Nautic Blue Volvo V70 T5.

Gestart door BarT5, 21-04-2009 23:57:50

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

't Is jouw wagen, dus je moet lekker doen wat je zelf mooi vindt, maar ik zou het niet gedaan hebben.

De pookknop vind ik heel mooi staan bij de rest, de hoezen en het stuur zou ik donker gelaten hebben.
Maar dat is dus mijn smaak en daar moet je je helemaal niks van aan trekken  :eusa_shhh: ;D

Turbo-Geek

Dat goedkope grijze plastic is nu in het beige gewoon net wat luxer, het complimenteerd de rest en dat geld ook voor de houtenpook.
Zeer geslaagd  :eusa_clap:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

V70 classic

Ik zou de klapzak ook doen.
je kachel/CC staat trouwens interesant afgesteld  :eusa_think: .

Ik vindt de NBP met creme leer de mooiste combi.
Maar welke idioot er die grijze delen in heeft gezet ???
Had beter dat plastic hout kunnen zijn.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

BarT5

Citaat van: BasV70 op 17-08-2009 11:59:36
Persoonlijk vind ik de pook- en handremhoes in beige geen gezicht, waarschijnlijk omdat ik er niet aan gewend ben.
Het stuur is echter ook gewoon in beige geleverd, precies zoals het nu geverfd is. Dat heb ik er zelf ook in zitten, alleen dan zonder notenplastic. Een beige stuur kan dus prima, al is het misschien even wennen. :P

Verder, op de hoezen na, nette aanpassingen aan de auto!
Vooral doorgaan. :)

Gr.

Die hoezen zijn helemaal goed zo. Zeker in het echie. Heb je een foto van je stuur? Ben erg benieuwd.

BarT5

Citaat van: V70 classic op 17-08-2009 15:41:56

Klapzak weet ik echt nog niet. Ben toch bang voor een Chevy effect.

Wat is met die kachel ? Airco doet het niet meer dus blaas ik een handmatig afgestelde hoeveelheid lucht met de blower naar binnen. Wat doe ik fout ?  ???

Mooiste combi absoluut. Er is een set plakplastic te koop voor de blaasopeningen, de raamschaklelaars en nog zo wat dingen, maar ik weet het niet. Het kan ook te veel worden. En teveel van het goeie,...........

Overigens neem ik geen aanstoot aan kritiek. Geef maar, wellicht ga ik iets op een andere manier zien.  ;)

)()()sT

Ik heb laatst bij een forumlid gezien dat hij plakhout op die grijze plekker rond de roosters en de knoppen had geplakt... dat vind ik niet echt heel fraai, maar smaken verschillen.

Bart: mooi werk!!

V70 classic

Citaat van: BarT5 op 17-08-2009 17:11:01

Wat is met die kachel ? Airco doet het niet meer dus blaas ik een handmatig afgestelde hoeveelheid lucht met de blower naar binnen. Wat doe ik fout???

Mooiste combi absoluut. Er is een set plakplastic te koop voor de blaasopeningen, de raamschaklelaars en nog zo wat dingen, maar ik weet het niet. Het kan ook te veel worden. En teveel van het goeie,...........

Overigens neem ik geen aanstoot aan kritiek. Geef maar, wellicht ga ik iets op een andere manier zien.  ;)

Ahh airco stuk. ;D .
Ik was er al nieuwsgierig naar nu weten we waarom  :eusa_whistle: .

En inderdaad het is jou auto jij moet ermee over straat.
Gelukkig verschillen smaken anders zaten we allemaal achter de zelfde vrouw aan  ;D .
Ik vindt hem netjes.
Alleen dat grijs  :eusa_think: .
Maar beter netjes grijs als een goedkope folie erover.

sk6
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

BarT5

Citaat van: V70 classic op 17-08-2009 17:28:25
Citaat van: BarT5 op 17-08-2009 17:11:01

Wat is met die kachel ? Airco doet het niet meer dus blaas ik een handmatig afgestelde hoeveelheid lucht met de blower naar binnen. Wat doe ik fout???

Ahh airco stuk. ;D .
Ik was er al nieuwsgierig naar nu weten we waarom  :eusa_whistle: .

En inderdaad het is jou auto jij moet ermee over straat.
Gelukkig verschillen smaken anders zaten we allemaal achter de zelfde vrouw aan  ;D .
Ik vindt hem netjes.
Alleen dat grijs  :eusa_think: .
Maar beter netjes grijs als een goedkope folie erover.

sk6

:)

Taranis

Dat stuur vind ik erg netjes geworden! :eusa_clap:

BarT5

Was ff stil op het Nautic Blue front.

