Bouten remklauwen dol

Gestart door Simplicity, 26-02-2009 20:19:02

Vorige topic - Volgende topic

Simplicity

Gisteren avond viel het mij op dat de remmen bij hard remmen nogal trilden, ging vandaag dus even op zoek naar het euvel:
remschijven waren op (20mm  :eusa_whistle:)

Dus vanavond even vervangen dacht ik. Links ging vlotjes alleen rechts heb ik de bouten nu dolgedraaid ondanks de overvloed aan WD40 :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
De 6-kant is nu dus zo goed als rond. Weet iemand hoe ik dit nu toch los kan krijgen??

Snellebaksteen

Dikke moer oplassen. Dan heb je weer grip en door het lassen wordt alles zo heet dat je het zo losdraaid.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Al geprobeerd om er een grotere maat inbus in te rammen? Dan even heet stoken en de bout er uit draaien.

LeonW

Volvo S70 2.5T

Jeroentjuh

Welke maat imbus heb je gebruikt? Toch wel 7 en geen 6? Anders ff, zoals hierboven ook al is gemeld, proberen er een grotere imbus in de slaan, of een torx erin slaan en dan nog eens proberen.....

LPGLE

ook altijd even aan denken dat welke kruipolie je gebruikt ,  dat spul heeft tijd nodig om in te werken...

Nooit opspuiten en losdraaien , dat heeft geen zin.

Een keer een flinke klap met de hamer wil hem weleens helpen met "los-schrikken"

Simplicity

Citaat van: Snellebaksteen op 26-02-2009 21:15:13
Dikke moer oplassen. Dan heb je weer grip en door het lassen wordt alles zo heet dat je het zo losdraaid.

Dat zal dus werk worden voor de garage, kan niet lassen en heb dus ook de aparatuur niet in huis.

Torx of inbus past niet. Het is het gedeelte van de klauw dat aan de ophanging vast zit.
Klappen met de hamer heb ik ook geprobeerd en uiteraard ook de WD40 eventjes laten inwerken.
Aan de linker kant hadden ze trouwens ook loctite erop zitten, misschien dat ze rechts iets te fanatiek geweest zijn.

Zal morgen of overmorgen wel even langs de garage gaan om er iets op te laten lassen.

Bedankt voor de reactie's!

elianmars

???

Nu vraag ik me toch af over welke bouten je het hebt.

Normaal gesproken zitten de remklauwen vast met inbus maat 7 bouten.

thuur

Ik gok de glijpennen.

Gr 8)

LPGLE

ik denk dat hij de complete houder van de naaf aan het losdraaien is ....

daar zit idd loctite aan.  

ik meen dop 16, dat is wel een 6 kant.  die aan de remklauwen zijn rond en imbus zoals vermeldt

LPGLE

glijpennen ?   waar ?

@:simplicity ,  je hebt toch wel achter deze 2 rubber dopjes gekeken ???

Black Magic

LPGLE

thuur

Imbus is ook 6 kantig.

Gr :D

elianmars

Citaat van: Simplicity op 26-02-2009 21:37:04

Torx of inbus past niet. Het is het gedeelte van de klauw dat aan de ophanging vast zit.

Ikke niet snappe.........  :eusa_think: