Inhouden tussen 3300 en 4000 RPM

Gestart door arjenT5R, 22-04-2009 00:55:20

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Citaat van: spekkie99 op 08-05-2009 18:19:13
in het 2de gedeelte van je filmpje vanaf 27 sec geef je gas en trekt op, turbometer slaat voorbij het witte uit, dan houd de motor in als je bij de 4000 toeren bent en lijkt ook je wastegate open te gaan en te sissen? Klopt dat? daarna trekt de motor weer door, deed je dat zelf of is dat nu wat je bedoelt? schakelde de bak daar ook over?

Nee echt op het einde liet ik zelf me gas los en hoorde je de cbv met dank aan het open filter...
Het deel dat ik bedoel is tussen de 15 sec en het eind...
Je ziet dat de toerenteller even blijft hangen rond de 4000
dit stukje voelt de auto ook veel langzamer... Normaal hoort dit in 1 vloeiende beweging door te gaan
maar hij stopt gewoon eventjes... en het is niet dat ie schakeld ofzo..

Hij loopt redelijk vloeiend van 3000 naar 4000 en daarna weer van 4000 naar 5000 met gewoon de zelfde stand van de gasklep... Daarna laat ik me gas los niet op letten  ;D

Of bedoel je dat kleine fluitje? rond de 17 sec?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

het inhouden bij 19 sec bedoel ik...

arjenT5R

Citaat van: spekkie99 op 08-05-2009 20:17:00
het inhouden bij 19 sec bedoel ik...

Ja dat deed ik niet dat deed de volvo maar je denkt dat de wastegate dan open gaat?
En ja dat is precies wat ik bedoel.... Maar ik hoor niet echt iets sissen eigenlijk?

Net nog even geprobeerd in de 3 is het ook
en had een nieuw fenomeen hoorde tijdens het inhouden ook nog een knalletje uit de ferrrita ontsnappen.

:eusa_think: apart verhaal weer dit

edit; je ziet idd de druk de schaal uit lopen en tegen die 4000 weer iets terug lopen en dan schiet ie er weer overheen.......

mischien dan toch die regelklep?

V70geRwin

yep, ff wisselen met een andere is snel geprobeerd...
iemand met een turbo bij jou in de buurt?

arjenT5R

Citaat van: spekkie99 op 08-05-2009 23:40:31
yep, ff wisselen met een andere is snel geprobeerd...
iemand met een turbo bij jou in de buurt?

mischien morgen  :)

arjenT5R

Heb net even de stekker er af gehaald van dat 3 weg klepje voor de turbo druk regeling,
hij is natuurlijk minder rap maar hij loopt veel mooier door dat toerengebeid heen.
Dus dat zal het wel zijn. Net even met de dealert gebeld ding moet €100 ex kosten...
Is er nog een goedkoper alternatief mischien?

grts

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 11-05-2009 15:44:05
Heb net even de stekker er af gehaald van dat 3 weg klepje voor de turbo druk regeling,
hij is natuurlijk minder rap maar hij loopt veel mooier door dat toerengebeid heen.
Dus dat zal het wel zijn. Net even met de dealert gebeld ding moet €100 ex kosten...
Is er nog een goedkoper alternatief mischien?

grts

Toen ik die van mij in DLD kocht bleek bij het tunen bij ET dat de stekker er ook af lag. Dan draait hij op standaard druk, ik geloof een halve bar, en Mark schatte toen een pk of 200. Ik ging toen weg met stekker aangesloten en getuned en dat was wel merkbaar bij het invoegen op de snelweg bij Moergestel  ;D

Ben wel benieuwd of dit het nu is maar het lijkt wel aannemelijk...

nickk.

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?products_id=6135
Dit bedoelde ik zaterdag ;) Schijnt prima te werken en is gemaakt op hogere druk. Verzendkosten komen er nog wel bij, maar ik wil ook nog wel het één en ander hebben van die zaak, dus misschien verzendkosten delen ofzo.

V70geRwin

Citaat van: nickk. op 11-05-2009 16:01:56
Dit bedoelde ik zaterdag ;) Schijnt prima te werken en is gemaakt op hogere druk. Verzendkosten komen er nog wel bij, maar ik wil ook nog wel het één en ander hebben van die zaak, dus misschien verzendkosten delen ofzo.

Vanaf model 1998...? Ziet er wel mooi uit  :eusa_clap:
Heb ff een mail naar ipd verstuurd om te kijken of die ook op de '95 modellen past.

nickk.

Citaat van: spekkie99 op 11-05-2009 16:12:26

Heb ff een mail naar ipd verstuurd om te kijken of die ook op de '95 modellen past.

Oh, shiit. Dat hadk helemaal over het hoofd gezien. Wel stom dat ze deze dingen aanbieden bij een 850, maargoed.

V70geRwin

Citaat van: nickk. op 11-05-2009 16:48:38
Citaat van: spekkie99 op 11-05-2009 16:12:26

Oh, shiit. Dat hadk helemaal over het hoofd gezien. Wel stom dat ze deze dingen aanbieden bij een 850, maargoed.

Wacht het antwoord gewoon even af, goede kans dat hij wel past als hij ook bij de 850 staat. Ik zal het uiteraard laten weten!

arjenT5R

Oke bedankt voor de service we wachten het even af  :)

thuur

Je kunt ook een nieuwer type monteren. Volgens mij heeft Johann daar iets over gepost..

Gr :eusa_think:

arjenT5R

Citaat van: thuur op 12-05-2009 11:50:31
Je kunt ook een nieuwer type monteren. Volgens mij heeft Johann daar iets over gepost..

Gr :eusa_think:

Jep klopt dat zei DCCCL gisteren ook al tegen me,
heb er 1 besteld bij de sloop waar ik ook de achterlichten vandaan heb.
Verwijst te Uden. Die komt van een V70 T5 AWD  '98 ;D

Als het goed is morgen binnen ben benieuwd  :)

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 11-05-2009 23:24:47
Oke bedankt voor de service we wachten het even af  :)

Nog geen antwoord van IPD maar in de aanbiedingen mail die ik gister van ze kreeg stond genoemd dat hij ook past op modellen vanaf 94, kan dat alleen ff niet zo terug vinden...