Caravan erachter....... Warm lopen!!!

Gestart door esther, 24-03-2009 16:30:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

esther

Vorig jaar in Frankrijk..... Bergje op 35 graden 1500 kg caravan achter zijn kont en wat denk je ...lauw....warm..... HEET! Naar volvo garage aan de pc.... niets aan de hand..... In Nederland geen last meer gehad. Vorige week naar Broekhuis Volvo... Auto in topstaat grote beurt gehad, airco laten vullen en reinigen volledige remmerij laten doen.... Wederom aan de pc geweest niets kunnen vinden.

Aangezien wij naar Spanje gaan wil ik voor juli nog wat kunnen oplossen...
Ik rij met blauwe koelvloeistof, gebruik 0W 30 kroonolie en V power diesel....
410000 km op de teller...

Iemand enig idee?

Dennis

thuur

Eerst maar eens olie erin doen die wel geschikt is boven de 30 graden.

Citaat van: thuur op 15-10-2008 10:33:23


Is de thermostaat + sensor al vervangen?


Gr ;)

V70geRwin

Zit er erg veel meuk in de radiateur?

V70 classic

Citaat van: spekkie99 op 24-03-2009 17:40:37
Zit er erg veel meuk in de radiateur?
En is deze wel schoon.
Ik bedoel geen troep tussen de verschillende radiatoren.
En zijn de lammellen nog goed (niet mishandeld door een HD reiniger ooit)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

LPGLE

Lijkt mij ook een typisch geval van een radiateur met geringe doorstroming.


jan piet

Citaat van: LPGLE op 24-03-2009 20:28:41
Lijkt mij ook een typisch geval van een radiateur met geringe doorstroming.



Klopt hélemaal! Heb het met mijn diesel ook gehad ergens rond de 350.000. Op een gegeven moment gaat ie in noodloop, ben je al je vermogen kwijt. In NL géén problemen, blaas je over de autobahn dan zie je op langere hellingen de temperatuur ook wel oplopen. Gewoon in Zuid Limburg waar ik toen woonde nooit een probleem.
Uiteindelijk na de vakantie ( iedere keer stoppen en koelen, gék werd ik er van!) een nieuwe radiateur geplaatst en hele probleem opgelost.

Gr,JP

UserID6342

Zowiezo zit er al de verkeerde olie in die er niet in hoort, en ik denk ook aan een verstopte radiateur.  Thermostaat gaat of open of niet, als hij niet open gaat sta je met een caravan erachter meteen al met een kokend blok.  Dus vandaar eigenlijk de conclusie, radiateur verstopt / dicht.

jan piet

Citaat van: Dirk342 op 24-03-2009 21:09:41
Zowiezo zit er al de verkeerde olie in die er niet in hoort, en ik denk ook aan een verstopte radiateur.  Thermostaat gaat of open of niet, als hij niet open gaat sta je met een caravan erachter meteen al met een kokend blok.  Dus vandaar eigenlijk de conclusie, radiateur verstopt / dicht.
Denk dat het gezien de kmstand niet eens de thermostaat is maar dermate veel vuil tussen de kanalen (stof, dode vliegen enz tussen de kanalen van het koelblok) zit dat de lucht er niet meer tussendoor kan stromen. Dus nog niet eens direct de kanalen zelf, dat hebben we ook meermalen doorgemeten, en de doorstroming was voldoende. Althans, dat was bij mij het geval.
Storing was dus niét te meten, maar wél aanwezig.
Gr,JP

kefke2001

hmmm

Lijkt een beetje op hetgeen ik heb. Bij mij gaat er zaterdag een andere thermostaat in en als dat nog niet helpt een andere radiator zeker  ???
Succes ermee makker

LPGLE

hoe dan ook ,  of de lamellen aan de buitenkant , of de doorstroming binnenin....een nieuwe radiateur is altijd beter.
En ze zijn niet eens echt meer zo heel duur.
Net iets meer dan 100 euries heb je al een nieuwe,  kan je geen narigheid voor hebben toch ???

Ik zeg ..., bij twijfel altijd vervangen.

V70 classic

Citaat van: LPGLE op 25-03-2009 19:56:43
hoe dan ook ,  of de lamellen aan de buitenkant , of de doorstroming binnenin....een nieuwe radiateur is altijd beter.
En ze zijn niet eens echt meer zo heel duur.
Net iets meer dan 100 euries heb je al een nieuwe,  kan je geen narigheid voor hebben toch ???

Ik zeg ..., bij twijfel altijd vervangen.

Die 100 euries is kleingeld als je dadelijk met je oude geval ergens in zuid frankrijk staat.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

LeonW

Radiateur gedeeltelijk verstopt 99% zeker van.
Volvo S70 2.5T

v40pokemon

Citaat van: LeonW op 25-03-2009 20:03:32
Radiateur gedeeltelijk verstopt 99% zeker van.

ben ik het 100% mee eens! Mijn eigen ervaring: bij 320k km op de autobahn bloedheet, 2 dagen later voor de deur lek erin. Radiateur vervangen is de snelste en goedkoopste oplossing. is maar 2 uurtjes werk thuis voor de deur en je kunt er weer ettelijke km's tegenaan.

esther

Bij het uitbouwen van die radiateur moet zeker ook die hele koelvin van de airco eruit gehaald worden enzo.... is daar een topic van met foto's?

Het gekke is overigens wel dat ik er verder met rijden geen last mee heb. Maar het schoonspuiten met hogedruk reiniger en doorspoelen van het systeem is geen oplossing?

esther

En...... Welke koelvloeistof.... rood of groen?
Ik heb in alle andere auto's rood gedaan. Zou beter smeren en hogere temparaturen kunnen verwerken....