Nautic Blue Volvo V70 T5.

Gestart door BarT5, 21-04-2009 23:57:50

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Hoi Bart
Over de nivomats.

Blauwe zijn de lage uitvoeringen die horen bij een sportonderstel. Dus standaard geleverd op een R en zijn 20mm lager dan een standaard nivomat.

Vervangende lage kunnen echter ook in zwart geleverd worden en zijn dan voorzien van een oranje codering. Deze heb ik inmiddels onder mijn V70R ter vervanging van de blauwe en de hoogte is niet veranderd.

BarT5

Citaat van: )()()sT op 04-10-2009 09:50:02
Dit is de Motip-benadering van de donkere variant van de Comets:
Citaat van: Ludo op 25-01-2009 18:03:26
Citaat van: Ronin op 25-01-2009 16:20:56
Zou je de oude grafiet kleur willen van vroeger, dan zal dat dus nog een hele klus worden om dat te benaderen?

Motip kleurnummers 51084 en 51085 benaderen méér de oude kleur dan de Volvo 932.
51084 is ietsje lichter.
51085 is nog ietsje donkerder.

Ik denk dat de firma Motip een megaorder van me gaat krijgen..... De donkere kleur lijkt mij beter bij mijn auto ivm de donkere ramen.

Bedankt heren, voor de snelle reacties.

Citaat van: The Saint op 04-10-2009 10:21:07
Mooie auto, mooie foto's, mooie aanpassingen (vind het beige leder wél mooi) en vooral ook goeie humor in de teksten!

Als je een lekker wijf was kon het wat worden tussen ons Bart!  ;)

Tja, wat moet ik daar nou op zeggen. Jij bent toch al voorzien lijkt me ? Zo'n knappe Saint met zo'n fijne wagen?   :eusa_boohoo:

Citaat van: innocenti op 04-10-2009 10:22:26

Hoi Bart
Over de nivomats.

Blauwe zijn de lage uitvoeringen die horen bij een sportonderstel. Dus standaard geleverd op een R en zijn 20mm lager dan een standaard nivomat.

Vervangende lage kunnen echter ook in zwart geleverd worden en zijn dan voorzien van een oranje codering. Deze heb ik inmiddels onder mijn V70R ter vervanging van de blauwe en de hoogte is niet veranderd.

Bij Volvo zijn ze in ieder geval lekker consequent met dat soort dingen. Er is geen touw aan vast te knopen voor de goedwillende hobbyist. Net zoals de likken verf op veren. Is er iemand die precies weet welke kleur wat betekent?

Ik vermoed dat ik dan nu de lage zwarte heb. Heb de hoogte vergeleken met foto's toen de blauwe er nog op zaten en dat ziet er hetzelfde uit. Volgende keer meten met dit soort acties.

)()()sT

Citaat van: BarT5 op 03-10-2009 14:31:09
Nou wil ik al een tijdje een dubbele uitlaat, maar heb daar geen vermogen voor over. Weer op Ebay, uit de UK, heb ik een mooie uitlaat van een AWD gevonden voor weinig. Op de "blinde" demper las ik een pijp en zet er een T5 eindstuk op. Gaatje zagen aan de rechterkant van de bumper en die AWD dingetjes erin schroeven en Papa heeft zijn dubbele uitlaat.

Heb je de covers gehaald? En zo ja, 2 dezelfde of die "linker" en "rechter" waar ik in mijn eigen logje over postte.

Even een foto van Emiel uit een oud topic gehaald van de onderzijde van een AWD:

De aansluiting bij een FWD achter de demper zit links naast het wiel zeg maar....
Zoals je ziet zit zal de aansluiting wel wat anders zijn. Ik hoop dat je originele buis (waar bij mij de splitsing gemaakt is zeg maar uitkomt bij de aansluiting op de linker demper.
Even die buisconstructie van een AWD eronder hangen en aansluiten op je eigen voorste uitlaatbuis gaat dus niet op vrees ik.

MarcelV70R heeft ook al eens gepost dat het toch een aantal uur werk was om dat ding aangesloten te krijgen.

Ik ben heel benieuwd, succes!

BarT5

Citaat van: )()()sT op 04-10-2009 17:11:57
Nou wil ik al een tijdje een dubbele uitlaat, maar heb daar geen vermogen voor over. Weer op Ebay, uit de UK, heb ik een mooie uitlaat van een AWD gevonden voor weinig. Op de "blinde" demper las ik een pijp en zet er een T5 eindstuk op. Gaatje zagen aan de rechterkant van de bumper en die AWD dingetjes erin schroeven en Papa heeft zijn dubbele uitlaat.

Heb je de covers gehaald? En zo ja, 2 dezelfde of die "linker" en "rechter" waar ik in mijn eigen logje over postte.

Even een foto van Emiel uit een oud topic gehaald van de onderzijde van een AWD:
http://i267.photobucket.com/albums/ii298/R410a/c70006-1.jpg

De aansluiting bij een FWD achter de demper zit links naast het wiel zeg maar....
Zoals je ziet zit zal de aansluiting wel wat anders zijn. Ik hoop dat je originele buis (waar bij mij de splitsing gemaakt is zeg maar uitkomt bij de aansluiting op de linker demper.
Even die buisconstructie van een AWD eronder hangen en aansluiten op je eigen voorste uitlaatbuis gaat dus niet op vrees ik.

MarcelV70R heeft ook al eens gepost dat het toch een aantal uur werk was om dat ding aangesloten te krijgen.

Nee covers nog niet gehaald. Nog geen tijd gehad.

Ik had niet de illusie dat ik het er zo maar onder kon hangen.  Zou wel fijn zijn, maar helaas werkt het meestal niet zo. Gelukkig heb ik een kennis die er niet mee zit om een uitlaatje te maken, laat staan iets aan te passen.

