De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Uuuuhhh, wat is DSL? (en dan bedoel ik niet dat touwtje van KPN) :-[
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Brandstof voor echte mannen: DieSeL.

Laguna-S60R

Je zoekt de bak verhoudingen toch??

Dit zijn alle Volvo bakken:

http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/tranny.htm
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

UserID6342

Heren, het gaat niet om de bakverhouding maar om de diff vertanding, is een echt heel anders iets.  Als je het huidige Verweijst diff wilt monteren Ronald heeft dat alleen als gevolg dat je auto nog harder zal trekken en een iets lagere top heeft.  Daarom zei ik al, als de maten hetzelfde zijn en de ophangpunten ook, gewoon monteren !

En ook Vida / Vadis whatever, heeft voor exact dezelfde onderdelen gewoon verschillende nummers in gebruik !  Kijk bijvoorbeeld maar (als heel simpel voorbeeld) naar de schakelaars van een 960 type II en een 850 en zo kan ik nog wel even doorgaan met exact dezelfde onderdelen en totaal verschillende nummers.

Sbv

Citaat van: Laguna-S60R op 13-05-2013 16:26:41
Je zoekt de bak verhoudingen toch??

Dit zijn alle Volvo bakken:

http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/tranny.htm
Nee hoor M59 staat er niet bij en ook de bak van Ronald niet om er maar een paar te noemen

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Dirk342 op 13-05-2013 16:50:47
Als je het huidige Verweijst diff wilt monteren Ronald heeft dat alleen als gevolg dat je auto nog harder zal trekken en een iets lagere top heeft.

Dirk toch. :eusa_naughty: Wat ken je Ronald slecht. Dat gaat hij dus echt nooit doen... Een lagere top... hoe kan je het zelfs maar noemen. Ga je mond spoelen. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-05-2013 17:01:28
Dirk toch. :eusa_naughty: Wat ken je Ronald slecht. Dat gaat hij dus echt nooit doen... Een lagere top... hoe kan je het zelfs maar noemen. Ga je mond spoelen. ;D

Precies ;D Ik word nu al door elke C-klasse, A3/A4 of 3-serie voorbij gereden als ik bij 215-217 km/h in de begrenzer loop :eusa_wall:

Inmiddels (weer) telefonisch contact gehad met Verwijst en ze blijven erbij dat het het goede diff is, dus ik heb nu het chassisnummer van de sloper maar opgevraagd. Dan weten we 't snel genoeg.

elianmars

Citaat van: Taranis op 14-05-2013 07:10:40
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-05-2013 17:01:28

Precies ;D Ik word nu al door elke C-klasse, A3/A4 of 3-serie voorbij gereden als ik bij 215-217 km/h in de begrenzer loop :eusa_wall:

Ja en? Er zullen altijd wagens zijn die sneller zijn. Bovendien niet goed voor je roze papiertje/pasje   ;D

Taranis

Citaat van: elianmars op 14-05-2013 09:10:53
Bovendien niet goed voor je roze papiertje/pasje   ;D

Dat soort snelheden haal ik alleen in Duitsland hoor ;) Ik ben m'n baan kwijt als ik m'n rijbewijs in mag leveren.

UserID6342

Citaat van: Taranis op 14-05-2013 07:10:40

Dan had je niet zo'n hok moeten kopen maar een C-klasse of een BMW cq Audi ;D ;D. Bovendien, maar dat is zuiver persoonlijk, vind ik dat soort snelheden met zo'n hoog paard nu ook niet echt jofel rijden.. ;D :evil: ;D

Sbv

Ook met een Fiat Panda kan je veel te hard rijden.

Ik ben van mening dat er het juiste deel onder moet zitten. Stel je krijgt opeens gezeur met de rest van de aandrijflijn en dan ? Ja verkeerde diff.

Je vraagt een bepaald onderdeel, het zal montage technisch best wel passen, maar het is niet wat je wilt. Als het wel juiste deel zou zijn, dan zou Volvo niet expliciet vermelden dat er verschillende diff's zijn voor benzine en de diverse diesels.

elianmars

Citaat van: Taranis op 14-05-2013 09:14:03
Citaat van: elianmars op 14-05-2013 09:10:53
Bovendien niet goed voor je roze papiertje/pasje   ;D

Dat soort snelheden haal ik alleen in Duitsland hoor ;)

:eusa_liar:

UserID6342

Citaat van: Sbv op 14-05-2013 09:17:25

Ik ben van mening dat er het juiste deel onder moet zitten. Stel je krijgt opeens gezeur met de rest van de aandrijflijn en dan ? Ja verkeerde diff.

Je vraagt een bepaald onderdeel, het zal montage technisch best wel passen, maar het is niet wat je wilt. Als het wel juiste deel zou zijn, dan zou Volvo niet expliciet vermelden dat er verschillende diff's zijn voor benzine en de diverse diesels.
Ben ik het niet helemaal mee eens Sander.  Volvo moet het verschil wel vermelden, heel simpel, ze kunnen niet anders.  zolang er RWD auto's bestaan worden de diff's al aangepast / veranderd / vervangen / etc.  Bij geen enkel merk, dus niet alleen Volvo, zeggen ze dat dit kan / mag /etc.

In het geval van Ronald als je het diff hebt van een benzine , trap jij echt de rest van de aandrijflijn niet kapot, is totale onzin !

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk