Slecht starten bij warm weer en warme motor

Gestart door Bouma206, 28-04-2009 21:23:18

Vorige topic - Volgende topic

Bouma206

Hallo,

Het volgende is er aan de hand. Wanneer de temperatuur weer om en nabij de 20 graden is en de volvo is lekker op temperatuur, airco aan gehad, en ik zet hem even een minuut of 5-10 uit, dan krijg ik de motor niet meer aan.
De startmotor draait wel maar hij draait net te langzaam, denk ik, waardoor hij niet aan wil slaan. Wanneer ik met startkabels aan een andere diesel wordt gekoppelt is het zomaar klaar. Startmotor draait net even sneller hup lopen.
Mijn zwager en de garage zeggen beide dat het de startmotor is. Er zou iets in de startmotor zijn wat net iets uitzet waardoor deze iets moeilijker gaat draaien. Dit gebeurt alleen bij een erg warme motor met warm weer.

Wat denk jullie? Het is niet de afstelling van de brandstofpomp. Die is net weer gesteld en staat dus snaarscherp (koude motor is starte, lopen).
Mocht het de startmotor zijn kan ik dit dan zelf vervangen? Waar haal ik een goeie startmotor? Iemand tips?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Arend Bouma
Fryslân boppe!!!!

ik-rol

Beste Arend,

Kijk eens in de topic 'aftappen brandstofpomp' e.d. die ik heb gestart. Hierin staat misschien wat jij ook hebt: een 'versleten' brandstofinspuitpomp. Mede forumlid Jan Piet heeft er ook ooit iets over geschreven.

Groet,
Ik-rol

Bouma206

Ik heb hem weer naar boven geschopt.
Maar even jouw verhaal afmakend. Wat is de conclusie eigenlijk?
Fryslân boppe!!!!

Bouma206

Niemand??
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Fryslân boppe!!!!

thuur

Deze tips heb je geprobeerd?

Citaat van: ik-rol op 29-04-2009 12:07:11
Kijk eens in de topic 'aftappen brandstofpomp' e.d. die ik heb gestart. Hierin staat misschien wat jij ook hebt: een 'versleten' brandstofinspuitpomp. Mede forumlid Jan Piet heeft er ook ooit iets over geschreven.

Gr ???

Bouma206

Opgelost!

Nieuwe startmotor gekregen. Deze draait wel 2 keer zo snel dan de oude!
Fryslân boppe!!!!

rudie

mooi dat het is opgelost voor je. ik zit met het zelfde probleem en dacht ook aan de startmotor.
nu weet ik het dus vrij zeker.

850estatetdi

ik heb dus het zelfde probleem dus denk dat ik dan ook maar eens ga kijken voor een andere start motor
ps weet iemand wat zo ding kost en waar je die het beste kan halen

UserID6342

Als het voor weinig moet bij een van de Volvo sloperijen, Boy Geenacker in Nijmegen, Auto Rima in Druten, Verwijst in Uden, Sjoerd Hunters in Gorredijk heb je dan de meeste kans om te slagen.  Als het tegen een redelijk tarief moet kun je de starter inleveren bij of een Bosch servicepunt of bij een lokale electroboer die het ding kan reviseren, voor nieuw moet je bij de Volvo dealer zijn of bij een Boschdienst. Startmotor heb ik niet meer liggen, wel een goede brandstof pomp / inspuitpomp van de diesel.

850estatetdi

ik ga morgen ff langs de garage om alles na te laten kijken en als ik laat eht wel ff weten wat hun zegen

elianmars

Bij mij wil de startmotor niet eens draaien als de motor warm is (en ook als het warm weer is).

Ik heb nog steeds geen idee wat het nu is, maar als bovenstaand lees, zou het toch de startmotor zelf kunnen zijn en niet het alarm, startonderbreker of weet ik wat.......

Gebruikte startmotor heb ik wel liggen, maar volgens mij is het niet zo'n pretje om die te vervangen. Daarom wil ik eigenlijk eerst zeker weten of het daar aan ligt  ;D

haasje

Ik weet wel dat ik blij was dat de motor niet meer in de auto zat toen ik de startmotor eraf gehaald heb ;)

elianmars

Citaat van: haasje op 27-08-2009 22:17:05
Ik weet wel dat ik blij was dat de motor niet meer in de auto zat toen ik de startmotor eraf gehaald heb ;)

Dat bedoel ik  :eusa_shifty:

haasje

misschien dat je een mogelijkheid hebt om ergens een motorblok te bekijken hoe en waar de startmotor vastzit.

elmarconi

Citaat van: elianmars op 27-08-2009 22:02:11
Bij mij wil de startmotor niet eens draaien als de motor warm is (en ook als het warm weer is).

Kun je 'm niet "hot-wiren" om te testen?
--
Autogas Inside . . .