schokken / inhouden bij hoog koppel, NU ECHT OPGELOST!!!!

Gestart door sas, 26-04-2009 18:01:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sas

Het belangrijkste is dat het in de ontsteking zit. En volgens Fasttech KAN het ook fout gaan de Volvo bougies naar 0,5 te zetten, dit is dan weer te kort, waardoor het mengsel ook niet goed ontstoken kan worden, dit is dan ook op de rollenbank te zien bijvoorbeeld aan je peekaas.

Ieder geval luistert het allemaal heel nauw bij mij, en inderdaad Ludo, wellicht moet ik ze over 10000km weer vervangen of bijstellen. Maar ik denk toch aan een MSD voor de toekomst. Ik wacht net zo lang tot ie weer inhoud, MSD erop en kijken... Betere test is er niet dacht ik zo.

@Ronald21
Inderdaad bekend, en als ie dan al iets ruim staat... We hebben gisteren alle 5 de nieuwe Volvo bougies opgemeten, en die variƫren van 0,75 tot 0,8 mm.

Turbobiker

Citaat van: Misha op 08-12-2009 12:43:51
Citaat van: Turbobiker op 08-12-2009 12:30:11
Maar dan nog is 'ie niet standaard nieuw. Alleen als die nieuw is, is die nieuw en dan maakt het niet meer uit of 'ie standaard is.
Het is waarschijnlijk wel standaard dat de dealer nieuwe heeft liggen...

Ah, gaat (weer eens) nergens over.  :D

Neenee, het gaat erom dat we elkaar goed begrijpen, want er wordt hier al te veel langs elkaar heen gel*ld...
De Tussenpaus

Lampje

Wat een nuttig draadje dit! Bedankt voor al het research!

sas

Nou zal het even nuttiger maken....
Bij de nieuwe eigenaar bleek het helaas de koppakking te zijn. Erg lullig.
Het lekje hoeft maar zo weinig te zijn, met een getunede auto telt alles zwaar. Zelfs de dealer waar het systeem een nacht onder druk heeft gehad, vond niks aan vocht oid in de cilinderkop.