Op vakantie begon het linksachter behoorlijk te bonken als ik door een kuil of over een richel reed. Rubbers waren net nieuw dus dat kon het niet zijn. Dacht ik. Ik dacht dat de nivovrienden hun beste tijd wel gehad zouden hebben dus ging ik op jacht naar 2e handsjes. In Dtslnd vond ik een complete set veren, nivogabbers en voorveerpoten (Monroes) van een R, voor een scheet en 3 knikkers.
Van de week heb ik achter gedaan en wat bleek? Het linker schokdemperrubber had na 4.000 km. al de geest gegeven. Lekker dus die namaakrommel. Ik wist natuurlijk al dat goedkoop duurkoop is, maar zo af en toe ga ik toch weer de fout in.

Toch de R spullen erop gezet en dat rijdt wel erg prettig. Kontje lijkt iets naar beneden gekomen te zijn maar weet ik niet zeker. Dat heb ik niet gemeten. De voorkant doe ik 1 dezer dagen. Dat zal ik wel meten. Ben benieuwd, nu zitten er standaard V70 veerpoten onder en die zetten het voorkantje in standje Jeep.

De originele blauwe nivojongens zijn nog helemaal droog en strak. Heb er nu zwarte op van die R. Kan het zijn dat die zwarte lager zijn dan de blauwe?

Ondertussen heb ik ook mijn lievelingsvelgen gevonden: COMETS. Via Ebay uit de UK. Helaas vond de verkoper het niet nodig om helemaal duidelijk te zijn in de beschrijving van de aangeboden waar en heb ik nu 3 hoogglans Comets en 1 zijdemat en 3 verschillende banden/profielen. Wel allemaal 6-7 mm, maar zoveel verschillende banden is natuurlijk geen porum.

Inmiddels had ik uit Dtslnd al 1 losse Comet gekocht ( een set is duur en lastig te vinden en af en toe worden er enkele stuks aangeboden. Dus ik dacht ik verzamel er gewoon 4 in de loop der tijd. Totdat ik een second chance op die set uit de UK kreeg) en die is ook zijdemat en uiteraard wéér een andere band. Mijn werkplaats lijkt nu wel op een bandenhalletje, maar goed, ik heb Comets.

Vraagje:
Wie weet het kleurnummer van deze velgen en of ze origineel hoogglans of zijdemat waren? Verkoopt de Volvo juwelier spuitbussen in die kleur?

Van de week ga ik proberen om er 4 in orde te maken en ze op de auto klussen. Na de winter laat ik ze dan maar eens door een goede velgendokter cosmetisch chirurgeren.

Nou wil ik al een tijdje een dubbele uitlaat, maar heb daar geen vermogen voor over. Weer op Ebay, uit de UK, heb ik een mooie uitlaat van een AWD gevonden voor weinig. Op de "blinde" demper las ik een pijp en zet er een T5 eindstuk op. Gaatje zagen aan de rechterkant van de bumper en die AWD dingetjes erin schroeven en Papa heeft zijn dubbele uitlaat.

Binnenkort volgen foto's.

henry classic v70

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het kleurnummer en of ze hoogglans of zijdeglans horen te zijn. Wat ik wel weet is dat je antraciet-en zilverkleurige hebt.....

Zou mooi zijn als je een aantal foto's zou maken van het realiseren van de dubbele schoorsteen, wil ik ook eigenlijk nog maar zoals je al heb ik er ook geen vermogen voor over
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Ik zit nu op mijn telefoon, maar ergens in mijn log heb ik Motip nummers gepost dacht ik. Voor de donkere Comets zijn er 2 gelijkende kleuren, 1 iets lichtere, 1 iets donkerdere...

Ludo

Citaat van: BarT5 op 03-10-2009 14:31:09
Vraagje:
Wie weet het kleurnummer van deze velgen en of ze origineel hoogglans of zijdemat waren? Verkoopt de Volvo juwelier spuitbussen in die kleur?
Citaat van: henry classic v70 op 03-10-2009 14:51:10
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd

;)

CiteerAntraciet = 932
Zilver = 930

Citaat van: VolvoMafia op 30-12-2004 08:31:11
Het was ff zoeken, maar hier is de officiële kleurcode van Volvo: 932
Kleine spuitbusjes zijn te bestellen met onderdeel nummer 9437332

...

)()()sT

Dit is de Motip-benadering van de donkere variant van de Comets:
Citaat van: Ludo op 25-01-2009 18:03:26
Citaat van: Ronin op 25-01-2009 16:20:56
Zou je de oude grafiet kleur willen van vroeger, dan zal dat dus nog een hele klus worden om dat te benaderen?

Motip kleurnummers 51084 en 51085 benaderen méér de oude kleur dan de Volvo 932.
51084 is ietsje lichter.
51085 is nog ietsje donkerder.

Armin heeft bij mijn velgen de iets lichtere kleur gebruikt:

The Saint

Mooie auto, mooie foto's, mooie aanpassingen (vind het beige leder wél mooi) en vooral ook goeie humor in de teksten!

Als je een lekker wijf was kon het wat worden tussen ons Bart!  ;)
No shirt no shoes, no pinball