De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Marc O. op 27-08-2011 23:46:23
Citaat van: Taranis op 27-08-2011 21:45:27
O ja, Marc O., dit zijn pas echt vieze velgen:

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70/IMG_1449.jpg

:eusa_snooty: :eusa_snooty: ;D
Op de foto lijken ze schonen. In werkelijkheid zijn ze zwart net als de banden. 2 maal remmen met die fijne police spec remblokken voor en de boel is weer zwart, maar het remt erg goed

Piere

Citaat van: Sbv op 27-08-2011 23:48:18
Ik heb bij zowel mijn V70 als ook die van Arjen meegemaakt dat olie filter achterlijk vast zat. Lang leve dop 36 nu, dan gaat het hopelijk wat makkelijker los, en anders 2 m pijp erop en dan eens zien wat er wel/niet los wil

Dop 36 op je oliefilter..? Is toch helemaal geen zeskant en toch veel groter dan 36? :eusa_think: :eusa_shifty:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

grijzev70tdi

Citaat van: Piere op 27-08-2011 23:54:33
Ik heb bij zowel mijn V70 als ook die van Arjen meegemaakt dat olie filter achterlijk vast zat. Lang leve dop 36 nu, dan gaat het hopelijk wat makkelijker los, en anders 2 m pijp erop en dan eens zien wat er wel/niet los wil

Dop 36 op je oliefilter..? Is toch helemaal geen zeskant en toch veel groter dan 36? :eusa_think: :eusa_shifty:

Inzet filter, losdraaien met dop 36 en op gevoel weer vast draaien (ja ik weet het, 25 nm)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Bij de N dus wel. Bovendien kun je er bijna niet bij. Je kan er niet zomaar een grote bahco o.i.d. op zetten. Heel handig. Niet!  :eusa_wall:

Sbv

V70n D5 heeft filter op andere plaats zitten en is met dop 36. Daarnaast is het een inleg filter en geen complete behuizing die je gaat vervangen

Piere

Citaat van: grijzev70tdi op 27-08-2011 23:55:46

Inzet filter, losdraaien met dop 36 en op gevoel weer vast draaien (ja ik weet het, 25 nm)

Ja dat weet ik wel
Maar het gaat toch om de filter onderaan de motor op de plaats waar de filter bij de 850 zat..?

*** juist, nieuw type D5  :eusa_wall:

Citaat van: Sbv op 27-08-2011 23:57:59
Daarnaast is het een inleg filter en geen complete behuizing die je gaat vervangen

Welja, dat ontkende ik toch niet? :) Zat met m'n hoofd even bij de benzine-motoren met hun filters onderaan
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

antraciet

Citaat van: elianmars op 27-08-2011 23:57:51

Bij de N dus wel. Bovendien kun je er bijna niet bij. Je kan er niet zomaar een grote bahco o.i.d. op zetten. Heel handig. Niet!  :eusa_wall:

zeker als de grote bahco niet te vinden is  ;D :eusa_shhh:

elianmars

Citaat van: antraciet op 27-08-2011 23:59:14
Citaat van: elianmars op 27-08-2011 23:57:51

zeker als de grote bahco niet te vinden is  ;D :eusa_shhh:

Die kwam ik pas tegen in de schuur in Renesse......  :eusa_doh:

Sbv

Onlangs samen met Ronald beide een dop 36 aangeschaft. Zijn we van dat probleem af, en daarnaast is deze ook voor de S70 te gebruiken, mocht er eens en aandrijfas losmoeten

Chris

Mooi verslagje weer Ronald! Goed te zien dat alles zonder problemen is verlopen. Ook mooi dat de herrie in de auto nu over is met die nieuwe kachelmotor :).

Robby72

CiteerBij de N dus wel. Bovendien kun je er bijna niet bij. Je kan er niet zomaar een grote bahco o.i.d. op zetten. Heel handig. Niet!

Blij te zien dat er nog mensen zijn die alles zelf willen doen! (net zoals ik)

Probleem met hoge dop 36 is eenvoudig op te lossen door een lage dop 36 van Facom aan te schaffen. Heb deze nu 2jaar en is ideaal voor de dop van de oliefilter.
Nadeel is natuurlijk dat die dingen 3/8ste zijn.
In mijn ogen is dit een voordeel aangezien volgens mij 3/8ste plezieriger werken is tot maat 19.

Zal er straks eens een fototje van schieten.

Taranis

Unior heeft lage 1/2" krachtslagdoppen. Past prima en kost maar liefst 8 euro ;D

@ Chris: dat irritante gepiep mis ik nog niet nee ;D Het lijkt er op dat het debiet van deze kachelmotor iets minder is dan het originele Volvo exemplaar, maar dat zal me eigenlijk een zorg zijn :)

Snellebaksteen

Ik heb gewoon 3 volledige doppensetten: 1/4 (tot 13), 3/8 (van 10 tot 21), en een van 1/2 van (13 tot 46) Compleet met bijpassende momentsleutels, wringijzers inbusdoppen en torxdoppen. Langste wring ijzer is 120cm lang en met een stalen buis erbij tot 2 meter komt alles los.

Ideaal, ik grijp zelden meer mis.

Gisteren had ik een inbus 7 nodig, lange dop. Die had ik niet. Gelukkig zit er een goede automaterialen zaak vlakbij die Facom dealer is. Weer een stapje completer!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Chris

Citaat van: Taranis op 28-08-2011 12:05:48
Unior heeft lage 1/2" krachtslagdoppen. Past prima en kost maar liefst 8 euro ;D

@ Chris: dat irritante gepiep mis ik nog niet nee ;D Het lijkt er op dat het debiet van deze kachelmotor iets minder is dan het originele Volvo exemplaar, maar dat zal me eigenlijk een zorg zijn :)

Boeiend.. als het doet wat t moet doen en het piept niet meer is het goed toch? :)

Taranis

Vanmorgen de XC goed warm gestookt en afgeleverd voor de apk. Goedgekeurd met een opmerking die ik nooit verwacht had: schokbreker rechtsachter lek. Die is net 40.000km oud :( Straks Teilesuche maar een mailtje sturen dat ik een nieuwe wil. Banden leverden een adviespunt op maar dat viel te verwachten. Helaas wel een steekproef, beetje balen. Ze gaven zelf al aan (ook niet goed) dat ze 'm maar net op 't randje goedgekeurd hadden, dus fingers crossed voor de steekproef :)