Inhouden tussen 3300 en 4000 RPM

Gestart door arjenT5R, 22-04-2009 00:55:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Ik ben al weer uren zoet geweest met de zoekfunctie en het geeft niet het gewenste resultaat/antwoord.

Onder en boven dit toerental nergens last van,
het echte vermogen komt nu ook pas bij 4000 rpm terwijl dit eerst eerder beschikbaar was?

Het inhouden komt voor als de automaat teruschakeld naar dit toerengebied
dan is er een tijdje niets een beetje inhouden en etteren turbo druk schommelt ook een beetje
en daarna klapt ie er als een gek vandoor....

Nou heb ik alweer van alles gelezen over vacuum slangen brandstof filters
ontstekingen etc etc....
Om dat even uit de wereld te helpen ontsteking is vervangen in september 2008
samen met alle vacuum slangen en brandstof filter en nog meer van dat stage 0 gebeuren.

Ook de lambda is recentelijk vervangen....
dus nu blijft de lmm een beetje over naar mijn idee

Ook over dat ding heb ik al veel gelezen maar ik meen dat je um door moet kunnen meten
en dat ooit eens gelezen heb alleen waar en hoe en wat ik kan het niet terug vinden.

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.


Ohja foutcodes zijn er niet en een lmm uitwisselen met iemand anders zie ik ook zo 1 2 3 niet gebeuren....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Net nog even gereden en als ik iets rustiger optrek dan is het niet
dus de turbo net een klein stukje in het witte gedeelte....

Zou het mischien de bobine nog kunnen zijn?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Bobine zou je dan ook hoger in de toeren moeten merken omdat het daar nog kritischer is..

Turbo regelklep lijkt me ook een verdachte omdat je slangetjes al vervangen zijn...

arjenT5R

Citaat van: spekkie99 op 22-04-2009 18:44:35
Bobine zou je dan ook hoger in de toeren moeten merken omdat het daar nog kritischer is..

Turbo regelklep lijkt me ook een verdachte omdat je slangetjes al vervangen zijn...

ehmmm ook nog een optie ...
en is daar een mogelijkheid voor om die door te meten of te checken?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Vandaag nieuwe Lmm gestoken maar het probleem met inhouden is nog steeds daar,
zou een eventuele reset nog nut hebben of is het iets anders?

En kan iemand mij vertellen hoe je op de juiste manier kan testen of het niet het turbo regel ventiel ding is?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Goh ik heb nog nooit zo'n rustig topic gehad als deze
volgens mij  :-\.

Vandaag dus die andere Lmm en dat maakte niets uit,
en net nog even gereden zonder de stekker van het turbo regel aparaat,
dit gaf ook geen verschil het inhouden is er nog steeds.

Eenmaal voorbij het toerental knalt ie vrolijk naar de 6000 rpm  :-\
Tijdens het inhouden trilt het stuur een beetje je merkt echt dat ie niet wil,
maar er is geen rook uit de uitlaat of zoiets te zien....

Iemand nog suggesties?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

sinds wanneer is dit 'euvel' opgetreden?.
je hebt onlangs allerlei onderdelen vervangen, misschien is er een link.... ?

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 01-05-2009 22:49:30
sinds wanneer is dit 'euvel' opgetreden?.
je hebt onlangs allerlei onderdelen vervangen, misschien is er een link.... ?

Nou ik heb het idee dat het altijd een beetje is gebleven en dat het nu weer serieus erger is geworden,
hij heeft altijd rond dit toerental een trillinkje ofzo gehouden.

Wat ik heb vervangen recentelijk is lambda, brandstofpomp, en die lmm dan....
Ik heb een beetje het idee dat het gebeurt is na het vervangen van die pomp.

maar.... wat daar dan de link mee zou zijn?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 01-05-2009 22:59:47
Ik heb een beetje het idee dat het gebeurt is na het vervangen van die pomp.

maar.... wat daar dan de link mee zou zijn?

dan maar even een metertje aansluiten, en kijken wat de brandstofdruk doet bij dit toerental?.

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 01-05-2009 23:03:05
Citaat van: arjenT5R op 01-05-2009 22:59:47
Ik heb een beetje het idee dat het gebeurt is na het vervangen van die pomp.

maar.... wat daar dan de link mee zou zijn?

dan maar even een metertje aansluiten, en kijken wat de brandstofdruk doet bij dit toerental?.

tsja hoe gaan we dat nou weer voor mekaar krijgen .....

