De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: GeertG op 21-09-2009 11:04:57
Wauw Ronald, wat een pracht exemplaar  :eusa_clap:
Ben normaal niet van het zilver/grijze maar deze XC70 :  :eusa_drool:

Heel veel plezier en succes ermee.

Tnx! :D
Gaat zeker lukken 8)

Citaat van: Reitse op 21-09-2009 11:17:17
Goed bezig Ronald, ziet er erg mooi uit!!

Dank je! :)

Citaat van: -D©©©L- op 21-09-2009 12:30:14
Mooie wagen.  :)
Die spatlappen eraf dat vind ik wel een beetje jammer. Teveel "spillebeentjes look" naar mijn mening.
Om de vervuiling van het inlaat traject te voorkomen is een softwarematige ingreep op de EGR klep de aangewezen methode.

Tnx!
Ik twijfelde over de spatlappen, maar nu toch wel blij dat ze eraf zijn. Staat echt veel beter zo. Off-road ga ik toch niet, behalve volgende week een keer op vakantie om te zien hoe ver we komen :D

Vervuiling van het inlaattraject ook niet te voorkomen door af en toe gewoon eens gas te geven?

Overigens lijkt het er op dat de motor wat feller is nu, maar misschien zit dat tussen m'n oren :eusa_think:

In het kader van 'spijkers met koppen slaan' worden morgenavond de wielen opnieuw gebalanceerd, nu erger ik me mateloos aan het getril tussen 120 en 140 km/h.
Het wiellager is niet los te vervangen, dan moet de complete naaf vervangen worden à € 282,-. Het zij zo, vrijdag even naar de dealer.

Vandaag de auto mee naar het werk genomen. Grappig dat je dan een tweedeling ziet ontstaan: mensen die het je oprecht gunnen en blij voor je zijn, en mensen die groen zien van jaloezie. Gelukkig sta ik daar boven 8)

Misha

Citaat van: Taranis op 21-09-2009 21:13:21
Grappig dat je dan een tweedeling ziet ontstaan: mensen die het je oprecht gunnen en blij voor je zijn, en mensen die groen zien van jaloezie.

Ik heb beiden eigenlijk. Gun het je van harte, maar ben ook groen van jaloezie.. :eusa_think:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

Ronald,

Dat fellere komt doordat je de kofferbak nu leeg hebt ipv al dat gewicht. Als je nu die rubbermatten van de vloer haalt scheelt het weer 50 kg.

Was het dus wel het lager volgens garage ?

UserID6342

Je hebt gewoon een supermooie auto Ronald en wat kan het jou boeien wat een ander denkt / zegt.  Mooi helemaal niets toch ?

Claudia

Citaat van: Misha op 21-09-2009 21:14:30
Citaat van: Taranis op 21-09-2009 21:13:21
Grappig dat je dan een tweedeling ziet ontstaan: mensen die het je oprecht gunnen en blij voor je zijn, en mensen die groen zien van jaloezie.

Ik heb beiden eigenlijk. Gun het je van harte, maar ben ook groen van jaloezie.. :eusa_think:

Ik voel weer een praatgroepje aankomen.... :eusa_shhh:

Ronald, zeg je gewoon tegen het jaloerse volk; "Ah joh....de een geeft het geld uit aan stappen......en een ander geeft het uit aan z'n auto.......én stappen". 8)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

;D

Ik reageer er gewoon helemaal niet op, ze bekijken het maar. Ik werk er ook gewoon voor, dus ik vind dat ik het verdiend heb :P

Vanavond de wielen laten balanceren. 1 wiel had zelfs een onbalans van 57 gram (!). Na het balanceren proefritje gedaan. Het is nu wel beter, maar nog steeds niet over. Volgende week woensdag gaat de XC er de hele dag heen, kunnen ze mooi een hele dag gaan prutsen.

Er klappert ook nog iets achter aan de auto tussen 120 en 140 km/h. Vanavond gekeken of alle afdekplaten vast zitten, maar daar kan ik niets aan ontdekken. Ik kan ook niet goed horen of het in de auto of erbuiten is (soms baal ik wel eens van een beschadigd gehoor), dus binnenkort even alles uit de kofferbak gooien en dan rondje rijden.

Wat me overigens wel super bevalt is de Parrot kit. Werkt erg fijn :eusa_clap:

elianmars

Citaat van: Taranis op 22-09-2009 21:45:02

Vanavond de wielen laten balanceren. 1 wiel had zelfs een onbalans van 57 gram (!). Na het balanceren proefritje gedaan. Het is nu wel beter, maar nog steeds niet over. Volgende week woensdag gaat de XC er de hele dag heen, kunnen ze mooi een hele dag gaan prutsen.

