Ik mis turbodruk, wat nu?

Gestart door Wout309t, 02-03-2009 14:12:28

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Ik mis al een jaar wat turbodruk op mijn t-5.

Toen ik de auto net had (2 jaar geleden), was de turbodruk een stukje hoger dan nu. Als een volle drukmeter 100% is, gaf hij 110%. Nu is dat 90%..... Ook mis ik de trap in de rug bij vol gas.

Alles gecontroleerd en rotte vacuumslangen vervangen, dat maakte niks uit. Dus ik dacht dat de turbo minder werd en heb er verder geen aandacht meer aan geschonken en een 16T geregeld.

Nu ben ik zaterdag de bank op geweest met de oude turbo en dat viel eigenlijk alles mee: 226pk en 354 nm aan de wielen. Niet gek voor alleen één of andere habbibabbi-chip en katloze 3" DP.

Ben dus toch gaan twijfelen of de turbo wel slecht was en heb om dat even te testen de slang van de wastegate-actuator losgetrokken.  :eusa_angel:  Even bovenin toeren gas gevloerd en de turbo gaf gewoon volle bak druk. Flink de meter uit.

Iemand nog tips? Zou het de boost-solenoid kunnen zijn??
Zelf overweeg ik een bleedvalve tussen de boost-solenoid en de wastegate-actuator te plaatsen.
Ik weet niet of 1 van jullie dat weleens gedaan heeft? Zo zou ik de druk weer iets kunnen verhogen. Alleen wel kans op boostspike waar onze motoren niet blij mee zijn. Of is boostspike niet aan de orde als ik hem na de boost-solenoid monteer?

Ben benieuwd of anderen dit weleens aan de hand hebben gehad..

2011 V70 2.0T R-Design MT

Turbobiker

Ook het hoekje op het inlaatspruitstuk vervangen?
De Tussenpaus

Wout309t

thuur

Als je voor de auto staat, links aan de zijkant van het spruitstuk.

Je TCV kan ook stuk zijn. Beter eerst proberen met een ander forumlid, ze zijn dacht ik niet heel goedkoop. Ow, en meteen een nieuw type monteren uiteraard ;D

Gr 8)

reneetje

Hoeveel speling heeft het armpie van de wastgate ? Hij moet bijna over het pennetje heenvallen , een klein beetje aan het stangetje trekken moet voldoende zijn.

Anders probeer eens het armpie van de waste gate  een slag strakker te zetten, kijken wat dat voor resultaat heeft.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Hoe is het met je luchtmassa meter ? Als die een te hoge waarde afgeeft knijpt ie ook vroegtijdig de druk af.

Wout309t

Kan idd ook lmm zijn! Op de bank fluctueerde mijn lambdawaarde ook al als een gek. TCV binnenkort eens uitwisselen bij de garage.  Stangetje van de wg zit goed.

Wout309t

Heb het probleem tijdelijk 'opgelost' :D
Druk zo afgesteld dat hij precies de volle meter beslaat. Wastegatestang ietsje losser dus krijg geen piekdrukken. Voelt veilig aan zo en toch weer een beetje pittiger.

R o b

Citaat van: Wout309t op 03-03-2009 15:57:49
Heb het probleem tijdelijk 'opgelost' :D
Druk zo afgesteld dat hij precies de volle meter beslaat. Wastegatestang ietsje losser dus krijg geen piekdrukken. Voelt veilig aan zo en toch weer een beetje pittiger.

Kun je weer de bank op!  :eusa_whistle: :eusa_wall:

;D