En toen was het over!!!!! (een nieuwe start!)

Gestart door J. Hoeksema, 31-03-2009 20:10:03

Vorige topic - Volgende topic

ed

Ik bedoel daarmee dat je zelf niet meer zal gebeuren dat je in de dode hoek van een vrachtwagen blijft rijden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Dane

Hé neef,

Wat klote dit, zeg! Je was er altijd zo super zuinig op! :'( Vraag me af of er S70's rondrijden met dezelfde km stand en dan in de (voorheen) onberispelijke staat.
Zal wel cliché klinken, maar ik ben blij dat je zelf niks hebt! Vrouwlief zal ook wel geschrokken zijn?:o

(Ik laat nog wel wat van me horen.)

Gr. en succes / sterkte met de afwikkeling,

Dane

J. Hoeksema

Citaat van: marc-850 op 01-04-2009 18:46:53
Citaat van: ed op 01-04-2009 12:12:33
Eén ding weet ik zeker: Ook jij blijft nooit langer dan een fractie in de dode hoek van een vrachtwagen rijden. Ik ga er nu zo snel mogelijk van weg.

Roep dat dus maar niet te hard! Je moest eens weten hoeveel mensen dat verkeerd inschatten. Onze dode hoek is groter dan de meeste mensen verwachten (als ze er al bij nadenken).
Ik zal nooit gelijk terug gaan naar rechts. Geef eerst richting aan, wacht dan, en dan rustig naar rechts. En zelfs dan zijn er bij die daar rustig blijven rijden!

Dat die dode hoek groter is dan ik dacht blijkt in de praktijk dus wel te kloppen, ik dacht dat ik al uit zijn dode hoek was, aangezien ik met mijn achterbumper terhoogte van zijn voorbumper zat, maar helaas!!!

MarcoV

Mooi balen zeg >:( Hopelijk houd je er zelf niets aan over en een mooie S70 is misschien wel weer te vinden!
Succes met de afronding,

MarcoV ;)

V70 classic

Ik had vanmiddag bijna het zelfde accefietje op de A16 bij HI ambacht.
Rijd een vrachtauto op een invoegstrook.
Geeft richting aan en gaat er maar vanuit dat ik ook maar naar links zou gaan.
1    is dat tegen mijn prencipe je zoekt het maar uit hoe je invoegd en wanneer er plaats voor is.
2    ik werd ook ingehaald dus ik kon niet naar links.

Ik heb ook alle rijbewijzen en mij is geleerd dat je pas invoegt als er ruimte is en je mag niemand hinderen , indien nodig stop je of maak je gebruik van de vluchtstrook.
Maar je moet eigenlijk kijken of er ruimte is voordat je de invoegstrook opkomt.
Dit is nog uit de tijd dat we met 60 ton + en 320 pony's de weg op gingen  ;D.

U raad het al hij komt vrolijk naar links.
Na het toeteren en seinen van 2 voertuigen maakte hij een slinger terug naar rechts.
Het was trouwens een volvo FH12
Maar dit past niet in leuke volvo's  :eusa_wall:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

haasje

Citaat van: V70 classic op 02-04-2009 17:52:59
...of maak je gebruik van de vluchtstrook.

Volgens mij is dat al een aantal jaar niet meer toegestaan hoor.

V70 classic

Citaat van: haasje op 02-04-2009 19:30:50
...of maak je gebruik van de vluchtstrook.

Volgens mij is dat al een aantal jaar niet meer toegestaan hoor.
Je mag er niet vanuit gaan dat je het gaat doen.
Maar als er geen ruimte is gaat de vluchtstrook voor ertussen kwakken ;) .
Zo hoort het  :eusa_shhh: zoals mijn eerdere quote  ;)

Maar je moet eigenlijk kijken of er ruimte is voordat je de invoegstrook opkomt.

J. Hoeksema

Nou, eindelijk is alles afgehandeld, de XZ-BF-03 bestaat niet meer bij de belastingdienst en bij de RDW geregistreerd als GESLOOPT! :-\ (raar gevoel aangezien ik toch bijna 6 jaar in gereden heb)

Fysiek heb ik gelukkig aan het ongeluk niets overgehouden, al heb ik wel drie weken spierpijn gehad, maar nu heb ik nergens meer last van.

