Inhouden tussen 3300 en 4000 RPM

Gestart door arjenT5R, 22-04-2009 00:55:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: spekkie99 op 11-05-2009 18:00:22
Citaat van: nickk. op 11-05-2009 16:48:38
Citaat van: spekkie99 op 11-05-2009 16:12:26
Citaat van: nickk. op 11-05-2009 16:01:56
http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?products_id=6135
Dit bedoelde ik zaterdag ;) Schijnt prima te werken en is gemaakt op hogere druk. Verzendkosten komen er nog wel bij, maar ik wil ook nog wel het één en ander hebben van die zaak, dus misschien verzendkosten delen ofzo.

Vanaf model 1998...? Ziet er wel mooi uit  :eusa_clap:
Heb ff een mail naar ipd verstuurd om te kijken of die ook op de '95 modellen past.

Oh, shiit. Dat hadk helemaal over het hoofd gezien. Wel stom dat ze deze dingen aanbieden bij een 850, maargoed.

Wacht het antwoord gewoon even af, goede kans dat hij wel past als hij ook bij de 850 staat. Ik zal het uiteraard laten weten!

Hello,
Thanks for the email.  This part does not work with the 850 due to differences in how these cars make boost via the valve.  At this time we do not have one for the 850 models.  R&D is working on one that will be compatible with the 850 but I do not have a solid ETA yet.
Thanks,
Cameron



Cameron Daline
Customer Service Representative
ipd / RalliTEK
P: 503-257-7500 x 155
F:   503-257-7596
E: cdaline@ipdusa.com

arjenT5R

 ;D Hehe daar ben ik vandaag ook achter gekomen,
had er 1 van een v70 T5 van een sloper om te proberen.
Nou ding gaf veel te weinig boost en was minder bij de les.

Dus toen was ik het beu en ben ik naar moergestel gereden,
daar een nieuwe geprobeerd van marc maar ook dit mocht niet baten
het inhouden is er nog steeds....

Marc heeft er even mee gereden en zei dat de wastegate te fanatiek was afgesteld
wss omdat de turbo een beetje versleten is. Mijn max druk is ook iets hoger als normaal.

Dus vanavond als het spul weer een beetje koud is ga ik de wastegate een half slagje
slapper zetten en dan nog eens proberen.

Volgens hem kwam het dat ie um eerst mechanisch regelt en dat ie dan electronisch weer terug geregeld wordt.

Naja vanavond meer nieuws  :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Al 1 slagje losser gedraaid merk nog niet echt verschil  :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

1 slagje zegt natuurlijk niets.
hoeveel is ie in totaal verdraaid?.

stel hem eerst eens op standaard af....

Rijns_t5r

en wat is standaard ludo?
hoe doe je dat?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Ludo

Citaat van: Rijns_t5r op 13-05-2009 22:12:33
en wat is standaard ludo?
hoe doe je dat?

robert

weet jij dat na 5 jaar forumlid nog steeds niet?.
:evil:

de voorspanning is standaard zo'n 3mm.
het 'gat van het hendeltje' moet ongeveer 3mm vóór het 'pinnetje' staan.
je moet het hendeltje dus 3mm manueel bijtrekken om in het pinnetje te laten vallen.

Rijns_t5r

nee ludo dat wist ik nog niet,het is het enigste onderdeel waar ik niet aan durft te sleutelen. :eusa_shifty:
arjan al vorderingen gemaakt?
Citaat van: Ludo op 13-05-2009 22:26:28
Citaat van: Rijns_t5r op 13-05-2009 22:12:33
en wat is standaard ludo?
hoe doe je dat?

robert

weet jij dat na 5 jaar forumlid nog steeds niet?.
:evil:

de voorspanning is standaard zo'n 3mm.
het 'gat van het hendeltje' moet ongeveer 3mm vóór het 'pinnetje' staan.
je moet het hendeltje dus 3mm manueel bijtrekken om in het pinnetje te laten vallen.
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 13-05-2009 22:26:28
Citaat van: Rijns_t5r op 13-05-2009 22:12:33
en wat is standaard ludo?
hoe doe je dat?

robert

weet jij dat na 5 jaar forumlid nog steeds niet?.
:evil:

de voorspanning is standaard zo'n 3mm.
het 'gat van het hendeltje' moet ongeveer 3mm vóór het 'pinnetje' staan.
je moet het hendeltje dus 3mm manueel bijtrekken om in het pinnetje te laten vallen.

Nou hij staat weer origineel,
maar het probleem is er nog steeds....
Wat denken jullie van een lurpe/ralle/gare turbo?
Veel meer kan het ook niet zijn wel?

Af en toe bij gas lossen een flinke blauwe blaai
en olie in de intercooler slang die over het blok heen loopt. :eusa_think:

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

animalT5R

Laat em eens een 15min stationair lopen en geef dan eens gas,blaft ie er blauwe rook uit en stinkt ie naar olie,is je turbo gaar.
Maar als ik dat zo een beetje lees,denk ik dat ie gaar is  :-\
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

UserID6342


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Ik denk ook dat je turbo gaar is Arjen, vandaar mijn + 1 op de opmerking van Animal5TR.

V70geRwin

heeft marc nog gezegd wat het nog meer kon zijn?
(als het de wastegate niet zou zijn)

arjenT5R

#58
Citaat van: Dirk342 op 14-05-2009 18:33:38
Ik denk ook dat je turbo gaar is Arjen, vandaar mijn + 1 op de opmerking van Animal5TR.

Ohh juistem  ;D

Zou het mischien nog ergens in een gare slang ofzo kunnen zitten mischien?
Ralle turbo klinkt een beetje duur grapje  :'(

edit: ontving zojuist dit berichtje;

Citaat van: haasje op 15-05-2009 00:09:24
Hoi Arjen,

Toen ik vorige week achter je reed na afloop van de meeting, viel het me op dat je als je je gas loslaat je regelmatig wel een diesel leek. :D

http://www.turbochargers.nl/op-_en_afgaand_turbo_geluid.htm

hmmmm :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Even gekopieerd van dezelfde site:

Uitlaat rookt blauw.

Mogelijke oorzaak:

    * Verstopt luchtfilter-element

    * Verstopte luchtinlaat naar turbo

    * Verstopte luchtinlaat van turbo naar inlaatspruitstuk

    * Luchtlekkage tussen turbo en inlaatspruitstuk

    * Luchtlekkage tussen inlaatspruitstuk en cilinderkop

    * Verstopping van uitlaatspruitstuk

    * Verstopping van olie-afvoerkanaal

    * Slecht functionerende carterventilatie

    * Lagerhuis van turbo dichtgeslibt of dichtgekoold

    * Versleten zuigerveren en of cilinderbussen

    * Motorproblemen (kleppen-zuigers)

    * Compressorkant van de turbo vervuild

    * Turbo beschadigd

Uitlaat rookt zwart.

Mogelijke oorzaak:

    * Verstopt luchtfilter-element

    * Verstopte luchtinlaat naar turbo

    * Verstopte luchtinlaat van turbo naar inlaatspruitstuk

    * Verstopt inlaatspruitstuk

    * Luchtlekkage tussen turbo en inlaatspruitstuk

    * Luchtlekkage tussen inlaatspruitstuk en cilinderkop

    * Verstopping van uitlaatspruitstuk

    * Verstopping van uitlaatpijp of uitlaatdemper

    * Lekkage tussen uitlaatspruitstuk en cilinderkop

    * Lekkage tussen turbine - ingang en uitlaatspruitstuk

    * Verstuivers verkeerd afgesteld of stuk

    * Brandstofpomp of verstuivers verkeerd afgesteld

    * Nokkenas verkeerd afgesteld

    * Versleten zuigerveren en of cilinderbussen

    * Motorproblemen (kleppen-zuigers)

    * Compressorkant van de turbo vervuild

    * Turbo beschadigd