Er klappert ook nog iets achter aan de auto tussen 120 en 140 km/h. Vanavond gekeken of alle afdekplaten vast zitten, maar daar kan ik niets aan ontdekken. Ik kan ook niet goed horen of het in de auto of erbuiten is (soms baal ik wel eens van een beschadigd gehoor), dus binnenkort even alles uit de kofferbak gooien en dan rondje rijden.

Ha! Zie je wel dat ook jouw wagen niet perfect is!  :evil:

;D ;)

Taranis

Een Volvo is nooit perfect ;D

Vreemde is dat het geklapper gekomen is na het klussen afgelopen zondag. Ik heb de wielkasten al gecheckt of alles wel goed terug vast zit. Enige wat dan over blijft is de kofferbak :eusa_think:

Voorlopig vind ik het een mooi excuus om gewoon 140+ te rijden 8)

Sbv

Citaat van: Taranis op 22-09-2009 22:03:50
Een Volvo is nooit perfect ;D

Vreemde is dat het geklapper gekomen is na het klussen afgelopen zondag. Ik heb de wielkasten al gecheckt of alles wel goed terug vast zit. Enige wat dan over blijft is de kofferbak :eusa_think:

Voorlopig vind ik het een mooi excuus om gewoon 140+ te rijden 8)
Is het niet mijn schroevendraaier ergens in de kofferbak ?
We hebben niets losgehaald enkel de popnagels van de wielkasten, en deze zitten weer vast.

Wel een goed verschil trouwens met balanceren ? Welke band/velg was het ? rechtsvoor ?

elianmars

Citaat van: Taranis op 22-09-2009 22:03:50

Vreemde is dat het geklapper gekomen is na het klussen afgelopen zondag.

Hangt er niet een spatlap los?  ;D

Taranis

Citaat van: elianmars op 22-09-2009 22:47:40

Nee, de rekbout van de krukaspoelie zit los, nou goed? :evil:

Het blijkt de rolhoes te zijn :eusa_doh: ::)

Citaat van: Sbv op 22-09-2009 22:12:59
Wel een goed verschil trouwens met balanceren ? Welke band/velg was het ? rechtsvoor ?

Ze waren het allemaal. Linksvoor had slechts 10 gram afwijking en dat was de minste. Rechtsvoor en rechtsachter waren allebei erg. Ondanks dat wij dachten dat de ene erger was dan de andere. Het verklaart wel waarom de rolhoes zo lekker aan het klapperen was: de hele achterkant was vrolijk aan het trillen... dat is nu wel een stuk minder, maar nog lang niet over. Het wiellager zal ook zijn aandeel wel hebben gok ik, dus die eerst eens vervangen.

elianmars

Citaat van: Taranis op 23-09-2009 21:35:06
Citaat van: elianmars op 22-09-2009 22:47:40

Nee, de rekbout van de krukaspoelie zit los, nou goed? :evil:

Oh! Wat ben jij gemeen, zeg!  :'( :'(

;D ;D ;D :-*

Taranis

Citaat van: elianmars op 23-09-2009 22:15:45
Oh! Wat ben jij gemeen, zeg!  :'( :'(

;D ;D ;D :-*

:P

Vanmiddag bij de dealer het wiellager rechtsachter laten vervangen, tenminste, de complete naaf. Tot de verbazing van de monteur bleek het lager al eens vervangen. In de historie opgezocht en bij tellerstand 60.000 is het lager onder garantie ook al een keer vervangen.

Het is nu een stuk stiller in de auto :eusa_dance:  Woensdag nog even balanceren en dan gaat dat helemaal goed komen 8)

1 klein minpuntje: pal achter de XC70 stond een S60 D5 met kapotte turboslang in de garage en de monteur in kwestie was zo handig om even flink gas te geven. De ramen van de XC stonden open dus hij zit binnen en buiten onder het roet. Beetje jammer van de carcleaning :eusa_wall:

Overigens vandaag de tank volgegooid en het verbruikt valt me reuze mee: 1:11,1 over 700 kilometer alleen maar hier in de buurt en veel 'testritjes' waar er even gas gegeven wordt. De V70 scoorde niet veel beter met een rustigere rijstijl.

arjenT5R

gisteren even een rondje in mee gereden  :)
wat een wagen  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 25-09-2009 17:22:23
1 klein minpuntje: pal achter de XC70 stond een S60 D5 met kapotte turboslang in de garage en de monteur in kwestie was zo handig om even flink gas te geven. De ramen van de XC stonden open dus hij zit binnen en buiten onder het roet. Beetje jammer van de carcleaning :eusa_wall:

Oh ja - jij denkt net als mn vriendin: 1 keer goed schoonmaken en dan ben ik er de rest van me leven vanaf  :eusa_wall:
Zo werkt dat niet jochie  :eusa_naughty: