Cruise control werkt maar af en toe

Gestart door wuilus64, 24-03-2009 20:30:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wuilus64

Hallo medeforummers,

Sinds enige tijd het probleem dat de cruise control het maar af en toe doet.
Beneden de 90 km/ h kan ik 'm niet activeren, en als ik 'm bij een snelheid van bijv. 100 aanzet, kan ik met het + knopje op de hendel niet boven de 110 komen.

Er speelt nog een ander probleem wat er wellicht mee te maken heeft: Bij een koude motor hoor ik een flinke ratel bij het gas geven. Het is stationair niet hoorbaar.
Is de motor op temperatuur, hoor je de ratel nog steeds, maar wel veel minder.
Ik had het vermoeden dat er een gaatje in de uitlaat zit, maar bij de kw*kf*t kon men niets vinden en kreeg ik van de dienstdoende monteur te horen dat onze uitlaten zelden of nooit kapot gaan, hij vermoedde dat er een scheur(tje) zit in het uitlaatspruitstuk, wat door warmte uitzet en dan het scheurtje dicht duwt en de ratel grotendeels doet verdwijnen.

2 vragen;- Heeft het één (de cc ) te maken met het ander (evt. lek in uitlaatspruitstuk)?
               - Hoe kan ik zekerheid krijgen dat het idd een lek in het spruitstuk is en niet iets anders?
                 Het is niet te zien en lokaliseren lukt ook niet echt.

Bedankt vast voor jullie reactie's !

O ja, het gaat om een S70 2,5 10V uit '98 met 275 K op de klok.

Erik


elianmars

Geen problemen met de abs? Als de abs controller niet in orde is, werkt de cc ook niet.

Sbv


trimix

ik zou gewoon alles eens ff nalopen   onder de accu  zwarte plaat weghalen  het pompje eruit halen  ff contact spray erop enz
dan alle vacuumslangen nalopen op een lek   ook die onder die zwarte kap zitten bij je gaskabel  (zat bij mij een heel klein gaatje in )
en dan onder bij je pedalen  de sensors bij de rempedaal losmaken en nakijken en alle slangen daar   en ook  het  balgje wat aan je  gaspedaal vastzit  helemaal nakijken op lek evt

heb dit bij mij gedaan en alles werkt weer perfect !

Domaso

Misschien het CC relais niet meer top?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!