erfenis van slechte sleutelaars (op verzoek gewijzigd)

Gestart door Hendrix, 03-04-2009 21:48:24

Vorige topic - Volgende topic

darius

Goed bezig, leuk dat het weer allemaal goed werkt.  :eusa_dance:
No show, only go.

Raoul

Citaat van: HanV70 op 04-04-2009 00:09:59
Je geeft ook door dat de keerring een beetje zweet aan de onderkant, deze kering is het eerste teken dat de karterdruk aan het oplopen is.
Karterventilatie kontroleren/reinigen en deze keerring vernieuwen.
Ik zie dat er geen originele Bosch verdeler op zat. De Bosch verdeler is door zijn zwarte extra kap veel steviger en minder vochtgevoelig, ook de rotor is van een betere kwaliteit.
Estateservices heeft ze allebei voor redelijker prijs.

De originele kap met zwarte kap eroverheen van Bosch wordt ook bij VW, Mercedes, Audi e.d. veel toegepast.Het nadeel van deze kap is juist dat vocht en vuil tussen de zwarte kap en de eigenlijke kap blijft zitten. Hierdoor kun je hardnekkige vochtproblemen hebben.

Mijn advies: Rotor origineel, verdelerkap imitatie omdat je dan een enkele kap hebt die je goed kunt schoonhouden.

Walter

Mooi dat het opgelost is! Ik had met mijn '95-er exact hetzelfde, boutje afgebroken en verdeler/rotor volledig versjitterd.

Deze auto ken ik ook, al heel lang. tweede eigenaar is zelfs lid van de club geweest, auto is gekocht bij handelaar en vervolgens onderhouden bij servicestation. Daar is de auto ook verlaagd en is de R spoiler gemonteerd. Vervolgens is de auto naar derde eigenaar in Woerden verkocht die de auto daadwerkelijk bij de dealer bracht, waar ik werk. Volgens onze historie: eerste eigenaar is alleen voor wat probleempjes geweest. Tweede eigenaar heeft 165000 beurt laten uitvoeren en in 2006 de radiateur laten vervangen. Rest bij eerder genoemd servicepunt gedaan (ken die eigenaar persoonlijk). Derde eigenaar is hier alleen geweest voor diverse reparaties, niet voor onderhoud. En aan de ontsteking is nooit gewerkt door ons, volgens de historie in de compu. Door de loop der jaren is er door veel bedrijven aan gewerkt, geen idee wie de witte smurrie op de bout heeft gesmeerd (is dat geen locktite achtig iets wat er af fabriek in gezet is?) dus het zou prettig zijn als je die beschuldiging aan het adres van de Woerdense dealer uit je bericht wilt halen

Succes en veel plezier met deze mooie auto!!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Hendrix

Citaat van: VolvoMafia op 07-04-2009 09:11:59
Deze auto ken ik ook, al heel lang. tweede eigenaar is zelfs lid van de club geweest, auto is gekocht bij handelaar en vervolgens onderhouden bij servicestation. Daar is de auto ook verlaagd en is de R spoiler gemonteerd. Vervolgens is de auto naar derde eigenaar in Woerden verkocht die de auto daadwerkelijk bij de dealer bracht, waar ik werk. Volgens onze historie: eerste eigenaar is alleen voor wat probleempjes geweest. Tweede eigenaar heeft 165000 beurt laten uitvoeren en in 2006 de radiateur laten vervangen. Rest bij eerder genoemd servicepunt gedaan (ken die eigenaar persoonlijk). Derde eigenaar is hier alleen geweest voor diverse reparaties, niet voor onderhoud. En aan de ontsteking is nooit gewerkt door ons, volgens de historie in de compu. Door de loop der jaren is er door veel bedrijven aan gewerkt, geen idee wie de witte smurrie op de bout heeft gesmeerd (is dat geen locktite achtig iets wat er af fabriek in gezet is?) dus het zou prettig zijn als je die beschuldiging aan het adres van de Woerdense dealer uit je bericht wilt halen

Ik heb de onderhouds historie even doorgenomen en zie het volgende:

eigenaar lokatie zwolle, verkocht in 2000 aan ***** ( censuur van mezelf   ;) ) in woerden. (2de eigenaar??)

Daarna in eigendom (i.i.g. vanaf 02-01-2003)  van (3de eigenaar)*****  te boskoop t/m km stand ongeveer 230K en  verkocht tussen 11-2006 en eind 2007
Deze "3de" eigenaar heeft inderdaad een 165K beurt laten doen in 2003 en heeft het onderhoud zowel bij volvo in waddinxveen laten doen als bij de KIA dealer in waddinxveen (kenteken en naam staan op de bonnen).
Deze eigenaar zou ook de Distributie riem en rollen hebben laten vervangen bij ******* te hazerswoude, waar ook de APK is gedaan, Distributie riem bij een KM stand van 208K ???? volgens NAP (zelfde datum als factuur).

verkocht aan 4de eigenaar zonder de NAP over te zetten, deze KM stand ontbreekt op de NAP. 4de eigenaar heeft minder dan 20K gereden en een duur onderdeel moeten vervangen (door dealer) bon hiervan ontbreekt ook maar aan het onderdeel is duidelijk te zien dat het recent vervangen is. Dus.... wie heeft er geknoeid met de ontsteking, bougiedoppen in de kleppendeksel waren ingespoten / ingesmeerd met vloeibare pakking o.i.d. (hoe verzin je dat??)

