Machinaal poetsen met commandant 5??

Gestart door Wout309t, 25-03-2009 10:02:15

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: Boogie op 26-03-2009 19:26:00
Als je twijfelt haal je toch op de sloop een stuk plaatwerk.

Ik heb nog wel een gratis kofferdeksel in 601 (rood) voor de liefhebber.

Gr ;)

arjen850

wees voorzichtig met commandant en een polijst machine..commandant is vrij grof polijstend en zal met een machine zonder ervaren hand mogelijk juist veel beschadigen..mijn ervaring is dat idd sonax politour erg goed is voor een machine,maar waar ik zelf veel auto's mee doe is: auto glym.. niet goedkoop maar ontzettend goed..
koelen met water is idd belangrijk, de polijst pasta kan door het draaien ophopen en dan ineens een veeg geven,met water wordt dit tegen gegaan..ook wordt de stof werking tegen gegaan..nadeel is dat de hele auto onder de troep komt te zitten :eusa_doh:
ook is de keuze van poetsmop belangrijk..
laat de machine eerst rusitig werken en controleeer eerst het resultaat voordat je met hogere toeren gaat werken..
succes, en kben benieuwd naar het resultaat..

gr arjen

tackle

commandant nummer 5......kun je dan niet beter een paar bakstenen nemen?
;)

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 25-03-2009 11:49:42
Met een niet te snel lopende excentrische machine en voldoende vochtig houden zal het waarschijnlijk wel gaan.
Zojuist gedaan met mijn "nieuwe" motorkap. Gaat inderdaad prima.
Wollig doekje op de machine, de boel een beetje nat. Niet te hard duwen.
Bij een el-cheapo machine met regelbaar toerental (Gamma) langzaam omhoog naar stand 3.
Moeilijke plekken zoals hoeken met de hand.

Resultaat is prima, alle swirl weg.  :eusa_dance:
Daarna met een echt fijn polijstmiddel voor de diepe glans.

Gr. Yits.

sappie

vraagje:
kun je onderstaande poetsmachine ook gebruiken om de wax mee uit te poetsen? twee auto's met de hand.....goed vor de spierballen maar als het makkelijker kan..

M a r c

Citaat van: -D©©©L- op 26-03-2009 22:01:10
Citaat van: T W R 850 op 26-03-2009 20:01:54
Als je een goede poets machine bezit/kan lenen kan het niet zoveel kwaad.
De machine moet wel instelbaar zijn kwa toeren en als je hem langzaam zijn werk laat doen kan je ook zien wat er gebeurt.
Niet in 1 keer een hele motorkap doen maar verdeel de kap in 4 delen en doe die vlakken op je gemak.
Wat ik zelf gebruik is nummer 1 slijp politoer van sonax, die is niet al te grof en geeft een goed resultaat.
Producten zoals eenzet heb ikzelf nog nooit mee gewerkt dus kan ook het resultaat niet zeggen.
Nat polijsten wordt gedaan om diepere krassen te verwijderen, het product slijpt dan meer.

als je het op je gemakkie doet kan er niet zo heel veel fout gaan, maar kijk wel uit met zo'n machine bij de rubbers en kunstof delen van de auto want die kan je wel snel verbranden.

Succes

Gewoon de flex + oranje pad op 2000 rpm en lekker boenderen met Eenzet exclusive: http://www.eenzet.nl/automotive-proline_item_specs.asp?id=305&g=38
Afnemen met een microvezel doekje.

Daarna terug naar een grijze pad op 1200 rpm en daarmee de tefpolish X-72 erop draaien: http://www.eenzet.nl/automotive-proline_item_specs.asp?id=247&g=18
De restanten uitpoetsen/afnemen met een schoon microvezel doekje.

Snel, safe, simpel en duurzaam.

Ga jij nou iemand die al +10 jaar voor zijn vak auto's poetst vertellen hoe ie het moet doen?   ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

razorx

Citaat van: sappie op 30-04-2009 16:22:07
vraagje:
kun je onderstaande poetsmachine ook gebruiken om de wax mee uit te poetsen? twee auto's met de hand.....goed vor de spierballen maar als het makkelijker kan..

http://i215.photobucket.com/albums/cc307/spolder/poetsmachine.jpg

Liever met regelbaar toerental, kosten meestal het zelfde.

sappie

Citaat van: razorx op 30-04-2009 18:20:39
vraagje:

Liever met regelbaar toerental, kosten meestal het zelfde.

ik heb hem in een opwelling al gekocht  :eusa_wall:

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 30-04-2009 16:45:59
Citaat van: -D©©©L- op 26-03-2009 22:01:10
Citaat van: T W R 850 op 26-03-2009 20:01:54
Als je een goede poets machine bezit/kan lenen kan het niet zoveel kwaad.
De machine moet wel instelbaar zijn kwa toeren en als je hem langzaam zijn werk laat doen kan je ook zien wat er gebeurt.
Niet in 1 keer een hele motorkap doen maar verdeel de kap in 4 delen en doe die vlakken op je gemak.
Wat ik zelf gebruik is nummer 1 slijp politoer van sonax, die is niet al te grof en geeft een goed resultaat.
Producten zoals eenzet heb ikzelf nog nooit mee gewerkt dus kan ook het resultaat niet zeggen.
Nat polijsten wordt gedaan om diepere krassen te verwijderen, het product slijpt dan meer.

als je het op je gemakkie doet kan er niet zo heel veel fout gaan, maar kijk wel uit met zo'n machine bij de rubbers en kunstof delen van de auto want die kan je wel snel verbranden.

