mijn 850R nog wel waard om te repareren?

Gestart door mardijk, 23-02-2009 19:23:47

Vorige topic - Volgende topic

petrolhead

deze keuze lukt ook alleen maar als je de volgorde houdt van: buik, hart en tenslotte hoofd. Het klink als het nergens over gaat, maar toch! :eusa_think:

elianmars

Ik heb ook recent mijn motor laten repareren. Rekening was ruim 2500 euro, terwijl de waarde van mijn wagen volgens Autoweek tussen 2900 en 4300 euro ligt (inkoop/verkoop).

mardijk

Alle rijders bedankt,

Ik heb met het hart (...in mijn schoenen) besloten mijn ouwe roffel een versnellingsbak kado te doen. Een tweedehands exemplaar weliswaar waar autohuus nu naar op zoek is, maar ik denk dat die ouwe R daar ook wel blij mee is. Bedankt voor de wijze raad om mij over de streep te trekken.!
Hoop dat als hij klaar is, hij echt een stuk beter zal rijden omdat ik echt gewend was geraakt (bijna) aan het feit dat hij in elke bocht dreigde weg te slippen (dacht echt dat het aan mij en het koude en natte wegdek lag..).
Kan dus straks nog, meer dan nu, de landweggetjes onveilig maken en vertegenwoordigers in dikke tdi'tjes weer terug naar de moederschoot verwijzen...Autohuus, hebben jullie al een bak gevonden, wanneer is ie klaar en wanneer mag ik het leen-ford-kaatje verlaten?!!

elianmars

Goede beslissing!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Hopelijk kun je weer snel in je eigen wagen rond rijden.

Eugene

Denk idd dat dit de juiste beslissing is!

If it's not blown, it sucks...

walter leever

Daar ga je waarschijnlijk geen spijt van krijgen(doet wel even zeer financieel)maar er staat weer een

hoop rijplezier tegenover(is eigenlijk onbetaalbaar) :eusa_clap: :eusa_drool:

JayJ

Nou zoals Mardijk het heeft verteld wij gaan een versnellingsbak monteren, weliswaar een gloednieuwe. Wij konden geen gebruikte vinden en deze bakken zijn niet te reviseren helaas. Dus dan moeten we een nieuwe monteren. Ergens volgende week zal dit gebeuren, ik zal wel het slachtoffer zijn die de bakwissel mag uitvoeren.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

elianmars

Citaat van: JayJ op 27-02-2009 19:06:42
ik zal wel het slachtoffer zijn die de bakwissel mag uitvoeren.

Da's toch gewoon je werk?  :eusa_think: ;)

monster900

Citaat van: JayJ op 24-02-2009 18:00:41
Doe ons en Mardijk dan een plezier en kom jij de oorzaak vaststellen van dit probleem. Kun je ons meteen vertellen waarom als je 1 wiel vasthoud je dan nog net niet 2 mensen nodig hebt om het andere wiel rond te draaien.

Euhm, als hij in versnelling staat is dat relatief normaal ;)

Als hij in Neutraal staat idd niet, dan moeten beide wielen totaal onafhankelijk van elkaar kunnen draaien

V70 classic

Citaat van: monster900 op 27-02-2009 21:56:24
Doe ons en Mardijk dan een plezier en kom jij de oorzaak vaststellen van dit probleem. Kun je ons meteen vertellen waarom als je 1 wiel vasthoud je dan nog net niet 2 mensen nodig hebt om het andere wiel rond te draaien.

Als hij in Neutraal staat idd niet, dan moeten beide wielen totaal onafhankelijk van elkaar kunnen draaien

huuu
volgens mij heeft je diff niets met je bak te maken hoor. :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

M a r c

waar denk jij dan dat het diff inzit  ::)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

JayJ

We hadden hem ook in zijn vrij.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

V70 classic

Citaat van: M a r c op 27-02-2009 23:02:14
waar denk jij dan dat het diff inzit  ::)

Maar jullie sugereren dat als de auto in de versnelling staat de wielen niet meer onafhankelijk kunnen draaien.

Of zou dat het voordeel zijn van een automaat.
Die  hoef je niet voor elke bocht in neutraal te zetten.  ;)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

monster900

::)

Als een auto met manuele versnellingsbak met zijn aangedreven wielen van de grond staat, kun je met de wielen draaien.

Als hij in neutraal staat, moeten beide wielen totaal onafhankelijk van elkaar kunnen draaien.  De ene vooruit, de andere stil houden, beide vooruit, beide achteruit, 1 vooruit, de ander achteruit enz...
Als hij in versnelling staat, moet het ene wiel achteruit draaien, als je het andere vooruit draait.  Als je 1 wiel stil houdt, kun je het ander wel draaien, maar dan beweegt ineens de krukas ook mee.  Dwz dat je dus iedere keer de compressieslag van de zuigers mee moet overwinnen.  Meestal is het niet evident om dit met de hand te doen!

Bij een automaat zit je met een vloeistof koppeling, en maakt het niet uit of hij nu in D of N staat, aangezien de krukas op dat moment toch niet rechtstreeks vast zit aan de versnellingsbak!
Als je hem in P zet, is het natuurlijk heel wat anders!