inbouwen airco

Gestart door Apisto79, 15-04-2009 14:14:00

Vorige topic - Volgende topic

Apisto79

Hallo,

Een jaar geleden kocht ik een 2dehands volvo 850 break, 2.0 10v (93 kw) bouwjaar 1996. De auto is echter niet voorzien van een airco. Dit jaar staat een trip naar Frankrijk op het programma met een baby van 9 maanden. Airco zou dus aangenaam zijn. Nu vroeg ik mij af of het mogeijk is een airco in te bouwen met in mijn auto met onderdelen van een sloopauto bvb., of zijn er nieuwe systemen op de markt die makkelijker/goedkoper kunnen ingebouwd worden.

Is dergelijke inbouw duur? Kan je het zelf doen mits de nodige handleidingen (mijn kennis van automechaniek is beperkt maar ik ben wel vrij handig in het algemeen).

mvg,

Wouter

Jeff

Ik ga hier binnenkort ook mee aan de gang het moet te doen zijn, alleen is het veel werk. Een compleet airco systeem 2de hands kun je eventueel kopen bij Hunter Volvo parts voor een mooi bedrag.

Nieuw is niet te betalen, vindt ik zelf... ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

HanV70

Hangt af hoe lang je met de auto wil gaan doen, als het langer is dan 3 jaar zou ik niet met tweedehands spullen gaan experimenteren.
De oude oorspronkelijke airco inbouwer bestaat nog steeds, Deltamil, nu in Overasselt, zou prijsopgave vragen.
Je moet je realiseren, dat het hele dashboard er uit moet, om de kacheljunit aan te passen om de verdamper er in de bouwen.
Een tweedehands verdamper zou ik je niet aanraden, daar dit een zwak punt is/was van de volvo 850/70.

Apisto79

Bedankt voor de reacties.