Doorstart: Groupbuy 6-pots 330mm BBK € 915,=

Gestart door thuur, 12-03-2009 23:40:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thuur


   >> Lees eerst het oude topic <<


Allereerst wil ik Wout309t bedanken voor de gedane moeite zover :eusa_clap:


In overleg met de leverancier blijkt een groupbuy wel mogelijk en is me gevraagd of ik deze wil voortzetten. De leverancier neemt de volledige verantwoordelijkheid op zich m.b.t. garantieafhandeling. Je krijgt dus gewoon een facthuur. Hij mag echter zelf niet adverteren om diverse redenen. Een andere voorwaarde is dat hier geen links naar de website van de fabrikant worden geplaatst. Die staan genoeg in het topic van Wout309t, dus daar kun je vinden wat je zoekt. Ik ga er van uit dat iedereen deze voorwaarde respecteert.

De sluitingsdatum was 31 maart, maar omdat er dus wat vertraging is opgetreden kan ik wel wat schuiven. De definitieve sluitingsdatum volgt. Betaling dient binnen een week na sluiting gebeurd te zijn. Niet betaald = geen deelname. Levertijd blijft ongewijzigd en is 4 tot 6 weken.

De prijzen:
BBK voorzijde:
FR 6p 286mm x 26 € 850,00
FR 6p 303mm x 28 € 880,00
FR 6p 330mm x 32 € 915,00
FR 6p 355mm x 32 € 1.075,00
FR 8p 380mm x 32 € 1.700,00
FR 8p 400mm x 36 € 2.100,00


BBK achterzijde:
RR 4p 286mm x 26 € 915,00
RR 4p 303mm x 28 € 940,00
RR 4p 330mm x 32 € 975,00
RR 4p 355mm x 32 € 1.140,00
RR 6p 380mm x 32 € 1750,00

Leverbaar in de volgende kleuren: Gelakt geel, gelakt rood, geanodiseerd zwart en geanodiseerd goud.

Andere auto's en b.v. schroefsets zijn ook leverbaar. Zie het topic van Wout309t en de site van de fabrikant.


Als je wilt inschrijven PB me dan: type auto, schijfmaat en de kleur.
Ik heb minimaal 10 inschijvingen (en betalingen) nodig wil deze GB doorgang vinden. Ik houd een lijstje bij in dit topic.


Check regelmatig deze beginpost op wijzigingen! Stel gerust je (al dan niet specifieke) vragen over wat mogelijk en leverbaar is, evt. via PB. Ik bespreek alles met de leverancier je krijgt z.s.m. antwoord.

   >> Lees eerst het oude topic <<


Overweeg je een BBK kit? Dit is je kans! :D


Gr ;)

JorritV70

Helaas net een nieuw huis gekocht dus het geld heeft even andere prioriteiten wel erg jammer :'(, ik had er graag aan deelgenomen :eusa_drool:.

GRoet Jorrit

fbm


thuur

Helaas. We zitten op 2 inschrijvingen.


Gr :-\

innocenti


fbm


thuur

Ik heb nog wat "oude" antwoorden te goed, ook uit het vorige topic. Bij deze:

Citeer
Handrem bij achterremmen: Bij de 330mm set kan de originele handrem gebruikt worden (zie je ook aan de pasmal van de 330mm set.

Bij de 303mm set dient een hydraulsiche handrem gebruikt te worden. Om door de APK te komen dient dan ook een line-lock geplaatst te worden (Zie bijlage).

Het remsysteem moet dan wel iets aangepast worden, omdat je dan geen gescheiden systeem meer hebt voor de achterremmen, maar deze op 1 circuit zitten.

Bij aanschaf van een rear set kost een hydraulische handrem: € 105,-- (afbeelding staat op XYZ website)

De linelock kost bij gelijktijdige aanschaf van een remmenset: € 100,--



Over de vraag of de klauwen veel doen: JA. De originele 850 klauw is maar 1 zuiger waarbij de klauw op en neer moet bewegen.

Bij de XYZ set heb je voor 6 zuigers, dus 3 tegen elke remblok, hierdoor worden de remblokken perfect op de velg geduwd wat een veel betere remming tot gevolg heeft.



