Even voorstellen

Gestart door Duvel, 03-03-2009 14:09:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mafvanvolvo

Hallo: welkom hier dat heb je snel gedaan,die Citroeen vergeten die Volvo rijd gewoon geweldig succes ermee. groeten.

Bram

Citaat van: schotpoort-zutphen op 03-03-2009 14:49:50
Ik heb 8 jaar in het bestuur van de citroen CX club nederland gezeten,en heb in Steenderen nog een
CX prestige turbo van 1986 staan die ik al 17 jaar bezit.

Mijn opa had er zo één begin jaren tachtig vorige eeuw! Fantastische auto, waarschijnlijk is daarmee mijn interesse voor auto's ontstaan. Mijn vader diverse TRD Turbo's. Ik vond ze prachtig, ging wel ietsje over toen ik na het behalen van mijn rijbewijs zelf eens zo´n vreemd stuurwiel ter hand nam. Nix voor mij om zelf mee te rijden, karakter, dat wel. Blij dat citroen weer iets als de C6 bouwt.

choqie1

Welkom... En hier ook een Citroen liefhebber. Heb alle modellen ('70 tot '96) gereden, behalve DS en SM en speciale modellen daargelaten.

Vooral de CX'en de XM CT Turbo waren mijn favorieten. NIETS gaat boven het comfort van een goede citroen, en dat is tevens het probleem. De CX en XM zijn auto's met vreselijk veel gebreken/problemen. Motorisch blijven ze wel lopen, maar alles wat luxe/electronisch is gaat kapot.

Bij de 850 heb ik het gevoel dat deze blijft lopen tot in de eeuwigheid. Nogmaals welkom, en veel plezier met je aanschaf.

Duvel

Valt wel op dat er zoveel citrofielen hier zijn ik zal mijn autohistorie even noemen, R4, bx14, bx gti, cx gti, vectra(verplichtvan de baas...hondenhok!!),xantia 18 16v,xantia 19TD,XM3.0 geweldig maar veel stukken),Volvo 940,XM2.0 16v. en nu de roffel.
Ik denk dat de overeenkomst zit in het karakter van de auto's eigenwijs en You hate it or love it geen tussenweg.


UserID6342

Leuke anekdote; kocht uit de handel ongeziens een CX Diesel, had op dat moment ff geen prive auto en besloot om met dat ding voorlopig maar ff te rijden. Alles ok en toen ik 'm ophaalde zaten de vlaggetjes nog op het zijscherm.  Wat bleek, ik had de auto gekocht van de Pakistaanse ambassadeur hier in Nederland.  Het bleek dus om een CX Limo te gaan die 30 cm verlengd was, een turbodiesel in het vooronder had en gepantserd was.  Enfin ik met die tank naar huis (met de trein naar Den Haag toe, ook al een hele ervaring) op handelaarsplaten. Thuis dat ding op naam gezet en toen kwam de koek van de wegenbelasting, pfff, daar had ik even niet op gerekend, toentertijd 1143 gulden per 3 maanden...  Reed echter fantastisch en me vader zat liever achterin als voorin ivm de beenruimte, heb 'm echter niet lang gereden en weer snel verkocht aan de export :)

Duvel

Citaat van: Dirk342 op 05-03-2009 05:52:38
Leuke anekdote; kocht uit de handel ongeziens een CX Diesel, had op dat moment ff geen prive auto en besloot om met dat ding voorlopig maar ff te rijden. Alles ok en toen ik 'm ophaalde zaten de vlaggetjes nog op het zijscherm.  Wat bleek, ik had de auto gekocht van de Pakistaanse ambassadeur hier in Nederland.  Het bleek dus om een CX Limo te gaan die 30 cm verlengd was, een turbodiesel in het vooronder had en gepantserd was.  Enfin ik met die tank naar huis (met de trein naar Den Haag toe, ook al een hele ervaring) op handelaarsplaten. Thuis dat ding op naam gezet en toen kwam de koek van de wegenbelasting, pfff, daar had ik even niet op gerekend, toentertijd 1143 gulden per 3 maanden...  Reed echter fantastisch en me vader zat liever achterin als voorin ivm de beenruimte, heb 'm echter niet lang gereden en weer snel verkocht aan de export :)

