De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Als je hierheen vliegt maken we er een roadtrip van :eusa_dance:

Taranis

Citaat van: Sbv op 11-03-2011 13:05:01
Citaat van: Taranis op 11-03-2011 12:23:45
Citaat van: Sbv op 11-03-2011 12:14:46
Dan is het complete ding nog niet zo gek geprijsd eigenlijk.

Vind je?
Ruilen tegen een nieuwe ratel dan? ;D
Die sloop ik toch alleen maar  ;D

Maakt niet uit, krijg je gewoon nog een nieuwe. Krijg ik weer een nieuwe Haldex :eusa_dance:

Citaat van: Chris op 11-03-2011 13:10:49
Als, en ik zeg als, die pomp en electrische module dan kapot gaan ben je alweer hard op weg richting die 2820. Geen idee of je dat eenvoudig zelf kan vervangen.. dan wordt het misschien nog meer. Heb je dan niet liever iets nieuws, met garantie? Ook al is het heel erg veel geld?

Ja. Ik hik alleen een beetje tegen het bedrag aan. Ik begin er goed de balen over in te krijgen dat de XC telkens het vakantiebudget opsnoept :evil: Vorig jaar voor 3000 euro aan het onderstel moeten verspijkeren, nu dit. Volgend jaar dan een geartronic ofzo? :eusa_wall:

Citaat van: viking_in_shorts op 11-03-2011 14:50:28
Als je hierheen vliegt maken we er een roadtrip van :eusa_dance:

;D ;D

Aantrekkelijk idee :eusa_dance:

)()()sT

Ik zeg: tijd voor een XC70 FWD. Weg met die rotzooi  :evil:

;D

Misha

Tjeemig wat een bedragen... Daar koop je tegenwoordig toch al een heel redelijke 850 voor of twee matige.
:eusa_think:

Dan volgend jaar de Geartronic ja, zul je altijd zien.

En weet je wat dan het allermooiste gaat zijn: dan ben je het zat en doe je hem de deur uit -je moet repareren anders krijg je er niets meer voor-  en dan doet hij het weer 5 jaar probleemloos met alleen regulier onderhoud.

Troost: als je hem wél zou houden rij je hem of in de soep of hij begeeft het weer.

Je hebt dus geen keuze..

Misschien dat Sander dat bedoelt met 2012 komt eraan: alle drama trekt de KotsCrossmeeuw in.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Dat is exact hoe ik het ook zie. Ik heb in de GLT in 3 jaar tijd iets van 10.000 euro gestoken. Toen weg gedaan omdat ie moeilijk begon te starten (en ik gewoon zin had in een R ;D ), waar onze forum-hells-angel (waar is die eigenlijk gebleven?) vervolgens nooit meer last van gehad heeft en die vond het ding perfect rijden. Was me dankbaar voor alle tijd en moeite die ik er in had gestoken ::)

Ik heb nu al teveel geld in de XC gestoken om 'm weg te doen dus hij blijft gewoon, maar ik zit inderdaad wel een beetje met wat het ding nog waard is aan reparaties. Ik wil er niet nu nóg een keer 3000 euro in steken, 'm over een half jaar plat rijden en een dagwaarde van 5000 euro uitgekeerd krijgen.

Overigens was mijn GLT inderdaad in aanschaf goedkoper dan dat stomme differentieel van 2820 euro ;)

)()()sT

Je bent dan nu ook een grootverdiener  ;D
Ik herken de gedachtengang; hoever ga je. Ik weet bv. ook dat ik de R niet kwijt wil voorlopig, mede omdat het aan die wagens nog vrij eenvoudig knutselen is.

Taranis

Grootverdiener valt wel mee hoor :P

Vrij eenvoudig knutselen is inderdaad wel een argument. Aan de XC70 kun je nog redelijk wat zelf (zij het dat die achteras constructie echt belachelijk ingewikkeld is), voor pa's XC60 heb je zelfs voor het flushen van de automaat de diagnose computer nodig om de olie te peilen. En aangezien er al wel genoeg geld naar de dealer gaat.... was ik daar dus nog even niet mee bezig ;)

Chris

Citaat van: Taranis op 11-03-2011 18:49:37
Dat is exact hoe ik het ook zie. Ik heb in de GLT in 3 jaar tijd iets van 10.000 euro gestoken. Toen weg gedaan omdat ie moeilijk begon te starten (en ik gewoon zin had in een R ;D ), waar onze forum-hells-angel (waar is die eigenlijk gebleven?) vervolgens nooit meer last van gehad heeft en die vond het ding perfect rijden. Was me dankbaar voor alle tijd en moeite die ik er in had gestoken ::)

Ik heb nu al teveel geld in de XC gestoken om 'm weg te doen dus hij blijft gewoon, maar ik zit inderdaad wel een beetje met wat het ding nog waard is aan reparaties. Ik wil er niet nu nóg een keer 3000 euro in steken, 'm over een half jaar plat rijden en een dagwaarde van 5000 euro uitgekeerd krijgen.

