Doorstart: Groupbuy 6-pots 330mm BBK € 915,=

Gestart door thuur, 12-03-2009 23:40:37

Vorige topic - Volgende topic

wepster

Citaat van: thuur op 05-06-2009 20:53:50
Volgers en deelnemers,

Ik heb slecht nieuws. De leverancier heeft besloten te stoppen met de levering van de XYZ productlijn. Het grootste argument hiervoor is de vernieuwde APK regelgeving. Een groot deel van het assortiment schijnt niet meer goedgekeurd te worden en de leverancier wil graag 100% achter 'zijn' producten staan. Er is overleg met XYZ over de APK waardigheid, alleen toont de fabrikant weinig interesse om dit voor een enkel land door te voeren.

Ik laat het topic nog even open voor discussies maar zal snel gesloten worden.

Excuses voor het ongemak!

Gr :-\

dus als ik het verhaal moet geloven dan zijn de mensen die een set gekocht hebben en gemonteerd dus nu de pizang ???
je betaald een hoop geld voor een upgrate (want dat is het gewoon ) en het word net zo hard weer afgekeurd tijdens de apk  :eusa_think: :eusa_think: :eusa_think:

V70geRwin

Citaat van: wepster op 05-06-2009 21:07:20
Citaat van: thuur op 05-06-2009 20:53:50
Volgers en deelnemers,

Ik heb slecht nieuws. De leverancier heeft besloten te stoppen met de levering van de XYZ productlijn. Het grootste argument hiervoor is de vernieuwde APK regelgeving. Een groot deel van het assortiment schijnt niet meer goedgekeurd te worden en de leverancier wil graag 100% achter 'zijn' producten staan. Er is overleg met XYZ over de APK waardigheid, alleen toont de fabrikant weinig interesse om dit voor een enkel land door te voeren.

Ik laat het topic nog even open voor discussies maar zal snel gesloten worden.

Excuses voor het ongemak!

Gr :-\

dus als ik het verhaal moet geloven dan zijn de mensen die een set gekocht hebben en gemonteerd dus nu de pizang ???
je betaald een hoop geld voor een upgrate (want dat is het gewoon ) en het word net zo hard weer afgekeurd tijdens de apk  :eusa_think: :eusa_think: :eusa_think:

Kan de leverancier wel begrijpen, wie koopt er nu nog niet apk waardig spul.

Maar als het al onder je auto zit, hoe kan de apk keurmeester constateren dat er geen afdichtrubbers in je remklauwen zitten als hij niets mag demonteren...

thuur

Er staat "een groot deel van assortiment". Ik weet niet of dat betrekking heeft op de remmetjes.

Gr ;)

M a r c

wat een BULL....

De leverancier zal er wel achter zijn gekomen dat ie het nóóit voor de beloofde prijzen kon leveren toen ie de transportkosten, invoerrechten e.d. op ging tellen  ;)

Ik zou niet inzien wat er niet APK-waardig is aan XYZ producten  ???  De remmen is niks mis mee en de schroefverensets heb ik ook al 2 gemonteerd is ook gewoon prima spul.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

V70geRwin

Citaat van: M a r c op 06-06-2009 15:28:40
wat een BULL....

De leverancier zal er wel achter zijn gekomen dat ie het nóóit voor de beloofde prijzen kon leveren toen ie de transportkosten, invoerrechten e.d. op ging tellen  ;)

Ik zou niet inzien wat er niet APK-waardig is aan XYZ producten  ???  De remmen is niks mis mee en de schroefverensets heb ik ook al 2 gemonteerd is ook gewoon prima spul.

Ging toch over de afdichting van de cilinders die de nieuwe apk eist.

Jans Duiven

Citaat van: M a r c op 06-06-2009 15:28:40
wat een BULL....

+ 1

Die afkeur daar geloof ik helemaal niets van.

Hans

KIM

Citaat van: thuur op 02-06-2009 12:22:22
Niet echt.. Wel nog een vraag of de remmen achter Volans passen. Zie hier uit het oude topic:

Citaat van: Wout309t op 02-03-2009 10:34:43
Achter mijn Volans heb ik trouwens een spacer van 4mm nodig. Maar volans zijn krappe velgen. Titans, Comets e.d. lijken me geen probleem.

Volvo 850 t-5 voorzijde 330mm

Zou iemand een mal van de 303 en 286mm in zijn Volan willen leggen? :eusa_pray:

Als dit een serieuze aanmelding is dan zijn er twee deelnemers!

Gr :D

Even nog wat info:
Ik heb de 303 mal gepast in mijn Volans; dit past. Ik heb echter ervaren dat de Titan moeilijker is tav de XYZ set; de 303 set past ook hierin.

Jammer dat de groupbuy niet door kan gaan...

GermanR

APK geloof ik ook weinig van, hoeveel mensen rijden er al niet rond met b.v. AP sets. Deze hebben niet allemaal stofhoezen. Dus lijkt me sterk dat deze allemaal niet meer mogen. En AP maakt zon beetje de beste remmen ter wereld. Vind het een raar verhaal.

Emiel

Zie het niet gebeuren dat hier een auto op afgekeurd zal worden. Denk meer dat je dit scenario moet zien; mocht er ooit een ongeluk oid gebeuren en het blijkt uit technisch onderzoek dat het komt doordat er geen stofhoezen op de klauwen zitten, dan heb je een probleem. Vergelijkbaar met winterbandenkwestie in DLD, je bent niet verplicht om ze te hebben maar mocht er iets gebeuren en het blijkt dat het komt door de verkeerde banden...

Stofhoezen, aan de ene kant snap ik het wel. Heb zoveel 850/X70's over de vloer gehad waar de remmen van vastzaten omdat de stofhoes daarvan los lag. Er kunnen in het extreemste geval ongevallen mee gebeuren, te heet worden, vastslaan.

Wat betreft de pedaalslag; ik heb een jaar met een S60R BBK op de achteras gereden tot gisteren. Snaarstrak remmen, je hoefde maar naar het pedaal te kijken of je had remkracht, en nog heel controleerbaar ook. Remde altijd met m'n grote teen, als ik met m'n hele voet zou remmen dan had ik en het stuur vast in m'n hoofd zitten en steeds die cd die overslaat. Nu heb ik alleen voor een BBK, zit weer een langere slag in het pedaal, extra keren het remsysteem doorgespoeld maar gaan verschil. Zo was het voor die tijd dus ook... :eusa_shifty:

robbie409

Laserblue

Citaat van: robbie409 op 08-06-2009 21:37:29
Met zijn x-en (allen.... hoeveel?) naar Rica:
http://www.rica.nl/catalog/product_info.php?products_id=191&osCsid=4dc8aa130882f7262fecc090e958c27c

Misschien is daar wat korting van Roel jr. te regelen?

zou ik een Porschekit nemen voor minder  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

robbie409

Url van Porschekit svp :D
Please

Ik zier ze bij ET staan, maar die zijn 330, past dat in mijn Volans?
Kan ik dan achter gewoon laten zoals ze zijn?

Laserblue

Citaat van: robbie409 op 09-06-2009 15:35:40
Please

zou niet weten waar je die zo kunt kopen buiten ET.
Maar Emiel, Johann enz zullen ze ook ergens gekocht hebben
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mehn

maar die zijn 330, past dat in mijn Volans?

Staan ze hier tussen?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20622.0.html

Zo ja dan past het, zo niet dan ben je de eerste die het gaat proberen :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

nickk.

Please

Gaat niet passen zonder 15mm spacers, waardoor je wiel erg ver naar buiten komt en je heel je spatborden krom rijdt en de boel constant aanloopt.