Ik heb zp ooit 3 dagen een Camaro gehad wit met roze interieur....blauw getint glas....mijn vrouw zei of die pooierbak weg of ik weg.....toch 3 dagen kunnen rekken

rogerV701998

#21
Hier weer een (oud) Citrofiel, opgegroeid met de 2cv (3x) en de DS (2x). Zelf van de Visa en BX (tweede auto's) naar 2 Xantia's en nu in mijn derde C5 lease auto (Tourer diesel automaat).

Vorig jaar november de V70 gekocht als tweede auto. De lease auto wordt vanaf 1-1-09 alleen nog maar zakelijk ingezet.

Toen ik de V70 had en C5 nog prive kon gebruiken koos ik steeds weer voor de Volvo. Het is een klasse apart.

Veel veilige km toegewenst.

Gr. Roger


Duvel

Heeft even geduurd maar 1 foto is er. Ik hoop dat het komend weekend beter weer wordt dan volgen er meer.



groeten Frank

Duvel

Citaat van: rogerV701998 op 05-03-2009 07:57:34
Hier weer een (oud) Citrofiel, opgegroeid met de 2cv (3x) en de DS (2x). Zelf van de Visa en BX (tweede auto's) naar 2 Xantia's en nu in mijn derde C5 lease auto (Tourer diesel automaat).

Vorig jaar novemver de V70 gekocht als tweede auto. De lease auto wordt vanaf 1-1-09 alleen nog maar zakelijk ingezet.

Toen ik de V70 had en C5 nog prive kon gebruiken koos ik steeds weer voor de Volvo. Het is een klasse apart.

Veel veilige km toegewenst.

Gr. Roger


Roger nou snap ik alles hebook de C5 tourer gezien en gereden heerlijke auto maar waarom gen Lease volvo?

gr Frank

rogerV701998

Hallo Frank,

Als ik een Volvo zou leasen zou het een V50 moeten worden. Mijn werkgever heeft strakke afspraken gemaakt met Citroen en gunstige lease tarieven bedongen. Ik heb een gezin met 3 kinderen en een V50 is toch net even kleiner dan een C5.

Qua rijden is de C5 niet verkeerd, maar het sturen in de V70 blijft toch een aparte belevenis.

Gr. Roger

Duvel

Roger als ik de keus moest maken tussen een c5 en een v50 stond er bij mij ook een c5 op de stoep en ja afspraken van de baas zijn altijd lastig bij autokeuzes.....gelukkig kiest hij niet voor opel!!

groeten Frank

rogerV701998

Citaat van: Duvel op 10-03-2009 20:59:42
Roger als ik de keus moest maken tussen een c5 en een v50 stond er bij mij ook een c5 op de stoep en ja afspraken van de baas zijn altijd lastig bij autokeuzes.....gelukkig kiest hij niet voor opel!!

groeten Frank

Nee, gelukkig geen Opel :eusa_sick: Het zit denk ik in het feit dat nieuwe auto's aan andere eisen moeten voldoen en anders in elkaar worden gezet dan onze Volvo's. Toen ik vorig jaar zomer de C5 kreeg vond ik het een van de mooiste Citroens van de laatste jaren en was ik onder de indruk van de boordcomputers, 4 displays en alle gadgets. Nu ik een paar duizend km heb gereden met de V70 ben ik om. Zoals ik al schreef tijdens mijn introductie op dit forum: ik heb het virus te pakken.

Ik zie dat jij XM hebt gereden. Dat was toch geen verkeerde auto, toch?

