Doorstart: Groupbuy 6-pots 330mm BBK € 915,=

Gestart door thuur, 12-03-2009 23:40:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vasquez

#30
Wellicht domme vraag maar kan iemand beschrijven hoe ik de mal precies moet gebruiken?
Uitknippen snap ik maar dan? Ik wil namelijk bekijken of ik een 303 of 330 BBK set met de orginele titans kan gebruiken.

Plaatsen van spacers is geen probleem, wil alleen liefst mn originele titans houden.

Mn vriendin durft na plaatsen van de 18T op de T-5R eigenlijk niet meer te rijden met de auto,  zelfs niet met de 302 schijven van CTF  :eusa_think:
Moet ook eerlijk toegeven, de remmen van haar 100pk Golf 4 voelen zelfs beter  :eusa_wall:

V70geRwin

Die mal is om te kijken of genoeg ruimte aan de binnenkant van je titan zit voor de schijf en remklauw. Dus wiel eraf en de mal aan de binnenkant dwars in het wiel steken om te kijken of het past.

Een titan heeft spaken die aan de binnenkant vrij ver naar binnen komen voor een Big Brake Kit dus je zal zeker aan de spacers moeten.

Turbobiker

Citaat van: vasquez op 10-05-2009 22:17:25
Mn vriendin durft na plaatsen van de 18T op de T-5R eigenlijk niet meer te rijden met de auto,  zelfs niet met de 302 schijven van CTF  :eusa_think:
Moet ook eerlijk toegeven, de remmen van haar 100pk Golf 4 voelen zelfs beter  :eusa_wall:

Ze hoeft niet persé harder te rijden...

En zo slecht zijn de remmen nu ook weer niet. Dagelijks verkeer gaat allemaal nog redelijk.
De Tussenpaus

vasquez

Mja, gedeeltelijk mee eens....

het remgevoel is totaal anders, het remt wel maar voelt gewoon niet goed in vergelijking met een "moderne" auto  :eusa_snooty:

Vind het zelf ook echt jammer dat ze pas zo laat aangrijpen, moet veel te hard trappen om de vertraging te starten  :eusa_think:

-D©©©L-


V70geRwin

Citaat van: vasquez op 12-05-2009 08:39:44
Mja, gedeeltelijk mee eens....

het remgevoel is totaal anders, het remt wel maar voelt gewoon niet goed in vergelijking met een "moderne" auto  :eusa_snooty:

Vind het zelf ook echt jammer dat ze pas zo laat aangrijpen, moet veel te hard trappen om de vertraging te starten  :eusa_think:

Moderne auto's geven vrij snel veel druk op de remmen. Als je dan doortrapt blijk al vrij snel dat je heel snel op de max remkracht zit, doortrappen geeft dan niet veel meer vertraging. Bij de volvo moet je gewoon iets verder/harder trappen voor dezelfde vertraging.

Dit is bij mij niet veranderd toen ik de bbk er op schroefde, wat je wel merkt is dat de vertraging veel langer lineair blijft met het pedaal, dus hoe harder duwen op het pedaal hoe meer vertraging en dat is bij de standaard remmen wel snel op (heb geen ervaring met de 302 remmen).

ik denk dat je de ervaring van de moderne remmen niet krijgt als je een bbk monteert, je krijgt wel meer remkracht maar hoe de remdruk opgebouwd wordt zal niet veel gaan veranderen.

Wout309t

Dat remgevoel heeft vooral te maken met de zuigerdiameter van je HRC...
2011 V70 2.0T R-Design MT

vasquez

hangt  gevoel/ervaring niet juist samen met het type remklauw en (het aantal) zuigers die daarin zitten?

ik houd mn geld uiteraard liever op zak maar zal nooit 100% tevreden zijn met deze remmen, staat gewoon niet in verhouding tot het vermogen, nu met 18T al helemaal niet meer.

V70geRwin

hrc = hoofdremcilinder (die direct achter je rempedaal zit).

mbt tot de drukopbouw zal het niet anders worden, de remkracht wel en dat is wat jij mist, je vriendin wil gewoon het pedaal uit een vrouwenautotje  :evil:

weet niet waar je woont maar rij anders een keer met een auto met bbk

zelf vond ik de remmen de beste upgrade die ik gedaan heb.