Bedankt voor de info Joost en de support.

Zodra ik aan de gang ga zal ik foto's posten.

henry classic v70

Citaat van: BarT5 op 07-10-2009 17:37:59
Zodra ik aan de gang ga zal ik foto's posten.

Vooral veel............ ;)
Ben ook nog zoiets van plan en het is natuurlijk altijd handig als er plaatjes van zijn.
Ik ben net als )()()st ook heel benieuwd, succes ermee
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: )()()sT op 04-10-2009 17:11:57

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/R410a/c70006-1.jpg

Jeetje, wat een volle bak onder zo'n AWD!  :o

)()()sT

Dat vond ik ook al toen ik voor de eerste keer onder de XC liep ;D

BarT5

Eindelijk de andere R veerpoten, Monroes, eronder geklust. Ik hoopte dat ie wat lager zou komen te staan, maar dat viel me in eerste instantie een beetje tegen.

Ondertussen heb ik ook mijn Comets opgeknapt. Ik dacht eerst om ze er voorlopig maar onder te hangen en ze volgend jaar laten reconditioneren bij een echte vakman. Maar nadat ik nog eens goed had gekeken zag ik dat schade eigenlijk best wel meeviel. Ik heb met een ijzervijl de velgranden bijgewerkt en weer redelijk rond gemaakt. De rest heb ik goed opgeschuurd en gespoten met Motip 51084. En het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.

Hier staan ze zamen in het zonnetje te drogen:

1 velg had last van alurot, met name achter de spaken en 1 klein stukje tussen de spaken. Je kunt dat alleen echt goed oplossen door het te stralen en daarna te plamuren. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb de blazen opengekrabt met een driehoekskrabber en de plekken goed uitgeschuurd, geprimerd en gespoten. Het houdt wel ff en tegen de tijd dat het weer op komt zetten, laat ik hem wel eens stralen. Voorlopig is het geen slecht resultaat voor 3,5 uur schuren en spuiten. Kosten: 2 x Motip > 20 euro, 2 euro schuurpapier en nog een beetje primer die ik nog had staan.

Met alle respect naar de Peg's en Titan liefhebbers, er is voor mij geen mooiere velg dan een Comet onder een V70 !! Ik kan er bijna lirisch van worden zo mooi zijn ze. Met name dat kleine hoekje waar de spaak de velgrand raakt is gedurfd en geeft de velg een bijzondere uitstraling. Foose himself had ze niet mooier kunnen maken.

Het enige waar dan niet zo blij mee ben zijn de banden. dat 205/40/17 en ik vindt ze een beetje laag. Met rijden valt het me erg mee, je voelt klinkers iets meer in je stuur, mar het is niet onoverkoombaar. Het stuurt wel retestrak. Het maakt echt verschil met mijn vorige banden. Als deze op zijn worden het 45'ers, dat vult iets beter.

In eerste instantie vond ik de R voorpoten wel erg hoog staan, maar ze zijn nu al iets ingezakt. Wellicht moeten ze ff belast worden om weer in evenwicht te komen na een tijd onbelast gelegen te hebben. Foto's onder zijn na 50 meter rijden. Inmiddels staat ie een stuk mooier. Ik zal betere foto's maken als ie gewassen is.

Closejes buiten voor en achter:

Het nieuwe type naafdopjes staat er ook goed bij.

De remschijven zijn wat ielig. Als die op zijn moeten daar maar grotere in, misschien wel met gaatjes....... :eusa_dance:

UserID6342

Ziet er weer netjes uit Bart en idd is de bandenmaat f*ck die er nu onder zit.  Toch raar, ik heb onder de 850 215/40-17 liggen en die vullen wel goed op in het scherm.

BarT5

dit is 205, dus het ziet er ook nog eens kleiner uit dan het is. Deze rij ik toch eerst maar op. Zou er trouwens 225/45-17 op passen?

Ik ging vanmiddag naar de uitlijnjuwelier vanwege de andere veerpoten, en die heeft me heengezonden met de opdracht om de linker binnenste stuurkogel te vervangen. Daar zit speling op en dat beinvloed de uitlijning. Met dit materiaal kan ie niet werken....

Maar weer sleutelen.

elianmars

't Is gewoon de verkeerde maat banden die er nu onder ligt. Het staat niet zo mooi en de ruimte tussen band en spatborden is daardoor ook groter, waardoor het lijkt of de wagen te hoog op de wielen staat.

Zo ziet het er uit met 205/45-17:

BarT5

Citaat van: elianmars op 30-10-2009 00:04:42
't Is gewoon de verkeerde maat banden die er nu onder ligt. Het staat niet zo mooi en de ruimte tussen band en spatborden is daardoor ook groter, waardoor het lijkt of de wagen te hoog op de wielen staat.

Zo ziet het er uit met 205/45-17:

http://www.familie-verweij.nl/v70/IMG_2576.JPG

Dat is mooi!! Zo moet ie worden. Mooie DOP trouwens.

elianmars

Je linker achterband hoort trouwens rechts voor te liggen  :eusa_shhh: ;D

BarT5

Je zou het bijna denken, maar RV staat "Recreational Vehicle", of "Rijdt Vlot", of "Roffelt Verder"........

Rest zelf inVullen

)()()sT

Ziet netjes uit man!  :eusa_clap:
Maar toch snap ik niet hoe ie met R-veerpoten zo hoog op zijn poten kan staan. Onderstaand de mijne toen ie nog originele veren had:

Ik heb dus 205/45-17, maar het verschil is toch wel heel groot.

Zo ligt ie nu, met enkel veertjes:

Bart, hoe is het met je uitlaatproject?