Inbouw LPG G3 - probleem met teveel vermogen??

Gestart door Haenzel, 20-03-2009 12:20:35

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Citaat van: Misha op 03-01-2010 14:21:02
Citaat van: bassie81 op 03-01-2010 14:12:49
uiteraard...
Heb hetzelfde gehad namelijk, ben toen teruggegaan maar toen was het wonderwel over. (want ipv -7 was het toen +5). Ze hebben gemeten, konden niks vinden en ik moest dan maar terugkomen als het zich weer voordeed. "Want ik had toch nog 2 jaar garantie".

Ik heb bij de inbouw aangegeven dat ik een 6e injector wilde, indertijd waren alleen de 'witte' nog leverbaar en ik zou met mijn auto net tegen de grens van 5 witte aanlopen.  Toen ik de auto kwam halen zaten er 5 witte in 'want dat was voldoende'.

Hij liep met 5 witte en bij normale temperaturen prima, tot het dus kouder werd. Steeds heviger inhouden rond de 3000 rpm naarmate de temperatuur afnam, werd het warmer: geen probleem. Benzine: geen probleem.

Desgevraagd zei men dat er geen probleem was met de injectoren of de capaciteit, maar misschien een 'andere sensor'. Op mijn vraag waarom er dan op benzine geen enkel probleem was had men geen antwoord. Bovendien zat de injectietijd van benzine op 80% bij 3 graden celsius en kon er volgens zeggen geen probleem optreden bij eventuele compensatie naar -7 graden.

Ik ben toen maar weer op huis aangegaan want had er op dat moment geen Kracht voor.

Bokken is gebleven bij lagere temperaturen, ik ken nog een dergelijk verhaal van iemand die toch de 6e injector heeft doorgedrukt op eigen kosten ondanks negatief advies van Mesman  en vanaf dat moment nooit meer een probleem heeft gehad.
En die persoon heeft bij vorst nog steeds een problemen.

Misha

Citaat van: innocenti op 03-01-2010 14:23:25
Citaat van: Misha op 03-01-2010 14:21:02
Citaat van: bassie81 op 03-01-2010 14:12:49
uiteraard...
Heb hetzelfde gehad namelijk, ben toen teruggegaan maar toen was het wonderwel over. (want ipv -7 was het toen +5). Ze hebben gemeten, konden niks vinden en ik moest dan maar terugkomen als het zich weer voordeed. "Want ik had toch nog 2 jaar garantie".

Ik heb bij de inbouw aangegeven dat ik een 6e injector wilde, indertijd waren alleen de 'witte' nog leverbaar en ik zou met mijn auto net tegen de grens van 5 witte aanlopen.  Toen ik de auto kwam halen zaten er 5 witte in 'want dat was voldoende'.

Hij liep met 5 witte en bij normale temperaturen prima, tot het dus kouder werd. Steeds heviger inhouden rond de 3000 rpm naarmate de temperatuur afnam, werd het warmer: geen probleem. Benzine: geen probleem.

Desgevraagd zei men dat er geen probleem was met de injectoren of de capaciteit, maar misschien een 'andere sensor'. Op mijn vraag waarom er dan op benzine geen enkel probleem was had men geen antwoord. Bovendien zat de injectietijd van benzine op 80% bij 3 graden celsius en kon er volgens zeggen geen probleem optreden bij eventuele compensatie naar -7 graden.

Ik ben toen maar weer op huis aangegaan want had er op dat moment geen Kracht voor.

Bokken is gebleven bij lagere temperaturen, ik ken nog een dergelijk verhaal van iemand die toch de 6e injector heeft doorgedrukt op eigen kosten ondanks negatief advies van Mesman  en vanaf dat moment nooit meer een probleem heeft gehad.
Ow... ik dacht ik laat je in de anonimiteit, maar dus toch niet de oplossing ? Da's mooi vervelend dan.

Ik ga eerst ook eens proberen de electrodes van de bougies ietsie kleiner te stellen, en zal het resultaat laten weten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Waarom pakt die persoon het probleem dan niet aan?.

