Fout in de motorelektronica!!! Kan ik nu verder rijden?

Gestart door wimvandermeer, 01-03-2009 17:34:52

Vorige topic - Volgende topic

wimvandermeer

Hallo,

heb ik 2 weken mijn 'nieuwe' auto, nieuwe voorbanden, remschijven achter + blokken,apk-tje. Toppie denk ik. Nu rijd ik vandaag voor het eerst een langer dan een paar km (in totaal de afgelopen weken 400km gereden). 100 km heen en weer terug dus samen 200 km. Even in de file gestaan bij a'dam (bij het neergestorte vliegtuig) rijd ik de wijk in springt het lampje aan van de fout in de motorelctronica (lamda teken). Wat betekent dit? Kan ik hier even mee doorrijden, moet wel naar mijn werk. Ik heb de motor een minuut of 10 later weer aangezet en toen branden het lampje nog steeds. Help!!!

Alvast bedankt, Wim.

monster900

Gewoon verder rijden ;)

Als je effe zoekt naar OBD, kun je wss de foutcodes uitlezen en resetten ;)

)()()sT

Code's uitlezen en resetten.
Bij mijn vorige 850 had ik ook vaker een brandend lambdalampje. Alles gechecked, maar een bepaalde code kwam steeds terug. Ik heb ook een tijd met het lampje gereden, hij reed er niet minder om :)

)()()sT

Nou, als jij dus een 94-er hebt heb je OBD 1 en kun je het zelf uitlezen. Je hebt dan onder de motorkap, achter de rechter koplamp 2 uitleesunits zitten met een pennetje. How-to staat in het sticky topic in het techniek-board.
Als je een 96-er hebt heb je OBD2 en zit de uitleesstekker onder het muntenbakje bij de sigarettenaansteker.
Dan moet je naar de garage, of met een tool uitlezen.

thuur

En zolang de auto normaal rijdt, en dus geen fors vermogensverlies heeft, kun je er nog wel even mee rijden.

Gr ;)

animalT5R

Citaat van: thuur op 01-03-2009 19:50:55
En zolang de auto normaal rijdt, en dus geen fors vermogensverlies heeft, kun je er nog wel even mee rijden.

Gr ;)
Of gaat zuipen als een malle  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Ludo

Citaat van: animalT5R op 01-03-2009 20:01:48
Citaat van: thuur op 01-03-2009 19:50:55

Gr ;)
Of gaat zuipen als een malle  ;)

of meer lucht dan brandstof krijgt... en straks op marktplaats beland.  ;D

arjenT5R

zal wel wat onverbrande zooi zijn in de uitlaat bij de lambda sonde dan snapt ie het ff niet meer
gewoon resetten  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: wimvandermeer op 01-03-2009 20:30:34
Ik heb de OBD gevonden. Dus OBD-I.  

dan is die auto ook niet uit '96 zoals hier gezegd werd:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31871.msg637352.html#msg637352

je hoeft niet naar de garage.
foutcodes uitlezen, hier vermelden welke je uitgelezen hebt, dan verder rijden om te kijken of het lampje terug gaat branden...

Ludo

Ludo

Citaat van: wimvandermeer op 01-03-2009 20:37:57
Je hebt gelijk.

Op het kenteken staat januari 1996. Maar volgens het chassisnummer is hij geproduceerd in 1994. een aantal medeforummers kwamen ook al tot deze conclusie.

Dus een model wat even op zich heeft laten wachten met het op kenteken zetten. Vandaar mijn opmerking: uit '96

ah oke.  ;D

Ronald21

Nee 't waren 2 kapotte vaccumslangetjes.

Ik heb auto van Wim gekocht, fout zat er niet in tot ik in file reed van Wim naar huis.

mvg,

Ronald