Volvo V70R 500pk

Gestart door extremedutch240, 04-04-2009 21:08:57

Vorige topic - Volgende topic

extremedutch240

Het blijft natuurlijk een gezinsauto met dagelijks gebruik, vanmorgen met de familie even door de sneeuw gaan ploegen.
Al hadden de bandjes niet veel grip, waarschijnlijk een beetje te kaal na gisteren.

ook nog even 3 uitlaat varianten gemaakt:
-sportdemper
-katalysator
-84mm open

Na de APK gaat de open uitlaat erop, ben benieuwd of die dan wat beter klinkt, nu klinkt hij nog wat tam.
Alle 3 met V-band aansluiting gemaakt zodat ik snel kan wisselen.

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ronin

En het is en blijft nog steeds een leuk gezin's autotje  :eusa_whistle:

KUKO (Rob)

Ik weet wel een passende naam voor dat "ding"  De Beul !!! impressive!!!

Kali-Integrali

Citaat van: Laserblue op 19-12-2009 18:51:31
Citaat van: extremedutch240 op 19-12-2009 14:22:11
Amerikaanse busjes (pickups)doen we ook, laatst nog KMS set aan MTE zweden geleverd voor Viper V10 supercharged in zo'n pickup:

http://i45.tinypic.com/otho2q.jpg
http://i49.tinypic.com/33ymg49.jpg

maar goed met een v70 kun je ook lol hebben, hier nog een paar filmpjes:
Zoals jullie kunnen zien is hier sprake van een scheikundig experiment, de overgang van vaste fase naar de gasfase (met overslaan van vloeibare fase) van het in de volksmond genoemde materiaal rubber.

Dit experiment heeft als gevolg een opgloeiend uitlaatsysteem in combinatie met relatief hoge sloffenslijtage.
European Tuning is reeds verwittigd en heeft al een setje nieuwe pantoffels 19inch klaarliggen.

veel plezier,

mvg
johan

http://www.youtube.com/watch?v=yzNm2WLZX04

http://www.youtube.com/watch?v=1-Qa3k8WDM8

http://www.youtube.com/watch?v=sFi3o3ivdb8

Als ik de lotto heb gewonnen kom ik langs voor m'n GMC  ;)

Dat derde filmpje  ;D  :eusa_clap:

Ik heb mijzelf maar even geabonneerd op je youtube kanaal :D

Wat een geweld, heerlijk  :eusa_clap: :eusa_drool:

extremedutch240

heb nog even wat meer filmpjes op youtube gezet van andere leuke projectjes, meer volgen.

o.a deze, zie meer bij ->Meer van: kronenburgautosport :
http://www.youtube.com/watch?v=-nN4HpZ6_8s&feature=channel

De Volvo 240 heb ik ook nog maar is nog niet zeker wat ik ermee ga doen, ligt volledig uit elkaar.
De bedoeling is 4x4 Audi Q7/RS6 onderstel met 1000pk GT4202 op B230 16v motor, is even afhankelijk van tijd??

mvg
Johan

thuur

Citaat van: extremedutch240 op 21-12-2009 23:26:32
De Volvo 240 heb ik ook nog maar is nog niet zeker wat ik ermee ga doen, ligt volledig uit elkaar.
De bedoeling is 4x4 Audi Q7/RS6 onderstel met 1000pk GT4202 op B230 16v motor, is even afhankelijk van tijd??

Helemaal te gek Johan! ;D

Ik hoop dat je wat vrije uurtjes hebt de komende tijd :eusa_pray:

Gr :eusa_clap:

axelvr

Citaat van: extremedutch240 op 20-12-2009 14:22:35
Het blijft natuurlijk een gezinsauto met dagelijks gebruik, vanmorgen met de familie even door de sneeuw gaan ploegen.
Al hadden de bandjes niet veel grip, waarschijnlijk een beetje te kaal na gisteren.

Misschien niet genoeg vermogen ???

;D

DerWeis

Schitterend om te zien, wat een prachtige techniek!!!! Ben benieuwd wanneer de V70 plaats gaat maken voor een nieuwe gezinswagen :eusa_whistle: :eusa_whistle:
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

Tim H uit E

een super project Johan ,echt helemaal te gek een :evil: in schaapskleren
maar effe een vraagje woon jij in Eindhoven ? of in de buurt , want ik heb jouw 240 regelmatig in mijn straat  ( regerweg ) zien staan en toen jij een keer wegreed viel mijn mond open van verbazing ,alleen al van het geluid brrrrrrr kreeg er gewoon rillingen van.

Mvg Tim

extremedutch240

Ik woon niet in Eindhoven en de 240 die je hebt gezien in de regerlaan is de volvo 240 van een vriend van mij. Deze auto heb ik in het begin van dit topic laten zien.

Gisteren bij european tuning nieuwe banden (Michelin pilot sport ps2 225/35/zr19) en nieuwe velgen (er zaten wat kleine beschadigingen op de oude velgen) laten monteren,
hopelijk heeft ie met droog weer dadelijk wat meer grip.

Ook vandaag even open uitlaat gemonteerd, is nu iets rumoeriger.

Nu nog even accu in koffer plaatsen en extra watergekoelde chargecooler monteren aangezien de inlaattemp niet onder de 70 graden krijg bij volgas 2,2 bar vuldruk. meer info volgt.

op youtube nog wat leuke filmpjes geplaatst van andere merken auto's/motoren: kronenburgautosport

vasquez

ohhhhhh, fantastisch dit !!!

wat heb je eraan : 0,0

waarom doe je het dan : gewoon omdat het kan  :eusa_clap:

tom480

Citaat van: extremedutch240 op 24-12-2009 17:26:57

'' Effetjes'' 'n open uitlaat monteren  ;D
Ik heb 't project is helemaal doorgelezen : Respect man, gaaf om 't te zien.
Keep up the good work  :eusa_clap:
- R1200GS -

Hiker

Ja, wat een mega project,

en ik me zorgen maken over een stuur, chippie en een interieur..???!!???

Ik kan maar 1 ding zeggen?

RESPECT...
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

nickk.

Citaat van: extremedutch240 op 24-12-2009 17:26:57
Ik woon niet in Eindhoven en de 240 die je hebt gezien in de regerlaan is de volvo 240 van een vriend van mij. Deze auto heb ik in het begin van dit topic laten zien.

Gisteren bij european tuning nieuwe banden (Michelin pilot sport ps2 225/35/zr19) en nieuwe velgen (er zaten wat kleine beschadigingen op de oude velgen) laten monteren,
hopelijk heeft ie met droog weer dadelijk wat meer grip.

Nu nog even accu in koffer plaatsen en extra watergekoelde chargecooler monteren aangezien de inlaattemp niet onder de 70 graden krijg bij volgas 2,2 bar vuldruk. meer info volgt.

op youtube nog wat leuke filmpjes geplaatst van andere merken auto's/motoren: kronenburgautosport

Geen tijd voor n grotere intercooler?