Misha

Citaat van: Ludo op 03-01-2010 14:31:11

Waarom pakt die persoon het probleem dan niet aan?.
Gok van mijn kant:

Niemand weet de oplossing, zo vaak is er geen vorst en na een jaar ergeren heb je er geen zin meer in ?

innocenti

Oeps
Iets te snel getyped met de kleine op schoot.

Ik heb geen problemen met de vorst!

Misha

Citaat van: innocenti op 03-01-2010 14:35:14
Oeps
Iets te snel getyped met de kleine op schoot.

Ik heb geen problemen met de vorst!
;D

Ludo

Citaat van: Misha op 03-01-2010 14:32:52
Gok van mijn kant:

Niemand weet de oplossing, zo vaak is er geen vorst en na een jaar ergeren heb je er geen zin meer in ?

Dan heb je slecht gelezen.
Ik heb nergens last (meer) van.

Misha

Citaat van: Ludo op 03-01-2010 14:37:01
Gok van mijn kant:

Hadden we het over jou dan ? Of heb jij nu slecht gelezen

innocenti

Ludo

Citaat van: Misha op 03-01-2010 14:44:31
Gok van mijn kant:

Nee jullie blijven lopen zeuren dat je auto niet loopt zoals hoort.
Daarbij blijven jullie roepen dat er niemand een oplossing heeft, terwijl er wel degelijk oplossingen aangedragen worden.
Als je er niks aan wil doen, waarom dan blijven zeuren?.

::)

Misha

Citaat van: Ludo op 03-01-2010 14:51:45
Gok van mijn kant:

Daarbij blijven jullie roepen dat er niemand een oplossing heeft, terwijl er wel degelijk oplossingen aangedragen worden.

Je hebt gelijk.

daytonawim

Citaat van: Ludo op 03-01-2010 14:16:57
Citaat van: daytonawim op 03-01-2010 14:02:39
Zelf haal ik idd altijd bij Volvo de bougie's , alleen rij ik er meestal 120K mee. (zonder chip)

Niet gechipt heeft voordelen, maar 120k is bijna onmogelijk te geloven.
Al eens het mengsel gemeten met die km stand?.
Of kom je niet boven 4000 toeren?.

Bij mij (en vele anderen) hebben ze na 10.000km het beste wel gehad.

Geen mengesel gemeten , en ik kom best boven de 4000rpm,
maar ik ben ook weer geen racer :-)
net nog even gemeten contactpunt afstand was 0.75 op alle bougies

bassie81

Citaat van: Ludo op 03-01-2010 14:51:45
Gok van mijn kant:

Ik was degene die het topic weer aanzwengelde en ik wil wel graag een oplossing weten als die er is. Ik heb de bruine injectoren (5 stuks)

daytonawim

Citaat van: bassie81 op 03-01-2010 13:44:17
Hoewel ik in dit topis eerst nog vol trots wist te melden dat mijn gechipte 850 het wel goed doet, moet ik nu met die lage temperaturen toch vaststellen dat ie wel stoot bij vollast zo rond de 3000 toeren.

Vorig jaar toen de installatie er net in zat is ie daar al meerdere malen voor terug geweest. Waarschijnlijk krijgt ie nog steeds te weinig brandstof.

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem??

Als ik het goed begrijp bij 3000rpm, helemaal plankgas gaan ?, bij deze buiten temperaturen,
wat doet ie dan als je dit eens rustiger opbouwd ?
M.a.w. de pomp e.d de tijd geeft om te reageren.

Zelf hoor ik de pomp met dit weer veel sneller aanslaan dan waneer het lekker warm is.

Ludo

Citaat van: bassie81 op 03-01-2010 18:55:18
Ik was degene die het topic weer aanzwengelde en ik wil wel graag een oplossing weten als die er is. Ik heb de bruine injectoren (5 stuks)

Heb je de bougies al vervangen dan?.