Ik neem eigenlijk stiekem wel een beetje aan als ie boven de 4000 rpm genoeg brandstof krijgt
dat ie dat dan bij dat andere toerental ook wel doet ?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

brandstofdruk meten is niet moeilijk, te doen met een (aangepast) bandendrukmetertje.

ik weet niet of het kan, maar zou misschien kunnen dat de pomp iets zwaar loopt?.

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 01-05-2009 23:32:01
brandstofdruk meten is niet moeilijk, te doen met een (aangepast) bandendrukmetertje.

ik weet niet of het kan, maar zou misschien kunnen dat de pomp iets zwaar loopt?.


tsja ik zal morgen eens op onderzoek uitgaan,
ik vind het maar weer een beetje vaag allemaal...
denk dat ik morgen ook maar een nieuw filter haal.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 01-05-2009 22:59:47
Citaat van: Ludo op 01-05-2009 22:49:30
sinds wanneer is dit 'euvel' opgetreden?.
je hebt onlangs allerlei onderdelen vervangen, misschien is er een link.... ?

Nou ik heb het idee dat het altijd een beetje is gebleven en dat het nu weer serieus erger is geworden,
hij heeft altijd rond dit toerental een trillinkje ofzo gehouden.

Wat ik heb vervangen recentelijk is lambda, brandstofpomp, en die lmm dan....
Ik heb een beetje het idee dat het gebeurt is na het vervangen van die pomp.

maar.... wat daar dan de link mee zou zijn?

en anders misschien de drukregelaar?
lekt deze uit het dunne slangetje?

arjenT5R

Citaat van: spekkie99 op 01-05-2009 23:48:46
Citaat van: arjenT5R op 01-05-2009 22:59:47
Citaat van: Ludo op 01-05-2009 22:49:30
sinds wanneer is dit 'euvel' opgetreden?.
je hebt onlangs allerlei onderdelen vervangen, misschien is er een link.... ?

Nou ik heb het idee dat het altijd een beetje is gebleven en dat het nu weer serieus erger is geworden,
hij heeft altijd rond dit toerental een trillinkje ofzo gehouden.

Wat ik heb vervangen recentelijk is lambda, brandstofpomp, en die lmm dan....
Ik heb een beetje het idee dat het gebeurt is na het vervangen van die pomp.

maar.... wat daar dan de link mee zou zijn?

en anders misschien de drukregelaar?
lekt deze uit het dunne slangetje?

Kan dat ook te maken hebben met slecht starten na het tanken?
of is dat weer wat anders?

En de drukregelaar is toch dat ding onder de injector rail met dat vacuum slangetje er aan?
Moet ie dan lekken uit het slangetje?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 01-05-2009 23:52:17
Citaat van: spekkie99 op 01-05-2009 23:48:46
Citaat van: arjenT5R op 01-05-2009 22:59:47
Citaat van: Ludo op 01-05-2009 22:49:30
sinds wanneer is dit 'euvel' opgetreden?.
je hebt onlangs allerlei onderdelen vervangen, misschien is er een link.... ?

Nou ik heb het idee dat het altijd een beetje is gebleven en dat het nu weer serieus erger is geworden,
hij heeft altijd rond dit toerental een trillinkje ofzo gehouden.

Wat ik heb vervangen recentelijk is lambda, brandstofpomp, en die lmm dan....
Ik heb een beetje het idee dat het gebeurt is na het vervangen van die pomp.

maar.... wat daar dan de link mee zou zijn?

en anders misschien de drukregelaar?
lekt deze uit het dunne slangetje?

Kan dat ook te maken hebben met slecht starten na het tanken?
of is dat weer wat anders?

En de drukregelaar is toch dat ding onder de injector rail met dat vacuum slangetje er aan?
Moet ie dan lekken uit het slangetje?

ja
nee

drukregelaar bepaalt afhankelijk van het vacuum de druk op je injectoren, werd getrikkerd door het pomp verhaal maar het lijkt mij logisch. toen ik laatst mijn raildruk opmeette zag je de druk mooi mee op lopen met de toeren. alstie lekt uit het dunne slangetje istie zeker stuk zo heb ik hier gelezen, wat niet automatisch betekent dat als hij niet lekt dat hij goed is  ;)