Passen de S60R schijven: ga ervanuit van niet, maar ik zou die dingen er niet op willen hebben, veel te zwaar, geen ventilatiegaten, geen 2 delige constructie etc. Verder is het krijgen van vervangings-schijven geen probleem als de XYZ schijven versleten mochten zijn. Je kunt bij elke bekend merk (zoals b.v. AP) schijven bestellen met de afmeteingen die je wilt, je kunt dan de XYZ schijven gewoon vervangen door b.v. AP of Brembo. Overigens zijn van XYZ ook gewoon vervangingsschijven leverbaar.



De XYZ klauwen en zuigers zijn van (nabehandeld) aluminium, hierdoor zijn de stofcups niet nodig, De kits van b.v. Brembo hebben stalen cups en klauwen, die hebben wel cups nodig.



De remblokken, standaard zitten er XYZ-blokken bij. (standaard high performance, als optie race blokken). Verder kunnen in de front klauwen de volgende blokken: AP CP3215D50, Ferodo FRP216 and EBC DP3002C In verschillende uitvoeringen van blokmateriaal.



De remsets zijn voor en achter uitgebalanceerd op het model auto (de diameter van de cups wordt hierop aangepast) het zou dus geen probleem moeten zijn om een 330mm kit achter te monteren.



Over de opmerking dat een BBK niet nodig is, ik denk dat er genoeg mensen op het forum zijn die dit tegen durven te spreken, na de remmen van de Volvo 200 serie (die ik zelf een heb, met standaard 4 pots klauwen) zijn de remmen van Volvo nooit echt geweldig geweest.


Nog wat info:
Installatie Line Lock Kit

Voorkant 303mm mal

Achterkant 303mm mal

Achterkant 330mm mal


Gr 8)

Emiel

Citaat van: thuur op 23-04-2009 03:21:09
Passen de S60R schijven: ga ervanuit van niet, maar ik zou die dingen er niet op willen hebben, veel te zwaar, geen ventilatiegaten, geen 2 delige constructie etc.

:eusa_eh:

Dave

Citaat van: thuur op 23-04-2009 03:21:09
De XYZ klauwen en zuigers zijn van (nabehandeld) aluminium, hierdoor zijn de stofcups niet nodig, De kits van b.v. Brembo hebben stalen cups en klauwen, die hebben wel cups nodig.
:eusa_think:
Bij mijn weten toch niet...

thuur

Citaat van: Emiel op 23-04-2009 14:55:33
Citaat van: thuur op 23-04-2009 03:21:09
Passen de S60R schijven: ga ervanuit van niet, maar ik zou die dingen er niet op willen hebben, veel te zwaar, geen ventilatiegaten, geen 2 delige constructie etc.

:eusa_eh:

Nuance: geen sleuven (gegroefd) of gaten (geboord) t.b.v. remstofafvoer en/of koeling. Het zijn wel degelijk geventileerde schijven.


Gr ;)

Emiel

Citaat van: thuur op 27-04-2009 14:32:13
Citaat van: Emiel op 23-04-2009 14:55:33
Citaat van: thuur op 23-04-2009 03:21:09
Passen de S60R schijven: ga ervanuit van niet, maar ik zou die dingen er niet op willen hebben, veel te zwaar, geen ventilatiegaten, geen 2 delige constructie etc.

:eusa_eh:

Nuance: geen sleuven (gegroefd) of gaten (geboord) t.b.v. remstofafvoer en/of koeling. Het zijn wel degelijk geventileerde schijven.


Gr ;)

Ja...en wat is de toevoegende waarde van groeven of gaten op straatauto's?

nickk.

Dat je wat vaker bij de volvo dealer staat om je geboorde schijven te vervangen :eusa_wall:

Turbobiker

Citaat van: nickk. op 27-04-2009 15:56:33
Dat je wat vaker bij de volvo dealer staat om je geboorde schijven te vervangen :eusa_wall:

Euh, alleen slechte geboorde schijven gaan scheuren. En goede scheuren op den duur ook, maar alleen als je op het circuit rijdt. En dan wil je juist wel geboorde schijven. Goede schijven met gaten (mee gegoten!) gaan op een gewone auto gewoon heel lang mee.
De Tussenpaus

Barry_C70

I want to, really I do, but with the global credit crisis... :P

R o b

Citaat van: Barry_C70 op 27-04-2009 16:30:25
I want to, really I do, but with the global credit crisis... :P

Rubish! You gotta act right now! :)


But I do like your "avatar"!