binnenverlichting doet weer "normaal"...

Gestart door blauweroffel, 12-03-2009 22:03:12

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

De binnenverlichting van mijn volvo werkte ietwat idioot.
Als het lampje boven het li achterportier werd aangezet met de hqand, begon alle binnenverlichting te branden >:(
niet zo handig in het donker. De monteur bij de dealer kon het euvel niet verhelpen: "waarschijnlijk ergens  :eusa_wall: kortsluiting, misschien in de plafondschakelaar bij de binnenspiegel?

Ik heb toe die plafondplaat losgehaald en alle stekkers en lampjes uitelkaar gehaald of losgehaald.
Ook lampje boven li achterportier losgehaald. In dat houdertje het koperen contact puntje iets teruggeduwd.
Alles weer in elkaar gezet, ook voorin.
Probleem opgelost :eusa_dance:

Maar nu branden beide rode lampjes van de gordelverklikker, terwijl eerst alleen de linker brandde als je de gordel niet dicht deed, de rechter heeft nog nooit wat gedaan.  ???
Doe je de linkergordel dicht, gaan ze allebei uit. Doe je alleen de rechtergordel dicht, blijven ze allebei knipperen. ???
Moraal: Als je wilt rijden, niet in de rechterstoel gaan zitten, maar in de linker ;D

geloof ik

BR

haasje

in de 850 (en volgens mij ook de X70) zit geen detectie voor de rechtergordel, beide lampjes zijn voor de bestuurder.

thuur

Citaat van: haasje op 12-03-2009 23:30:38
in de 850 (en volgens mij ook de X70) zit geen detectie voor de rechtergordel, beide lampjes zijn voor de bestuurder.

Correct.

Gr :D

UserID6342

Trek grijs relais M eruit (onder bij je pedalen) en al je problemen zijn opgelost :)