Turbobiker

Citaat van: vasquez op 12-05-2009 12:52:30

ik houd mn geld uiteraard liever op zak maar zal nooit 100% tevreden zijn met deze remmen, staat gewoon niet in verhouding tot het vermogen, nu met 18T al helemaal niet meer.


Rijd je opeens overal veel harder dan?


Ik rijd (tijdelijk) met 350+ pk én gewone remmen. Moet mijn rijstijl iets aanpassen en ben ook voorzichtiger, maar het gaat probleemloos. En dan heb ik het hier over de (vrijwel dagelijkse) Autobahn en het circuit. Ik ga niet opeens 150 rijden over buitenweggetjes omdat ik nu meer vermogen heb.

Maar ik ben wel de eerste die zegt dat een BBK een vrijwel nodige upgrade is...

Spekkie beschrijft het goed, pedaalgevoel gaat er niet werkelijk op vooruit, maar het verschil merk je als je gaat doortrappen.
De Tussenpaus

fbm


reneetje

Ik merk het wel degelijk met de AP set , het pendaal gevoel is er wel degelijk  op  voorut gegaan.

Pendaal zit mooi bovenin , en met de minste aanraking reageert hij onmiddelijk.
Ben als dagelijke auto een VW Caddy gewend, en deze remt zeer abrupt en goed , maar als ik de 850 de garage uitrij zit ik altijd bijna met de eerste rem actie met mijn snuffert op het stuur.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

TIMON

85011940

Rudi

Citaat van: Turbobiker op 12-05-2009 15:38:18
Citaat van: vasquez op 12-05-2009 12:52:30

ik houd mn geld uiteraard liever op zak maar zal nooit 100% tevreden zijn met deze remmen, staat gewoon niet in verhouding tot het vermogen, nu met 18T al helemaal niet meer.


Rijd je opeens overal veel harder dan?


Ik rijd (tijdelijk) met 350+ pk én gewone remmen. Moet mijn rijstijl iets aanpassen en ben ook voorzichtiger, maar het gaat probleemloos. En dan heb ik het hier over de (vrijwel dagelijkse) Autobahn en het circuit. Ik ga niet opeens 150 rijden over buitenweggetjes omdat ik nu meer vermogen heb.

Maar ik ben wel de eerste die zegt dat een BBK een vrijwel nodige upgrade is...

Spekkie beschrijft het goed, pedaalgevoel gaat er niet werkelijk op vooruit, maar het verschil merk je als je gaat doortrappen.

Waarom spendeer je dan zo veel geld aan remmen...als het met stock toch probleemloos gaat?

Voorzichtiger doe je juist met raceremmen,daar zijn ze voor uitgevonden,om het maximale uit je auto te halen en zo je rijplezier te vergroten... ;)
Dr.Go-Fast...

Turbobiker

Citaat van: Rudi op 13-05-2009 19:56:32
Citaat van: Turbobiker op 12-05-2009 15:38:18
Citaat van: vasquez op 12-05-2009 12:52:30

ik houd mn geld uiteraard liever op zak maar zal nooit 100% tevreden zijn met deze remmen, staat gewoon niet in verhouding tot het vermogen, nu met 18T al helemaal niet meer.


Rijd je opeens overal veel harder dan?


Ik rijd (tijdelijk) met 350+ pk én gewone remmen. Moet mijn rijstijl iets aanpassen en ben ook voorzichtiger, maar het gaat probleemloos. En dan heb ik het hier over de (vrijwel dagelijkse) Autobahn en het circuit. Ik ga niet opeens 150 rijden over buitenweggetjes omdat ik nu meer vermogen heb.

Maar ik ben wel de eerste die zegt dat een BBK een vrijwel nodige upgrade is...

Spekkie beschrijft het goed, pedaalgevoel gaat er niet werkelijk op vooruit, maar het verschil merk je als je gaat doortrappen.

Waarom spendeer je dan zo veel geld aan remmen...als het met stock toch probleemloos gaat?

Voorzichtiger doe je juist met raceremmen,daar zijn ze voor uitgevonden,om het maximale uit je auto te halen en zo je rijplezier te vergroten... ;)

Gaat vooral om het stukje 'mijn rijstijl aanpassen'. Kijk, dan kom ik ook wel vooruit met 75pk.



Maar dat wil ik helemaal niet. Ik geef alleen maar aan dat het kan.
De Tussenpaus