En toen was het over!!!!! (een nieuwe start!)

Gestart door J. Hoeksema, 31-03-2009 20:10:03

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Hele mooie auto! :eusa_clap:

Keurige kilometerstand ook nog! (net jammer dat bij de volgende beurt de distributie vervangen moet worden  :-\ )

Heel veel plezier en vooral veilige kilometers ermee! 8)

Emiel

darius

Goed Jafeth dat je weer een mooie volvo hebt, hopelijk deze keer meer geluk. :eusa_pray:
No show, only go.

Bas850

Mooie wagen hoor.

Op welke sloop is hij terecht gekomen?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

viking_in_shorts

Mooie auto. Gefeliciteerd!

Kreeg laatst wel als tip _niet_ die velgen te nemen. Blijkbaar kunnen ze erg slecht tegen stoepschade.

J. Hoeksema

Citaat van: Taranis op 05-05-2009 15:15:42
Hele mooie auto! :eusa_clap:

Keurige kilometerstand ook nog! (net jammer dat bij de volgende beurt de distributie vervangen moet worden  :-\ )

Heel veel plezier en vooral veilige kilometers ermee! 8)

Tja, de meeste S60 D5's die op internet worden aangeboden zitten net voor of over de 160.000. en moeten bijna allemaal die beurt nog hebben.
Ik had tijdens mijn zoektocht al even geinformeerd bij de dealer wat een 160.000 beurt zou moeten kosten en deze gewoon meegerekend in mij uit te geven budget. (1100,- euries  ::) )
Ik vindt het knap dat sommige autobedrijven c.q. handelaren de 160.000 beurt uitstellen om kunstmatig de vraagprijs te kunnen drukken. :eusa_wall:

Ik heb ook nog even proefgereden in een S60 D5 185pk (handbak) die al ruim 6000km over de 160.000 heen was. :eusa_naughty: (hij zal maar knappen :eusa_whistle:)

Deze moest de 140.000 beurt nog hebben en had 142.108 gelopen toen ik hem kocht.
Inmiddels afgelopen vrijdag de 140.000 beurt laten uitvoeren, evt. storingen laten uitlezen + een verse APK bij Volvo dealer Jacob Schaap.
Niets aan het handje, dus een lekker veilig gevoel. (nu weer lekker sparen voor de distributie beurt ;D)

J. Hoeksema

Citaat van: viking_in_shorts op 05-05-2009 16:41:57
Mooie auto. Gefeliciteerd!

Kreeg laatst wel als tip _niet_ die velgen te nemen. Blijkbaar kunnen ze erg slecht tegen stoepschade.

Dat die gepolijste velgen kwetsbaar zijn dat wist ik al, deze hebben amper beschadigingen en het is de bedoeling dat dit zo blijft.
Ik denk ook dat alles valt of staat bij het onderhoud van de velgen, dus niet helemaal laten aankoeken met remstof en geen velgenreiniger gebruiken.
Van de winter worden ze overigens gewoon gewisseld voor stale exemplaren!!!

fearless

Erg mooie auto!! en erg mooie kleur, Vooral in het zonnetje.  :eusa_clap:

Heel veel plezier er mee.  ;)

Laserblue

mooie auto  :eusa_clap:

alleen de handgrepen vind ik niks  :eusa_shifty:

chipje?  :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

lazyadmin

Echt een nette auto. Lijkt me een waardige opvolger voor de s70 ;)
'14 Skoda Octavia Ambition Business Line - 0 km  (Een Volvo komt hopelijk binnen een paar jaar weer)
'99 - Volvo S70 2.5 10V - Grey - 220.000 km -
'99 - Ford Focus 2.0 GIA - - 215.000 km
'11 - Skoda fabia combi

thuur

Citaat van: J. Hoeksema op 05-05-2009 16:58:33
Ik vindt het knap dat sommige autobedrijven c.q. handelaren de 160.000 beurt uitstellen om kunstmatig de vraagprijs te kunnen drukken. :eusa_wall:

Dat komt vooral door leasebedrijven, garages krijgen geen toestemming om de laatste beurt uit te voeren tenzij er gevaarlijke dingen geconstateerd worden. :-\

Veel veilige kilometers gewenst in deze mooie auto!

Gr 8)

LeonW

Volvo S70 2.5T

rogerV701998

Citaat van: J. Hoeksema op 05-05-2009 14:44:14
Nou, eindelijk is alles afgehandeld, de XZ-BF-03 bestaat niet meer bij de belastingdienst en bij de RDW geregistreerd als GESLOOPT! :-\ (raar gevoel aangezien ik toch bijna 6 jaar in gereden heb)

Fysiek heb ik gelukkig aan het ongeluk niets overgehouden, al heb ik wel drie weken spierpijn gehad, maar nu heb ik nergens meer last van.

Financieel ben ik er toch ook niet er echt bij ingeschoten, gelukkig zag de expert ook wel in dat het (voor mij) uniek exemplaar was.
Al met al viel mij de vastgestelde (dag) waarde niet tegen! :eusa_dance:

Het wrak kopen voor eventuele onderdelen was niet intressant genoeg, dus helaas kan ik daar sommige forum/clubleden niet blij mee maken.

En toen?

Opzoek naar een nieuwe auto, heel internet afgestroopt, selectie gemaakt en stad en land afgereden om te kijken.

Uiteindelijk iets moois gevonden, mijn spaarrekening geplunderd en dit is hem geworden. ;D

Een S60 Chrono Edition D5 (163pk), Geartronic van 22-04-2005 met inmiddels 143.000 km op de teller. 8)
(De kleur lijkt wel zwart op de foto's, maar is inwerkelijkheid magic blue pearl.)

http://i198.photobucket.com/albums/aa152/JHoeksema/foto6.jpg

http://i198.photobucket.com/albums/aa152/JHoeksema/foto9.jpg

http://i198.photobucket.com/albums/aa152/JHoeksema/foto13.jpg

http://i198.photobucket.com/albums/aa152/JHoeksema/foto11.jpg

http://i198.photobucket.com/albums/aa152/JHoeksema/foto12.jpg

Wat ik het meest ga missen is de 850club, vooral aan de toerritten en de poetsdagen deed ik graag mee.
Maar, zowel mijn broer en mijn neef hebben nog steeds hun S70 en zijn club lid, dus mogelijk dat ik nog eens op uitnodiging kan mee toeren of poetsen.

Ik ben ook al even wezen kijken op het volvoforum, maar ik moet daar nog wel even wennen hoor. :eusa_think:

Een waardige vervanger. Mooie auto, veel plezier er mee.

Gr. roger

thijsvanderplas

Mooie Bak ! heeft Joris Sterk er al in mogen rijden ;)

J. Hoeksema

Citaat van: thijsvanderplas op 05-05-2009 21:28:16
Mooie Bak ! heeft Joris Sterk er al in mogen rijden ;)

Mogelijk donderdag naar de Mc Donalds (mag die op de achterbank zitten) ;D
Zit ie al de hele week om te zeuren.... wanneer we na de Mc Donalds gaan, bedoel ik he! ;D ;)