Chiptunen en LPG/LPI

Gestart door TTT242, 21-10-2003 21:57:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Als je onder de 250pk blijft lijkt mij er geen enkel probleem te zijn. Anders sowieso 6de injector installeren of op benzine gaan rijden lijkt me.

Eugene

Ik zou in dat geval gewoon een 6e injector laten inbouwen. Boostcontroller regelt de turbodruk, niet het omschakelen van LPG naar benzine.

If it's not blown, it sucks...

kyro

'n hersen-spinsel tussen door, als leek zijnde !!

ik lees dan 50 pk per injector !
meer dan 250 pk, 'n 6de injector !

stel je hebt 'n orginele T-5, 226 PK
kan dat dan ook niet gelijk op 6 injectoren lopen ?

hoewel ik er techn. de ballen van weet !
zou ik me voor kunnen stellen dat je dan nog een
rustigere/minder belastende verhouding heb !

Eugene

Heeft geen nut als je em toch standaard laat. Net als 465cc injectors monteren in een standaard T-5... ga je echt niet merken.

If it's not blown, it sucks...

mitsupiet

Citaat van: kyro op 13-06-2007 10:43:39
'n hersen-spinsel tussen door, als leek zijnde !!

ik lees dan 50 pk per injector !
meer dan 250 pk, 'n 6de injector !

stel je hebt 'n orginele T-5, 226 PK
kan dat dan ook niet gelijk op 6 injectoren lopen ?

hoewel ik er techn. de ballen van weet !
zou ik me voor kunnen stellen dat je dan nog een
rustigere/minder belastende verhouding heb !

Ja dat kan. Ik doe dit op het moment. Heb de zesde injector meteen in laten bouwen. ;D
De T5 is nu nog origineel (226PK), maar als ik ga tunen dan is het gas er al klaar voor.
Er hoeft ook niets meer aangepast te worden want de gascomputer spuit het gas in volgens een omreken factor van de benzine computer.
Chip je de benzine computer; dan is de gascomputer meteen
ook "gechipt". :eusa_dance:
Qua rustig of minder belasting: dit maakt dus niet uit.




Te hard geschrobt.......

Turbo-Geek

CiteerBoostcontroller regelt de turbodruk, niet het omschakelen van LPG naar benzine

klopt maar een beetje kwaliteits Boostcontroller kan outputs triggeren en daarmee bijv. waterinjectie activeren (bijv. druk afhankelijk/toerental afhankelijk/gasklepstand afhankelijk/ etc) of een willekeurige apparaat aan/uit schakelen.
Praat niet over een knaken boostcontrollertje of die mechanische rommel maar de wat duurdere van bijv. Blitz of Apexi.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

V70geRwin

#36
Citaat van: Turbo-Geek op 13-06-2007 12:28:06
CiteerBoostcontroller regelt de turbodruk, niet het omschakelen van LPG naar benzine

klopt maar een beetje kwaliteits Boostcontroller kan outputs triggeren en daarmee bijv. waterinjectie activeren (bijv. druk afhankelijk/toerental afhankelijk/gasklepstand afhankelijk/ etc) of een willekeurige apparaat aan/uit schakelen.
Praat niet over een knaken boostcontrollertje of die mechanische rommel maar de wat duurdere van bijv. Blitz of Apexi.

En dan is 200 knaken voor de 6e injector teveel?  :evil:

Waarom zelf (knutselen) een andere oplossing maken ipv een bewezen mooie oplossing met 6 injectoren?
6 werkt echt heel mooi en motor loopt mooier/rustiger op LPG.

Turbo-Geek

Ik zeg niet dat het teveel is maar ik kan me voorstellen dat als je nu een G3 installtie hebt die gemaakt is conform de 5 normale injectoren en je nu toch tuning plannen hebt is het wellicht een optie.
Ik geloof niet dat je achteraf ff een injector extra laat inbouwen in een reeds ingebouwde installatie voor slechts 200 euro alles incl.

Maar ik zou idd bij inbouw nu zeker rekening houden met de 6e injector alleen voor sommigen is dat niet van toepassing omdat de installatie reeds ingebouwd is.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Eugene

Goede boostcontroller kost je minstens even veel als die 6e injector in een bestaande installatie bouwen. Bovendien heb je dan iets wat nog niemand heeft, in tegenstelling tot die 6e injector die bewezen goed werkt.

If it's not blown, it sucks...

Ludo

is zoals Eugene schrijft, als je de motor standaard laat heeft het geen nut.
wil je meer vermogen dan standaard, moet er wel een 6é bij te pas komen.

trouwens, iedere LPi installatie voor een 5 cilinder, die de Vialle fabriek verlaat heeft 5 injectors, nooit 6.
en een boostcontroller heb je zowieso nooit nodig, is een mooi hebbedingetje, maar volkomen nutteloos.  ;)

JoostG

He Hallo, ook zit eraan te denken om te laten chippen. Niet specifiek voor de snelheid(al hoewel...), maar voor het koppel. De turbo kick nu pas in rond de 3200 tpm, en wil dat graag verlagen. Nu lees ik zaken over tot 250 pk.

Ik ben in bezit van een v70 2.3R, met mesman Vialle LPI en 6e injector. Is chippen nu wel een optie, en wat zal ik dan verder moeten veranderen?

gr Joost
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

-D©©©L-

Citaat van: JoostG op 13-08-2008 09:24:04
He Hallo, ook zit eraan te denken om te laten chippen. Niet specifiek voor de snelheid(al hoewel...), maar voor het koppel. De turbo kick nu pas in rond de 3200 tpm, en wil dat graag verlagen. Nu lees ik zaken over tot 250 pk.

Ik ben in bezit van een v70 2.3R, met mesman Vialle LPI en 6e injector. Is chippen nu wel een optie, en wat zal ik dan verder moeten veranderen?

gr Joost

"chippen" kan probleemloos en verder hoef je niet veel aan te passen. Hou wel de maximale injector timing in de gaten. (beetje software schrijver weet wel waarom).

JoostG

ah oke...en dat houd in(puur uit nieuwsgierigheid)?
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Apox

Het toeval wil dat ik net vandaag een gechipte S60 mee naar huis nam met een vialle kit.
Geen 6de injector; tank van 70l.
Geen problemen gehad met schokken. 

Ludo

Citaat van: Apox op 02-09-2008 21:40:18
Het toeval wil dat ik net vandaag een gechipte S60 mee naar huis nam met een vialle kit.
Geen 6de injector; tank van 70l.
Geen problemen gehad met schokken. 

wat is een Vialle kit?.