AP Racing remmen nog niet top

Gestart door tijzio, 28-02-2009 18:41:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tijzio

Sinds ruim een jaar heb ik een AP Racing set op mijn T-5 uit 1994. Hartstikke blij mee natuurlijk. Het is weliswaar een 2e hands set, maar de klauwen zagen er nog goed uit en ik had nieuwe remblokken erbij (Pagid blauw volgens mij). Het geheel gemonteerd en de klauwen zeer grondig schoongemaakt. De zuigertjes dus ook helemaal netjes schoongemaakt. RVS remleidingen gemonteerd.
Nu had ik de laatste maanden zeer weinig gebruik gemaakt van mijn Volvo omdat mijn moeder ziek was en inmiddels is overleden. Veelal pakte ik dan haar Golf dieseltje die gewoon lekker zuinig tuft. Echter, binnenkort weer eens weekendje weg met het gezin, dus dan liever de Volvo. Maar wat valt op als ik er mee rijd, 1 rem blijft hangen. Meest waarschijnlijk is dat achter (dat is gewoon standaard nog). Wel een paar keer flink geremd om te hopen dat het een en ander weer goed loskomt. Het lijkt dan soms ook iets beter, maar het is nog niet zoals het zijn moet. Nu viel het mij op dat de schijven links voor en rechts achter niet het hele oppervlak gebruiken als ze remmen. De buitenste rand is mooi schoon geremd, maar de binnenste rand niet. Is daar nog wat aan te doen?

Achter zit ik er niet zo mee. Ik was eigenlijk wel een keer van plan om achter eens grondig aan te pakken. Liefst nieuwe schijven en klauwen (nog tips iemand? gewoon dealer of ander merk?).

Maar voor baal ik er wel van. Ik weet ook niet of de schijf al scheef is afgesleten. Het zal vast wel. De schijven zijn sowieso niet meer in nieuwstaat. Voor het mooie zou ik er een keer een nieuwe set, met nieuwe remblokken tegenaan moeten gooien. Maar wat zouden jullie aanraden. Ik ben absoluut geen racer. Ik vind het mooie remmen en het moet natuurlijk goed werken, maar ik hoef eigenlijk geen racespullen. Wat zou ik moeten kopen en waar vind ik dat nog enigszins betaalbaar? Zou ik de zuigertjes van de remklauw ook moeten reviseren?

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen.

M a r c

Je hoeft geen racespullen?  Maar dat is nou nét wat een AP-set is.... ze behoeven ook meer onderhoud omdat ze simpelweg voor circuitwerk zijn ontwikkeld.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

tijzio

Citaat van: M a r c op 28-02-2009 19:35:08
Je hoeft geen racespullen?  Maar dat is nou nét wat een AP-set is.... ze behoeven ook meer onderhoud omdat ze simpelweg voor circuitwerk zijn ontwikkeld.

Ja daar heb je op zich gelijk in. Ik bedoel er eigenlijk mee dat ik het top vind dat het eronder zit. Het moet ook goed werken, maar ik hoef geen remblokken die perfect zijn voor op het circuit, maar eigenlijk niet voor normaal gebruik.

Emiel

Denk dat je eerst de achterremmen maar eens aan moet pakken, mits daar het probleem zit. OEM spul kan je daar het beste gebruiken. Voorremmen echt goed schoonmaken.

Daarna de auto goed op zn flikker geven en die AP's hun werk laten doen.

Als je echte blauwe Pagids hebt dan zou je een stapje terug kunnen doen naar een Pagid blok dat meer voor straatgebruik is. Pagid blauw is wel een heel goed remblok. Wellicht raak je die hier op het forum nog wel kwijt.

M a r c

Hou er wel rekening mee dat je vaak remschijven vervangt bij zo'n AP-set als je stevig doorremt....  gelukkig zijn die schijven niet duur  :eusa_whistle:  :o  ;)  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

zo bedoelde ik het niet, maar je hebt wel gelijk  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Lampje

Misschien zijn de Hawk HPS blokken ook wel iets voor jou?

Ze grijpen goed aan als de remmen koud/nat zijn maar funktioneren ook prima op een circuit (tot op zekere hoogte) als de schijven loei heet zijn.

Voor het echte remwerk met roodaangelopen schijven moet je natuurlijk raceblokken hebben. Maar ik ben zelf ook geen racer...