Ik heb hem sinds augustus 2008 en er is behoorlijk wat mis (geweest) met de auto,
Zijkant rechts achter heeft in elkaar gezeten nog voor 4de eigenaar hem had, zit een nieuwe deur rechts-achter en hele rechter achterkant opnieuw gespoten (is goed te zien in het donker bij een oranje straat lantaarn). Trekt ook een beetje naar rechts en veering / achteras kraakt (ook na vervangen van bijna hele achter trein, resterende onderdelen worden deze zomer vervangen).

Verlaagd??, hebben ze dat zeker weer terug gebouwd want hij is standaard.
Kortom volvomaffia, weet je wel zeker dat je deze volvo kent???

Doet er nu ook allemaal niet meer toe, maar  :eusa_hand: ik ga niet de tekst aan passen m.b.t. de dealer want wie zegt dat de 4de eigenaar hem bij DE "volvo" dealer in woerden bracht, hij bracht hem bij ZIJN dealer. (ook al heeft hij 5 lease volvo's rijden van deze dealer, hoeft dit dus nog niet een volvo dealer in woerden te zijn, kan net zo goed de KIA dealer of volvo dealer in Utrecht zijn of in waddinxveen. Er staat in de eerste post ook woerden e.o.  net zoals die van mij in Alkmaar e.o. (kan dus ook bijv. HHW en Schagen zijn). Meer honden die fikkie heten zeg maar..... ;)

En jammer voor jou beroepsgroep / collega's maar ik was laatst bij "Mijn" Volvo dealer en daar zou een monteur rond lopen die alles van de 850-t5 wist, maar die heeft mij laten zoeken naar een vacuumslang die er helemaal niet in zit (kwam hij zelf achter toen ik langs reed en hem vroeg hem aan te wijzen). Zijn collega van het magazijn zei ook: "lekker dan, en dat moet aan je auto sleutelen"

Ander voorbeeld over een Officiele volvo dealer (plaats zal ik maar niet noemen want dit is echt te erg voor woorden)
Mijn Pa rijdt al sinds het verschijnen van de eerste 343 DL  in volvo's, hij deed en doet nog steeds alles zelf aan de auto's (240 met +700K op de teller) Hij wilde een gas verdamper laten installeren in de 240 en besloot dit lastige klusje dan toch voor de verandering maar door de dealer te laten doen, gaat de monteur met zijn boormachine schuin in de carburateur boren  :eusa_wall: :eusa_wall: (i.p.v. recht naar beneden) voor de montage gaten van de verdamper, hoe stom kan je zijn, zijn diploma bij een pakje boter gekregen zeker.
Laatste voorbeeld, diezelfde 240 was voor demontage van de gas installatie (15 jaar later) weer bij een erkende volvo dealer, bij de demontage had de monteur een fout gemaakt wat tot een rare storing leidde, liep niet goed meer. Terug naar de dealer, monteur per ongeluk een stuk van de carburateur afgebroken en probleem niet gevonden, kosten 50 euro voor de reparatie van de carburateur (dat afgebroken onderdeel wat ze zelf stuk hadden gemaakt  >:( , ik stond er naast en weet dat het dus geen onzin was) en de auto liep nog steeds waardeloos. Dan maar weer zelf zoeken, ...hadden ze 2 spoeiers verwisseld.  :eusa_wall:

Nee sorry Volvomaffia, jij bent gezien jou posts hier op het forum goed in je vak, maar helaas lopen er een (groot) aantal klunzen rond in de diverse werkplaatsen van diverse dealers (gelukkig bij volvo een stuk minder dan bij opel, want dat is helemaal een drama).
En wat de witte smurrie betreft, mijn loctite (243) is blauw en wordt bij verwarmen eerst roze maar nooit wit, en toen ik de grondplaat voor de rotor en boutje uit een sloper bij nordicar hhw haalde zat hier toch echt geen witte kit / lijm op, zelfs geen loctite, (ding draait zichzelf immers vast, daarom is het boutje waarschijnlijk ook niet geborgd met een plaatje (zoals de steekas en moer van voorwiel van mijn ducati).

Om te controleren of volvomaffia het over dezelfde auto heeft zal ik de namen van de vorige 3 eigenaren aan volvomaffia doorsturen per PB.

Dus daarom hebben we een forum  :eusa_dance: en doen we alles het liefste zelf als we zeker willen weten dat het goed gebeurd. ;)

Nou jah.. genoeg gezwetst.  :eusa_silenced:  tijd om te pitten en morgen weer genieten van een super mooi lopend geblazen roffel blokje. ;D

Nogmaas iedereen bedankt voor de reacties, tijd om dit topic af te sluiten

Roffel ze allen