Financieel ben ik er toch ook niet er echt bij ingeschoten, gelukkig zag de expert ook wel in dat het (voor mij) uniek exemplaar was.
Al met al viel mij de vastgestelde (dag) waarde niet tegen! :eusa_dance:

Het wrak kopen voor eventuele onderdelen was niet intressant genoeg, dus helaas kan ik daar sommige forum/clubleden niet blij mee maken.

En toen?

Opzoek naar een nieuwe auto, heel internet afgestroopt, selectie gemaakt en stad en land afgereden om te kijken.

Uiteindelijk iets moois gevonden, mijn spaarrekening geplunderd en dit is hem geworden. ;D

Een S60 Chrono Edition D5 (163pk), Geartronic van 22-04-2005 met inmiddels 143.000 km op de teller. 8)
(De kleur lijkt wel zwart op de foto's, maar is inwerkelijkheid magic blue pearl.)

Wat ik het meest ga missen is de 850club, vooral aan de toerritten en de poetsdagen deed ik graag mee.
Maar, zowel mijn broer en mijn neef hebben nog steeds hun S70 en zijn club lid, dus mogelijk dat ik nog eens op uitnodiging kan mee toeren of poetsen.

Ik ben ook al even wezen kijken op het volvoforum, maar ik moet daar nog wel even wennen hoor. :eusa_think:

)()()sT

Mooie wagen!!!
Veel plezier met deze moderne diesel, ziet er goed uit in ieder geval.
Hier neuzen kan nog steeds hoor  ;D

V70 classic

mooie wagen.
Maar je kan toch gewoon blijven spammen  ;)

Sbv

Hoi Jafeth,

Van harte met je nieuwe aanwinst. Ik kan uit ervaring zeggen dat een S60 erg goed rijdt. Achterin is het wel wat krapper als de S70.
Jammer van de S70. Ik heb gewoon zelf erg veel mazzel gehad door het wrak voor erg weinig weer terug te kunnen kopen van de verzekering.

Volvo-forum is even wennen, toch wat een andere sfeer.

J. Hoeksema

Citaat van: )()()sT op 05-05-2009 14:49:06
Mooie wagen!!!
Veel plezier met deze moderne diesel, ziet er goed uit in ieder geval.
Hier neuzen kan nog steeds hoor  ;D

Ja op dit forum blijf ik nog wel even actief.
VEEL TE GEZELLIG!!!! :D

MarcoV

Gelukkig heb je weer een mooie volvo kunnen kopen, veel plezier er mee!
Jammer dat je de S70 niet kon kopen, scheelt mij weer een leren interieur ;D

MarcoV ;)

hathü

Mooie Auto, met uitstraling, ik zie wel eens van die standaard S60, ers die mij niet kunnen bekoren, maar deze ziet er goed uit met die wielen, spiegels en grille. Goeie keus :eusa_clap:.

J. Hoeksema

Citaat van: Sbv op 05-05-2009 14:50:16
Hoi Jafeth,

Van harte met je nieuwe aanwinst. Ik kan uit ervaring zeggen dat een S60 erg goed rijdt. Achterin is het wel wat krapper als de S70.
Jammer v. ;)an de S70. Ik heb gewoon zelf erg veel mazzel gehad door het wrak voor erg weinig weer terug te kunnen kopen van de verzekering.

Volvo-forum is even wennen, toch wat een andere sfeer.

Hoi Sander,

De S60 rijdt inderdaad heel anders als de S70, vooral veel stiller tijdens het rijden.
Verder is het D5 blok echt fantastisch, wat een koppel en dus trekkracht. (nou was de S70 een 10v, dus ik ben ook niet veel gewend ;) )

Voor het wrak was gewoon te veel geboden, zodat het mij niet meer interessant leek om het van de verzekering te kopen en als onderdelen te verkopen.

Gr.

Jafeth.