Ik heb 1 dag met de Citroen C6 6 cilinder benzine gereden. Dat komt in de buurt van een 11 jaar oude V70 ;D

Gr. Roger


eau rouge

ik heb ook 15 seconden nagedacht over zo'n flitsende nieuwe C5. Mooi model, prachtige auto, net als de C6 die gebruikt al flink zakt in prijs. Maarre... na een beetje rondkijken ben ik een V70R aan het opbouwen met LPI en leuke dingetjes (zie topic Rrrrtje erbij). Ik heb teveel plezier gehad in 850's en V70's en ik kon het niet laten om steeds maar weer aan die auto's te denken. En bedenk dit; je koopt 850's en V70 classics langzamerhand voor nix. C5's zijn goed verkocht sinds de introductie van het nieuwe model en zijn massaal de lease ingegaan, hoe denk je dat de tweedehands waarde over een jaar of drie, vier is? Van 1 jaar afschrijving van zo'n nieuwe kar betaal ik m'n hele R en ik heb plezier voor tien. C5: Mooi! C6 Mooier! V70 classic: Het Mooist!!!!

Duvel

Citaat van: rogerV701998 op 10-03-2009 21:13:54
Citaat van: Duvel op 10-03-2009 20:59:42
Roger als ik de keus moest maken tussen een c5 en een v50 stond er bij mij ook een c5 op de stoep en ja afspraken van de baas zijn altijd lastig bij autokeuzes.....gelukkig kiest hij niet voor opel!!

groeten Frank

Idd XM is helemaal geen verkeerde auto en tot de C6 de enige nog echte Citroën, i heb de XM bijna 2 jaar gereden en eigenlijk weinig noemenswaardige dingen mee gehad maar moest naar de keuring en toen kwam eea aan het licht en bij de gagarge stond toevallig de 850 op de stoep. Kende Volvo al wel heb eerder een 940 estate gehad. Ik heb een 40 kilometer met de 850 gereden en was om. Vind dit forum trouwens geweldig , snelle antwoorden, zoekfunctie werkt naar behoren en leuke mensen.
En ik heb zo het vermoeden dat het wel eens Volvo for life kan gaan worden.



Nee, gelukkig geen Opel :eusa_sick: Het zit denk ik in het feit dat nieuwe auto's aan andere eisen moeten voldoen en anders in elkaar worden gezet dan onze Volvo's. Toen ik vorig jaar zomer de C5 kreeg vond ik het een van de mooiste Citroens van de laatste jaren en was ik onder de indruk van de boordcomputers, 4 displays en alle gadgets. Nu ik een paar duizend km heb gereden met de V70 ben ik om. Zoals ik al schreef tijdens mijn introductie op dit forum: ik heb het virus te pakken.

Ik zie dat jij XM hebt gereden. Dat was toch geen verkeerde auto, toch?

Ik heb 1 dag met de Citroen C6 6 cilinder benzine gereden. Dat komt in de buurt van een 11 jaar oude V70 ;D

Gr. Roger



rogerV701998

Citaat van: eau rouge op 10-03-2009 22:21:13
ik heb ook 15 seconden nagedacht over zo'n flitsende nieuwe C5. Mooi model, prachtige auto, net als de C6 die gebruikt al flink zakt in prijs. Maarre... na een beetje rondkijken ben ik een V70R aan het opbouwen met LPI en leuke dingetjes (zie topic Rrrrtje erbij). Ik heb teveel plezier gehad in 850's en V70's en ik kon het niet laten om steeds maar weer aan die auto's te denken. En bedenk dit; je koopt 850's en V70 classics langzamerhand voor nix. C5's zijn goed verkocht sinds de introductie van het nieuwe model en zijn massaal de lease ingegaan, hoe denk je dat de tweedehands waarde over een jaar of drie, vier is? Van 1 jaar afschrijving van zo'n nieuwe kar betaal ik m'n hele R en ik heb plezier voor tien. C5: Mooi! C6 Mooier! V70 classic: Het Mooist!!!!

:eusa_clap: :eusa_clap: