schokken / inhouden bij hoog koppel, NU ECHT OPGELOST!!!!

Gestart door sas, 26-04-2009 18:01:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sas

Citaat van: Misha op 31-08-2009 09:45:31
Citaat van: sas op 31-08-2009 09:32:58
Ik ben er vast van overtuigd dat er verschil zit in 'origineel' en origineel.

Toch komt het bij jouw wagen blijkbaar wel extreem kritisch.
Ben benieuwd hoe lang je vonkbouten het vol houden.



Die Denso's zagen er ook niet meer uit, na de neg verhalen gaan er alleen nog originele
in. Hoop dikke aanslag erop, die waren al aardig aan het afsterven na een 7000km.
Waren van kleur beetje grijs/wittig en geheel droog. Das normaal?

Misha

Citaat van: sas op 31-08-2009 10:20:53
Citaat van: Misha op 31-08-2009 09:45:31
Citaat van: sas op 31-08-2009 09:32:58
Ik ben er vast van overtuigd dat er verschil zit in 'origineel' en origineel.

Toch komt het bij jouw wagen blijkbaar wel extreem kritisch.
Ben benieuwd hoe lang je vonkbouten het vol houden.



Die Denso's zagen er ook niet meer uit, na de neg verhalen gaan er alleen nog originele
in. Hoop dikke aanslag erop, die waren al aardig aan het afsterven na een 7000km.
Waren van kleur beetje grijs/wittig en geheel droog. Das normaal?

Wit is niet goed nee, grijs/lichtbruinig is goed. Droog ook.


Dit is zoals het moet zijn :




http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/spark_plugs/faqs/faqread.asp
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

sas

Die is wel erg bruin, die Denso's van mij leken op de bovenste van de foto van jouw link. Maar dan wat brokkeliger.

Ludo

Citaat van: Misha op 31-08-2009 09:45:31
Citaat van: sas op 31-08-2009 09:32:58
Ik ben er vast van overtuigd dat er verschil zit in 'origineel' en origineel.

Toch komt het bij jouw wagen blijkbaar wel extreem kritisch.
Ben benieuwd hoe lang je vonkbouten het vol houden.

Toch is Sas niet de enige.
Ik heb ook al eens gehad dat "originele" kabels van FCPGroton het nog geen 6 maanden volhouden.  :eusa_doh:

Misha

Citaat van: Ludo op 31-08-2009 12:11:49
Citaat van: Misha op 31-08-2009 09:45:31
Citaat van: sas op 31-08-2009 09:32:58
Ik ben er vast van overtuigd dat er verschil zit in 'origineel' en origineel.

Toch komt het bij jouw wagen blijkbaar wel extreem kritisch.
Ben benieuwd hoe lang je vonkbouten het vol houden.

Toch is Sas niet de enige.
Ik heb ook al eens gehad dat "originele" kabels van FCPGroton het nog geen 6 maanden volhouden.  :eusa_doh:
Ben  benieuwd, wat voor software rij jij mee ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo


henry classic v70

@ Ludo

Verdeler en rotor kun je gewoon Bosch voor halen bij Brezan
(tekst van Misha)

Ik zou voor de Magnecor kabels gaan.
Vonken hebben minder kans op overspringen omdat ze dikker geisoleerd zijn.
De rode 8,5mm gebruik ik al héél lang, is niks mis mee.
Op een 'originele Volvo' verdeler staat altijd Bosch.
(dit is jou tekst)

Dus als ik het goed begrijp zijn de bougiekabels van Magnecor rode 8,5mm goed en de verdeler en rotor van Bosch?
(v70 2.5 10V 1999)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

sas

Voor jou zijn de blauwe Magnecor goed genoeg. En een Bosch verdeler van een universele leverancier waarschijnlijk ook. Dat bedoel ik niet verkeerd, maar bij een non-turbo luistert het allemaal wat minder nauw.

Ik haal morgen/overmorgen de verdeler/rotor bij de dealer, en ga is op m'n gemakkie de boel vergelijken met de andere Bosch die er nu op zit.
Ook de kabels ga ik vergelijken met de 'originele' die ik vorig jaar heb gekocht.

henry classic v70

Laat eens weten wat de verschillen zijn als je het spulletje hebt vergeleken, oke?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

sas


sas

Gisteren de verdeler vervangen en de keerring.
Er zit géén verschil in de verdeler van Volvo Bosch of Aftermarket Bosch, qua nummers en afwerking niet.
De kabels (ter plekke bij de dealer vergeleken, niet gekocht) zien er ook excact hetzelfde uit, alleen de benaming is iets anders. Hier twijfel ik nog over. Op mijn kabels uit 1995 staat C-1, op de nieuwe dealer kabels staat ook C-1, op de aftermarket 'origineel' staat alleen C, behalve op de bobinekabel, hier staat wél C-1  ???

17 september gaat de dealer de benzinedruk meten en nog wat stikstof testjes doen, dan beslis ik over andere kabels zoals Magnecor of Volvo.

Het probleem inhouden is nog steeds 80% weg.

V70geRwin

hoest met de bobine?
mijne was destijds gaar en zo een rode erin geknutseld  ;D

Misha

Citaat van: spekkie99 op 03-09-2009 11:16:24
hoest met de bobine?
mijne was destijds gaar en zo een rode erin geknutseld  ;D

Heb ik ook ooit gedaan.
MSD, Magnecor en Denso's

Ging een tijd goed.

Tot ik op een dag een dooie auto en doorgebrande MSD had. Heb er daarna maar weer een originele op gezet.

Naar mate ik wijzer word kom ik tot de conclusie dat het originele Volvo OEM spul toch gewoon het beste is. Wel vaak wat duurder -ook niet altijd trouwens, kijk maar naar de bougies- maar ook gewoon veel beter.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

sas

Citaat van: spekkie99 op 03-09-2009 11:16:24
hoest met de bobine?
mijne was destijds gaar en zo een rode erin geknutseld  ;D

Nieuwe originele erin die Misha nog had liggen

sas

Citaat van: spekkie99 op 03-09-2009 11:16:24
hoest met de bobine?
mijne was destijds gaar en zo een rode erin geknutseld  ;D

Hoest met die van jou?