Overigens was mijn GLT inderdaad in aanschaf goedkoper dan dat stomme differentieel van 2820 euro ;)

Zoals ik al zei... wellicht toch dat geld voor een nieuw onderdeel investeren. Al snap ik prima dat je er tegenaan hikt en dat het rot is dat je vakantiebudget iedere keer op gaat. Wegdoen leidt sowieso tot verlies, dat is geen optie meer.

Maar, stel je schroeft er iets tweedehands onder, dat kost ook nog best veel geld, en dat gaat kapot, dan heb je geen garantie (ik denk even aan die prijzen die je noemde voor die pomp en elec. module). Tuurlijk is het *** als je hem in elkaar rijdt en misschien EUR 5000,- krijgt terwijl je net EUR 3000,- hebt geinvesteerd, maar je weet dan in ieder geval wel dat het vervangen onderdeel goed is, waarschijnlijk voorlopig niet kapot gaat en dat je garantie hebt als het dat wel doet. Platrijden kan altijd, maar hoe groot is die kans? Nieuw of tweedehands onderdeel... als je het kan betalen zou ik het wel weten.

Just my 2 two cents...

Ow... wel 1 ps. Stel nou dat er tig van die dingen voor 500 euro te koop staan, dan zou ik het weer wel doen ;D. Dan kan je er bijna 6 kopen en eronder schroeven als ze kapot gaat.

Sbv

Vergeet het leuke klusje van de- en monteren niet Het is niet dat het er in 10 min onder zit. Na 3 stuks gaat het misschien wel sneller maar toch

Misha

Citaat van: Sbv op 11-03-2011 20:36:23
Na 3 stuks gaat het misschien wel sneller maar toch

Het is wel lollig, maar toch niet leuk.. :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Chris

Vergeet het leuke klusje van de- en monteren niet Het is niet dat het er in 10 min onder zit. Na 3 stuks gaat het misschien wel sneller maar toch

Ah joh, 1 a 2 uurtjes moet jou wel lukken toch ;D...

Maar eronder klussen moet ook met een gereviseerde.. vervanging zit neem ik aan niet in die 2800 euro?

Taranis

Vergeet het leuke klusje van de- en monteren niet Het is niet dat het er in 10 min onder zit.

Jij hebt vast wel ergens een filmpje dat het in een paar minuten te doen is? ;D

Citaat van: Misha op 11-03-2011 20:38:23

;D

We kijken eerst wel even of het over is als we de Haldex van Sbv z'n pa onder mijn auto gemonteerd hebben. Zo ja, dan rij ik daarna héél hard weg :evil:

@ Chris: alleen het onderdeel is 2820 euro. Dan zit de olie die er in moet er nog niet eens bij :eusa_doh:

Sbv

Citaat van: Chris op 11-03-2011 20:39:31

Maar eronder klussen moet ook met een gereviseerde.. vervanging zit neem ik aan niet in die 2800 euro?
Nee, maar het is best we veel werk, er moet veel los. Misschien na de 3e keer dat ik het wel in 2 uur ga halen, maar nu niet

Chris

Citaat van: Taranis op 11-03-2011 20:40:28
Vergeet het leuke klusje van de- en monteren niet Het is niet dat het er in 10 min onder zit.

Jij hebt vast wel ergens een filmpje dat het in een paar minuten te doen is? ;D

Citaat van: Misha op 11-03-2011 20:38:23

;D

We kijken eerst wel even of het over is als we de Haldex van Sbv z'n pa onder mijn auto gemonteerd hebben. Zo ja, dan rij ik daarna héél hard weg :evil:

@ Chris: alleen het onderdeel is 2820 euro. Dan zit de olie die er in moet er nog niet eens bij :eusa_doh:

Nu adviseer ik je, financieel gezien, de 'hard weg rijden met de Haldex van Sbv z'n pa' optie ;D!

Chris

Citaat van: Sbv op 11-03-2011 20:41:05
Citaat van: Chris op 11-03-2011 20:39:31

Nee, maar het is best we veel werk, er moet veel los. Misschien na de 3e keer dat ik het wel in 2 uur ga halen, maar nu niet

Hahaha... ik was niet echt serieus he :P.

Ik bedoel meer, hij heeft geen keuze voor wat betreft de vervanging. Dat moet zelf, anders is het al helemaal niet te betalen.