alarm guard 1 gaat niet uit..

Gestart door bart, 05-04-2009 14:59:46

Vorige topic - Volgende topic

bart

de 850 van mijn vader uit 95 heeft probleem :
alarm is uitgeschakeld (garage heeft iets gedaan maar ik weet niet wat.) omdat accu steeds leeg liep ..
Echter , met loskoppelen accu na een paar weken pool er weer op en het alarm gaat af.  Na een paar minuten houdt ie ook op , backup ws leeg dan ? AB met nwe baterijen doet niks , en sleutel van alarm op uit zetten helpt ook niet . A stijd is uiteraard ook dood.
Toen maar zekering bij accu spanningdraad eruit en stil is ie..
CV werkt dus ook niet. Ik wil het weer ok hebben. Is de backup soms het probleem?

KMvrtr

Heb ik ook gehad. Je moet je afstandsbedieningen weer even 'inleren' op het alarm.
Hoe dat kan staat in de handleiding die erbij hoort.
Waarschijnlijk heb je die niet, zit meestal niet meer bij de auto. Maar die is wel op het forum te vinden.
Daar staat precies in hoe je 'nieuwe' afstandsbedieningen kunt koppelen aan je alarm.

Even zoeken dus.

bart

ik heb de guard 1 manual , maar hoe kan ik programere als het alarm niet aktief is? doet dan dus niks..

UserID6342

Dan kun je ook niets programmeren, het alarm zal eerst actief c.q. werkend moeten zijn.  Dus zorgen dat de hele boel weer stroom krijgt, etc.  Het zou zelfs ook nog zo kunnen zijn omdat je alarm raar doet daardoor ook je CV het niet goed doet.  Vaak zijn deze aan elkaar gekoppeld.

bart

CV doet het alleen maar met sleutel...
Ik ga de komende dagen weer proberen om de zaak weer aant werk te krijgen. Veel lezen opt forum. Pff als ik alle problemen en oplosssingen lees.. Niet eenvoudig!

BoudewijnB

hoe kan ik een afstandsbediening van g1 systeem inlezen als deze achter elkaar afgaat als ik zekering 6 erin doe???

Mijn alarm heb ik een paar maanden uitgeschakeld dooriddel van de zekering, wegens defecte AB, maar ik heb nu een andere, goede.

boudewijn

BoudewijnB

Wegens tot nog toe geen reactie's:

Wie kan mij helpen? Ik heb een guard 1 alarm systeem waarvan een tijd geleden de AB was stuk gegaan, en het alarm er dus niet meer af kreeg. Om tóch te kunnen rijden heb ik zekering 6 er maar uitgehaald.

Nu heb ik een nieuwe/andere AB, en deze wil ik inlezen, maar krijg dit niet voor elkaar omdat het alarm afgaat als ik de zekering terugplaats en ook maar iets verroer :(

Kan iemand hiervoor een beschrijving geven hoe ik dit oplos?

alvast bedankt!!!

Boudewijn

Ps: ben het een beetje zat om de auto steeds te moeten afsluiten door de knoppen naar beneden te doen :-\

UserID6342

Boudewijn, kun je niet met de sleutel de sirene op stil zetten en dan het alarm van stroom voorzien.  Als die dan afgaat hoor je het even niet en heb je dus ook stroom op het kastje op de A stijl.  Dan zou je in principe in de program modus moeten kunnen komen.  Evt. de draden naar de sirene toe even onderbreken.

BoudewijnB

Citaat van: Dirk342 op 12-06-2009 08:14:07
Boudewijn, kun je niet met de sleutel de sirene op stil zetten en dan het alarm van stroom voorzien.  Als die dan afgaat hoor je het even niet en heb je dus ook stroom op het kastje op de A stijl.  Dan zou je in principe in de program modus moeten kunnen komen.  Evt. de draden naar de sirene toe even onderbreken.
De sirene heb ik eerder al uitgeschakeld vanwege de herry!
Maar wat nu? Ik kan maar niet in de program modus komen, want het alarm blijft (stil) afgaan. als ik dan heel stil in de auto blijf zitten stopt hij na 2min. Vervolgens wil ik dan contact aan doen om te programmeren maar dan word ik wéér voor een boef aangezien!? >:(

UserID6342

Als je de ultrasoondetectie nog aangesloten hebt trek die er dan even tussen uit van de alarmkast, zijn de 2 kleine draadjes links en rechts.  Misschien dat het dan makkelijker gaat want het alarm reageert dan alleen op de microswitches in de deur / moterklep / kofferbak.

BoudewijnB

maar ook als ik alleen al de sleutel op contact zet gaat hij af!
Heb ik BTW de goede handleiding?:

-Contact aan
- +/- 3 seconden knopje op alarm kastje indrukken
- handzender programmeren

? werkt dit zo?

BoudewijnB

Citaat van: Dirk342 op 12-06-2009 15:59:08
Als je de ultrasoondetectie nog aangesloten hebt trek die er dan even tussen uit van de alarmkast, zijn de 2 kleine draadjes links en rechts.  Misschien dat het dan makkelijker gaat want het alarm reageert dan alleen op de microswitches in de deur / moterklep / kofferbak.

Ik kan ze ook afplakken toch?

Bedankt voor je tips!!! :eusa_clap:

boudewijn

UserID6342

Je kunt ze idd ook afplakken ja.  Ik zal je de goede handleiding even toesturen per mail.

BoudewijnB

Citaat van: Dirk342 op 12-06-2009 23:21:13
Je kunt ze idd ook afplakken ja.  Ik zal je de goede handleiding even toesturen per mail.

Dirk!!! Enorm bedankt voor je toegestuurde handleiding! :eusa_clap: Mijn dank is groot!
Fijne, gedetaïleerde en duidelijke handleiding :)

Maar..................... :-[ Helaas kom ik er NOG steeds niet uit! :eusa_doh:
De beschrijving voor het programmeren van een nieuwe sleutelcode(AB) begint namelijk als volgt:

Programmering

1. Desactiveer het alarm.

2.Sluit alle portieren, de motorkap en de achterklep/kofferdeksel.

3.Zet het contact aan.

enz.

Hoe kan ik stap 1 nou uitvoerenals ik géén AB heb met de juiste recente code die werkt??? :eusa_think:

haasje

Als je je alarmrelais eruit haald, zul je zien dat ze 1 pin hebben afgebroken. Deze pin zorgt ervoor dat je alarm uitgaat bij het met de sleutel openen van je deur. Als je een beetje handig bent kun je misschien een (tijdelijke) verbinding maken met de relaisvoet. Als dat lukt kun je je alarm in en uitschakelen via je portierslot.
Of je kunt een ander relais plaatsen en die programmeren.