Succes

Gewoon de flex + oranje pad op 2000 rpm en lekker boenderen met Eenzet exclusive: http://www.eenzet.nl/automotive-proline_item_specs.asp?id=305&g=38
Afnemen met een microvezel doekje.

Daarna terug naar een grijze pad op 1200 rpm en daarmee de tefpolish X-72 erop draaien: http://www.eenzet.nl/automotive-proline_item_specs.asp?id=247&g=18
De restanten uitpoetsen/afnemen met een schoon microvezel doekje.

Snel, safe, simpel en duurzaam.

Ga jij nou iemand die al +10 jaar voor zijn vak auto's poetst vertellen hoe ie het moet doen?   ;)
Zodan, daar heb je even over na moeten denken.  :) Hoe zijn jou eigen machinale poets ervaringen ?  :eusa_shifty:

razorx

@sappie:
Het gaat er wel mee hoor.

Ik had er vroeger ook zo één.
Je kan alleen het toerental niet rustig opvoeren.
Je moet dus wat subtieler te werk gaan  ;)

sappie

Citaat van: razorx op 30-04-2009 18:37:56
@sappie:
Het gaat er wel mee hoor.

Ik had er vroeger ook zo één.
Je kan alleen het toerental niet rustig opvoeren.
Je moet dus wat subtieler te werk gaan  ;)

ah gelukkig  :eusa_dance:

anders oefen ik wel eerst ff op de micra van mijn vriendin  :eusa_whistle: :eusa_shhh:

850-maniak

de machine die afgebeeld is in een van de voorgaande posts is een machine die puur is bedoelt om een waxlaag mee uit te poetsen , voor andere detail handelingen kun je beter een excentrische (schuur)machine kopen , die kosten niet zo heel veel meer (bij de lidl in de aanbieding vaak voor 35 euro) , zijn regelbaar in toeren en hebben een klitteband zool zodat je makkelijk pads kunt wisselen .
ga als beginnend poetser ZEKER niet met een rotery (roterende machine ) aan de slag , dit geeft geheid problemen als je niet weet wat je doet (verbranden van je lak is niet uitgesloten )
commandant is ook niet mijn favoriet , ik haal hele goede resultaten met meguiars , is in aanschaf misschien wat duurder , maar in verbruik nix duurder als de produkten van turtle .
naast meguiars zijn er nog een aantal goede "poets"middelen zoals poorboys , dodo , autoglym e.d.
voor meer info kijk eens op deze poets forums :
www.meguiars.nl/forum   (alleen meguiars)
www.forum.carclean.nl      (allerlei poetsprodukten en online shop )

D-J

Nog eens een vraagje in dit deel.

Als ik mn V70 was gebruik ik altijd w99 van eenzet voordat ik ga sponsen. Dus
voorreiniging.
http://www.eenzet.nl/automotive-shop_item_specs.asp?id=261&g=31
Alleen is dat spul nu ff lastig te krijgen hier on Overijssel en motozoom heeft
het niet meer op voorraad.

Iemand een alternatief?
V70 T-5D

aBBel P155 SW

Eerst post op dit forum, maar machinaal poetsen met Commandant zou ik niet doen. Reden? De polijst korrels in commandant breken niet af. Ze blijven polijsten en maken uiteindelijk dus nieuwe beschadigingen. Gebruike je producten van Menzerna (gebruik ik het liefst) dan breken de korrels tijdens het gebruik langzaam af en blijft er alleen een olie achtig residu over. Poorboys heeft met de SSR serie ook super fijne producten die je ook in de stralende zon kunt gebruiken. Meguiars Pro lijn ook prima etc. Het product wat je gebruikt is vooral afhankelijk van de lak en de staat van de lak waar het op toegepast moet worden.

Laat je goed voorlichten zou ik zeggen. Bij Carclean werken mensen die een geweldige productkennis hebben en je dus super kunnen adviseren.

De laatste foto van die machine komt me bekent voor (die met de dubbele handgreep) die machien zou ik persoonlijk gebruiken om de bbq mee aan te steken. Zeker niet gebruiken om je wax mee uit te poetsen. Gewoon met de hand doen. Bij juist gebruik van de wax (niet te dik dus) is uitpoetsen met een goede MF doek een fluitje van een cent. Gaat het te zwaar dan heb je of te veel wax gebruikt (te dik) of het is nog niet gecured (uitgehard)

iig veel suc6

gr bb

FGG

vraagje:

Ik heb hetzelfde apparaat. Uitpoetsen gaat prima. Maar ik moet zeggen, uitpoetsen is het minste werk als je de auto goed in de was hebt gezet en de was goed de tijd hebt gegeven.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: