8pins stekker van de wisselaar ombouwen naar mini-jack

Gestart door klaas, 04-03-2009 11:33:54

Vorige topic - Volgende topic

klaas

Hoi

ik heb een sc-800, met cd wisselaar. Aangezien deze er geregeld mee op houdt (dan moet ik de lade eruit 'slopen' en daarna alles weer in elkaar zetten), wil ik als backup een mini-jack aansluiting maken. Ik heb een losse 8-pins stekker, daar wil ik de mini-jack aansolderen, dus ik ga de pinnetjes "R ch", "L ch" & "SIG GND" gebruiken.. En dan de radio ff naar voren trekken en de stekkertjes wisselen als het moment daar is.

Moet ik nog iets doorlussen op de stekker om te 'faken' dat er een wisselaar aanzit? Is er nog iets anders dat ik moet doen om het werkend te krijgen?

thuur

Pfoe, je kunt daar vast wel een audio signaal op 'voeren' middels een jack. Let wel goed op impedantie en voltage, zou zonde zijn als je je wisselaartrap opblaast. Alhoewel dat niet snel zal gebeuren want ik verwacht een Line signaal.

Dan de vraag of je het werkend krijgt.... De radio geeft commando's en de wisselaar terugkoppeling. Dat kun je niet 'overbruggen', daar heb je een stukje elektronica voor nodig.

Wat je zou kunnen proberen is de rest van de kabel verder te voeren naar de cd-wisselaar. Maar dan vrees ik dat je snel weer stuit op het oude euvel (foutmeldingen en dus geen muziek).

De beste oplossing lijkt me zo'n kastje voor je iPod. Of je soldeert een jack op de plek van het Tape signaal (in de radio).

Gr 8)

V70geRwin

Denk dat als je als bron wisselaar kiest dat je altijd het signaal hoort wat op li/re channel staat en dat als je daar tulpjes  erbij aan vast maakt je bij een vastloper idd een alternatief (ipod) aan kan sluiten.

Is ook niet zo heel moeilijk om eerst even te testen met een  losse DIN stekker voordat je in de originele kabels gaat frutten.

jberg

je radio gooit de audioingang dicht zodra je je wisselaar op pauze zet of geen magazijn erin hebt

je kunt wel de 2 coaxdraatjes uit je wisselaarkabel halen, maar dan moet je de audio, en alleen de audioverbinding met je wisselaar onderbreken, en zorgen dat er een magazijn met cds in zit die draaien, zelfs met wisselen van cds gooit je radio  tijdelijk de audioingang dicht