwn voor gaan!!!
Mvg. Frederik ;D

@®-

Citaat van: ed op 24-02-2009 11:46:19
Let er wel op dat je in een S60 gewoon veel minder ruimte hebt als met een 850!
Daar kom je nu mee  ;D ;D ;D

Daar ben ik dus ook achter gekomen sinds ik de 850 heb verkocht en de S60 heb gekocht. In de kofferbak gaat best wel wat, echter moet je een studie logistiek hebben gevolgd om de voorwerpen door het gat te krijgen zodat het dus ook echt in de kofferbak kan komen.
Als je achterin wilt gaan zitten moet je 5 jaar ballet les hebben gevolgd zodat je met je knieën tegen je neus je tenen tegen het dak achterin kan gaan zitten.

Dat viel me dus wel tegen, voorin heb je gewoon meer ruimte dan een 850.

Marc O.

1:20 zoals hiervoor gemeld is niet te halen.

Pardon? Misschien niet door jouzelf, maar ikzelf heb toch werkelijk keer op keer 1400kms gereden voordat er weer 70ltr diesel in ging. Betrof zo'n 90% snelwegverkeer waarbij ik door drukte vaak niet harder kon dan 90. Kwestie van je rechtervoet op de juiste manier bewegen en anticiperend rijden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70 classic

Citaat van: Marc O. op 24-02-2009 16:02:17

Pardon? Misschien niet door jouzelf, maar ikzelf heb toch werkelijk keer op keer 1400kms gereden voordat er weer 70ltr diesel in ging. Betrof zo'n 90% snelwegverkeer waarbij ik door drukte vaak niet harder kon dan 90. Kwestie van je rechtervoet op de juiste manier bewegen en anticiperend rijden.

snelweg    90   rijden   :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Freakybaby

1 op 20 heb ik nooit gered, maar op de lange ritten (sittard oostenrijk oid) was 1 op 17 makkelijk te halen. Kwestie van 's nachts laagvliegen. Pas als je veel wisselend verkeer hebt (spits, drukte etc) gaat het verbruik richting de 1 op 14.

Wel hele fijne auto's, gevoelig voor voldoende onderhoud, maar dat is niks geks. Oja, matige diesel kwaliteit (was in mijn geval in kroatie) vinden ze echt niet grappig.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

italia

-Verbruik is 1:16.5.
-Record is 1:18 met 140 op de cruise uit Oostenrijk terug rijden.

Ruimte voorin, niet noemenswaardig minder dan de 850, dash komt veel meer naar je toe dus kan vertekenen.
Achterin had niemand ruimte bij mij, al is het coupe ontwerp wel wat krapper vergeleken met de ûr-Roffel.

Reparaties tot dusfer,

-Voorpoten
-Schotel-rubbers
-turboslangen
-deurrubber
-stuuruitslagrubbers
-Koppeling met vliegwiel en cylinder (en gewoontegetrouw de keerring, al zal dat vast geen zin hebben gehad.)
-Klinkerweg voor huis

ed

Het verbruik verschilt nogal heb ik begrepen. Ik denk dat niemand mijn auto zuiniger kan laten lopen dan 1:18. Als ik met 140 naar oostenrijk blaas haal ik net aan de 1:14 denk ik! Ik denk dat de latere types wat zuiniger zijn door een langere eindoverbrenging.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Freakybaby

De ex D5 van mijn pa was van 20-2-04. Dat is dus ook een van de eerderen volgens mij.

Welliswaar over het hele weekend weg (donderdagnacht heen, zondagnacht terug) gerekend 1 op 17,5. Autobahn 180-210, bergwegen vlot zodra veilig mogelijk. Op en neer naar zwitserland, zaterdag binnendoor op en neer naar italie, en nog wat in de omgeving Zermatt gereden. Als jij bij 140 al 1:14 rijdt vind ik dat die van jou wel heel veel zuipt.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

ed

Vind ik ook, maar wat doe je eraan? Hij wel enorm snel, ook als ik dat vergelijk met andere D5's!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Marc O.

Citaat van: V70 classic op 24-02-2009 16:37:19

snelweg    90   rijden   :eusa_think:

Wel effe lezen, vriend.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Freakybaby

Citaat van: ed op 25-02-2009 12:18:24
Vind ik ook, maar wat doe je eraan? Hij wel enorm snel, ook als ik dat vergelijk met andere D5's!

Niks eraan doen, gewoon van genieten ;D

V70 classic

Citaat van: Marc O. op 27-02-2009 14:53:22
Citaat van: V70 classic op 24-02-2009 16:37:19

snelweg    90   rijden   :eusa_think:

Wel effe lezen, vriend.
Als ik op de snelweg niet harder dan 90 kan wil ik het geen rijden meer noemen.
Dat is voortbewegen als je in een personenauto zit.

Ik had deze week een verbruik van 4 liter op de 100 met een tdi op de A16.
Mag je raden hoe hard ik (wat jij rijden noemt) me voort bewoog.  ;)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Amazon

Ik rijd nu ruim een jaar in een V70n D5. Gekocht met 200.000 en nu bijna 265.000.

Motorisch geen enkel probleem! Loopt en trekt echt perfect. Verbruik tussen 1:15 en 1:16 en als het moet kan het nog iets zuiniger.

Goede kwaliteit diesel tanken en af en toe een even wat verder doortrekken voorkomt roken en is behoud van de motor. Geen olieverbruik.

De enige reparatie over 65.000km is het flexibele deel in de voorpijp. Verder beurtjes en twee nieuwe banden.
Bigger and better!