lekkage

Gestart door linfiel, 07-03-2009 19:30:00

Vorige topic - Volgende topic

linfiel

Hallo Volvo liefhebbers,
Heb een probleem met een lekage bij het vorraam links in de hoek beneden aan
Heb de slangen al doorgeblazen en zijn schoon,als ik water over het voorrraam laat lopen komt het langs de hefel waar je de motorkap meeopent naar beneden, weet iemand waar door het naar binnen komt ,zou het voorraam er niet goed inzitten of zou het onder de zekeringenkast naar binnen stromen,kan namelijk die zekeringenkast niet los halen want als ik de schroefen los maak zit er nog geen beweging in,wat zou het kunnen wezen,ik hoor het graag.
Grt. Linfiel

UserID6342

Ongezien klinkt het idd op een slechte kitnaad bij de voorruit, maar dan kun je dit het beste even doen met 2 man, eentje buiten water geven en de ander op zijn kop onder het afdekplaatje boven bij de pedalen kijken waar het nu precies lekt.  Langs zekeringkast heb ik zelf nog niet meegemaakt.

wepster

ga er maar van uit dat dirk gelijk heeft
heb dit zelf ook aan de hand gehad en bij nader onderzoek bleek dus gewoon dat de voorruit lek was .
tip haal de dak(ruit) lijsten er af en kit de ruit rondom helemaal af (met polyurhetaan kit )
dan een dag laten drogen en dan de water test weer doen ben er bijna zeker van dat je dan droog zit ;D

oja de zekering kast is het ZEKER niet daar stikt het van de ribbers en de afdichtingen en om die te verwijderen moet je eerst een halve kabelboom demonteren ;D

greets wepster

elianmars

Onder/achter de zekeringkast zit nog een afvoerslang. Kun je heel moeilijk bij komen, maar het is mogelijk dat die dicht zit.
Als je in de motorruimte kijkt, zie je in de hoek twee slangen aan elkaar zitten. De ene komt bij de paraffaan vandaan, de ander onder/achter de zekeringkast. Misschien kun je van onderaf een trekveer o.i.d. er in steken en eventueel vuil verwijderen.

linfiel

OkeƩ mannen bedankt voor julie reactie's
Aan de afslangen licht het niet want die heb ik uitgeblazen ook die bij de zekeringenkast waar je inderdaad heel moeilijk bij komt (slechte construktie)
Ik dacht eigenlijk meer onder die zekeringenkast kon niet goed zien wat daar onderzit,Maar ga eerst even de Strips los halen ,Mooi zondags klusje.
Grt. Linfiel

linfiel

Hallo Mannen,
Ik ben weer een blij man,want het lek is boven, Was eerst beneden begonnen met watergieten en zo zachtjes omhoog en nog steeds geen water binnen toen over het dak heen en ja hoor daar kwam het naar beneden,heb toen de bovenste rand van het raam dicht gekit en het bleef gelukkig droog,dus dat is weer mooi en goedkoop opgelost dankzij het forum,nog bedankt voor julie reactie.
Grt. Linfiel